Topics: 4
Hallo iedereen,
Ik heb me vandaag lid gemaakt van het volvo-forum, en wil me effe kort voorstellen:
Kristof Bauwens (nick: stoffel) uit het Belgische Aarschot. 32 jaar, fysiotherapeut van beroep, en gepassioneerd drummer (staircase) en Volvo-freak. Ik heb me al twee maanden geleden een 240GL sedan van '90 aangeschaft (gekocht in Rotterdam), maar heb pas sinds vorige week alle papieren in m'n bezit om te beginnen bollen. Eindelijk!
In m'n jeugd eerst op de achterbank van de 244GL '78 van m'n pa, op m'n 18e een kleine occazie 340GL gekregen, en daarna een jaar of 10 met een 740GLE TD gebold.
E?n of andere Seat-nozem heeft deze total loss gereden terwijl ie geparkeerd stond, die heb ik dus moeten verkopen (aan een Amsterdammer nog wel).
Ik vind de 240 toch wel een "echtere" volvo, en kijk dan ook al helemaal uit naar alle activiteiten die ik met m'n nieuwe bakkie ga ondernemen (meetings, leren sleutelen, ...).
Ik volg het forum al een tijdje, en ik moet zeggen: knus plekkie! Reden genoeg om regelmatig eens binnen te springen, dus. Tot binnenkort!
Groetjes,
stoffel
Topics: 135
stoffel, welkom welkom! Ook onze zuiderburen zijn van harte welkom. Mijn volvootjes staan daar nu ook toevallig. Maar laat eens wat foto's zien en praat lekker mee!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 49
He Stoffel, welkom.
Blij te zien dat je van de nood een deugd gemaakt hebt door deze keer een ECHTE Volvo te kopen! :wink: :lol: :wink:
De velgen zijn ook aan een tweede leven begonnen, of niet? Ze doen het vrij aardig onder een 240 moet ik zeggen. Veel plezier met je nieuwe bak!
Groet,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 135
zowieso is de 200 serie nogal dun gezaaid in Belgi? volgens mij. Je komt het daar haast niet tegen. (meestal trouwens dieseltjes natuurlijk)
Hoe vind je het rijgedrag ten opzichte van een 740? Heb je nu een zwaardere of lichtere motor?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Sander van Buiten schreef:He Stoffel, welkom.
Blij te zien dat je van de nood een deugd gemaakt hebt door deze keer een ECHTE Volvo te kopen! :wink: :lol: :wink:
De velgen zijn ook aan een tweede leven begonnen, of niet? Ze doen het vrij aardig onder een 240 moet ik zeggen. Veel plezier met je nieuwe bak!
Groet,
Sander
Idd een tweede leven voor m'n vorige velgen. De standaard wieldoppen die op de 240 stonden waren me net iets te klassiek. Ik had op voorhand al een simulatie gemaakt in photoshop om te zien hoe deze combinatie het deed (freak freak

), en ik ben best tevreden met het resultaat!
En wat betreft de ECHTE volvo: gelijk heb je! :lol:
Topics: 49
Freak?!?! Ik vind dat soort dingen HEEL normaal, hoor......(maar misschien zegt dat wel weer iets over mij).
Volgens mij zijn er hier genoeg anderen met dergelijke afwijkingen...
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
TheSaint77 schreef:zowieso is de 200 serie nogal dun gezaaid in Belgi? volgens mij. Je komt het daar haast niet tegen. (meestal trouwens dieseltjes natuurlijk)
Hoe vind je het rijgedrag ten opzichte van een 740? Heb je nu een zwaardere of lichtere motor?
Klopt volledig. De 240 zie je bijna niet meer rijden hier, en als je'm tegenkomt is het meestal een break. De vorige motor was een 2,4 Turbodiesel, terwijl ik nu met een 2,3 Benzine (B23F) rij.
Deze wagen leent zich precies iets minder tot "sportiever" (vette aanhalingstekens!) rijgedrag, en is een echte cruiser. Ik heb totaal niet (meer) de neiging om te snel te gaan rijden. Tegen 80-90 is het heerlijk cruisen, en dat gevoel had ik minder met de 740 (waarmee ik ook altijd graag gereden heb, hoor!).
Misschien is het psychologisch, om het verbruik wat binnen de perken te houden ... :wink:
Maar verder zitten er eigenlijk geen supergrote verschillen op wat rijgedrag betreft.
Sander van Buiten schreef:Freak?!?! Ik vind dat soort dingen HEEL normaal, hoor......(maar misschien zegt dat wel weer iets over mij).
Volgens mij zijn er hier genoeg anderen met dergelijke afwijkingen...
oef ... :lol:
Topics: 34
TheSaint77 schreef:zowieso is de 200 serie nogal dun gezaaid in Belgi? volgens mij. Je komt het daar haast niet tegen. (meestal trouwens dieseltjes natuurlijk)
Zo hier en daar zie ik ze daar wel hoor. Valt me wel op dat ik er al een aantal met lamellen heb gezien. Meer als hier, kan toeval zijn natuurlijk.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen