Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aanrijding en nu: Volvo V40 1.8 16v?
Het is al weer even geleden dat ik op het forum ben geweest. Lange tijd druk geweest met mijn studie en dus geen tijd voor auto's etc. Helaas hebben wij, ik en mijn vriendin, afgelopen december onze Opel Corsa B totalloss gereden bij Karlsruhe in Duitsland. Een lompe Duitser in een mercedes had het idee opgevat om op een twee baans snelweg ter hoogte van een afslag de auto stil te zetten op de rechter rijbaan om de reeds voorbij gereden afslag, doorgetrokkenstreep was er al reeds, alsnog te pakken. Gevolg: twee auto's voor ons die er gillend omheen cirkelen en wij er uiteindelijk achterop geknalt. Gelukkig hadden wij niets behalve een bult op het hoofd en een blauwe plek op mijn arm (lang leven de autogordel!!!).

Al met al is alles nu in behandeling en hebben wij een duitse advocaat die nu alles aan het regelen is. Tot a.s. maandag hebben wij zelfs nog een ford fusion die echter weer opgehaald zal worden.

Nu zijn we dus aan het zoeken naar een nieuwe auto. In eerste instantie wederom aan het kijken naar een opel corsa B 1.2 16v. Dit is dezelfde auto als die wij hadden. Helaas was de auto van ons een erfenis van mijn opa met slechts 70.000 km op de teller. Een dergelijk model in dergelijke staat is voor de vervangingswaarden van rond de €2200,- die we waarschijnlijk krijgen vrij lastig te krijgen.

Om nu niet te lang te ouwehoeren ben ik natuurlijk opnieuw naar een volvo aan het kijken. De auto moet echter wel redelijk zuinig zijn (1:14 a 1:15 bij normaal gebruik). Nu kwam ik op de Volvo V40 1.8 16v uit. Deze is namelijk voor het gestelde bedrag in overvloed verkrijgbaar. Hierbij dus de vraag of er mensen ervaring hebben met deze auto. Als ik zo snel kan lezen zijn deze motoren redelijk betrouwbaar gebleken. Zijn er echter mensen die werkelijk ervaring hebben met deze auto of eventueel informatie hebben over standaard kwaaltjes van deze auto? Ik hoor het graag.

p.s. ik zal eventueel binnenkort een foto plaatsen van de auto na de aanrijding.
Antwoord
spijtig om te horen van je ongeluk.... dit wens je niemand toe!

helaas geen ervaring met de Volvo V40.... dus hier kan ik je niet verder mee helpen.
maar volvo en zuinig? ze lusten over het algemeen een slokje meer. maar daarvoor krijgt men wel de comfort en veiligheid terug die de volvo bied.
maar wel een verandering...van klein corsa naar een groter model volvo....

verder sterkte met het kopen van een vervanger.
op autotrader.nl staan ze al voor weinig op de lijst. maar of dat wat deftigs is......is altijd afwachten....

gr. bas Wink
Antwoord
Ja ik weet dat volvo's niet echt zuinig zijn. Hiervoor ook al veelal in volvo gereden van een 245 diesel, turbo, 740 2.3 injectie en een 340 1.4 carb.

Ik heb begrepen dat de auto bij normaal gebruik best 1:14 a 15 kan rijden. Na zo'n aanreiding, moet zeggen dat de opel ondanks zijn formaat toch best stijf bleek te zijn, wens je inderdaad ook wat meer veiligheid. Het is daarbij ook nog eens zo dat qua aanschafprijs je voor hetzelfde bedrag of minder van een goede cora, je een riante V40 kunt rijden met slechts 140.000 op de teller.

Wegenbelasting en verzekering zal uiteraard een stuk duurder uitvallen. Ik wacht eventuele reacties nog even af.
Antwoord
gelukkig zijn jullie ongedeerd, dat had ook anders gekund.
als je meer zoekt naar veiligeid en comfort ben je bij een v40 beter af dan een corsa natuurlijk.
ik denk (en kijk maar eens op het volvo-forum) dat je met 1 op 12 al blij kunt zijn voor een v40.
ik wist het wel Wink
succes
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
Gelukkig geen gewonden,dat is positief.

Een Volvo V40 1.8 is best een goede keuze en volop voor handen.

Een verbruik van 1:14 á'15 is echter een utopie voor deze modellen,ze wegen net zo veel als een 240....
Wat ik weet van mensen die zo'n model rijden/reden is dat 1:12 zo ongeveer het maximum is bij normaal gebruik.,zuiniger zal heus kunnen maar dan zal je waarschijnlijk voor in de file rijden :-\
Antwoord
Hier zou je ook eens kunnen kijken:
http://www.autoweek.nl/autovergelijker.php Daar kan je ook op verbruik zoeken en vergelijken

Maar een 245 met carb rijdt ook met gemak 1 op 14 of nog beter zelfs 2 op 14!

Trouwens hier op het forum staat ook nog ergens een Starlet in de verkoop. Wel gewenste zuinigheid niet de ruimte,... keuzes,... Big Grin G3 een optie?

Suc6 met zoeken en met de nasleep in D!
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Rij nu zelf al 7 jaar V40 uit '97 met 1,8 motor(automaat)
Gekocht met +/- 70.000 op de teller .
Staat nu 160.000 km op.

Een hele saaie auto wat betreft onderhoud.

Zelfs de originele uitlaat nog.
Wel komen de fusees en de homokineethoezen eraan.
Heeft me nog nooit in de steek gelaten met een minium aan onderhoud.

Een aanrader...

Kijk voor kwaaltjes eens op "problemcar"

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Volvo Carisma ;D Ik las ergens op een ander draadje hier volgens mij iets van het feit dat de homokineetjes vervangbaar zijn door die van de Mits... Was jij dat Edwin?

Volgens mij zijn die V40's best goede auto's, ik hoor er meestal goede verhalen over. Maar veel weet ik er niet van. Persoonlijk zou ik liever voor een 940 estate van 95 tot en met 98 gaan, dat is toch meer een echte Volvo. Gooi het portier alleen maar eens dicht. De degelijkheid is toch wat aan de mindere kant, maar dat maakt het geen slechte auto. Het is meer mijn mening.

En een goeie tip wellicht voor jullie: Kijk op mobile.de en voer zelf een mooie wagen in! Scheelt gewoon geld. Wink
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
of Belgie/Frankrijk, ik kan vervoer regelen ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
de x40serie 1996/1997 is redelijk goed alleen wat rommelige ophanging en kleine remmen voor
de x40serie 1998/2000 is wat beter ophanging is wat aangepast en grotere remmen voor
de x40serie vanaf 2001 is echt een goede auto de meeste kinderziektes zijn eruit

alleen de handbakken van renault de jb-5 bakken schakelen niet echt lekker de x40's vanaf 2001 hebben bijna allemaal de m56 gekregen van de 850 dus op de 1.6 na dan
en de 2.0t en t4 hebben altijd een m56 gehad

de diesels van voor 2001 zijn nog met een pomp en hebben ook zeer weinig vermogen
en ook de gdi raad ik af redelijk veel problemen

dit is mijn mening :Smile

Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 1 2.050 19 September 2025, 20:18
Laatste bericht: DanielSan
  afsluitdop radiateur volvo 240 2.1 wakka 8 602 23 August 2025, 19:33
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 406 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.305 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 1.131 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.508 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.699 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.920 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 3.057 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.993 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)