Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
derde remlicht installatie vanaf de pedaalschakelaar
mede volvoliefhebbers

Ik heb een derde remlicht aangeschaft (245 polar) Nu blijkt dat de bedrading niet aanwezig is, en wil ik vanaf het pedaalschakelaar een kabel trekken naar de achterklep (ik wil geen gedoe met het controlelampje). Ik heb even naar de schakelaar gekeken en zie twee aansluitingen (terwijl een derde nodig is) wat is nu de manier (draad doorknippen en via een kabelschoen van 1 naar 2 of heeft iemand een andere oplossing?

???
Antwoord
Ik zou de aansluiting die je nodig hebt opzoeken en vervolgens de jouwe aan dat zelfde punt vast maken.
Antwoord
je kunt ook het 3e remlicht aan beide normale achter-remlichten hangen zodat de last er op in balans is (het lampen-stuk-relais kijkt daar naar). als je dan nog wil dat het relais blijft werken voor beide normale remlichten moet je even een diode in beide kabels doen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Scheelt inderdaad een hoop draad.
Antwoord
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...9#msg41109

Of check dit topic op blz 10 topic 3e remlicht staat een aansluitschema met relais.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
allen bedankt voor jullie tips

Ik ben even het spoor bijster. Gisteren een kabel gekocht (vanaf het rempedaal naar de achterklep) vandaag even testen. wat gedaan: pedaalschakelaar heeft twee draden. Eerst getest of het derderemlicht werkt (blauwe draad remlicht aan linkerdraad schakelaar en de massa aan de carroserie, resultaat prima (permanent licht, omdat de het schakelmechanisme wordt overgeslagen. Dan het testen met de schakelaar (remmen is derde remlicht aan) blauwe draad aangeslotem op andere draad , massa weer op de carroserie en remmen maar . Helaas remlichten doen het wel maar derde remlicht niet. Ben ik nou... of

Gr
Antwoord
En met je contact aan?

Anders snap ik er ook niets van.
Je verhaal klopt wel.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
peertje gecontroleert? Misschien heeft hij eventjes bij aansluiten een opdoffer gehad.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Heb je gemeten wat er geschakeld wordt ? Het kan natuurlijk ook massa zijn...
[img][/img]
Antwoord
Ik heb eens met de remlichten liggen klooien omdat constant de zekering spontaankapot ging.
Dat is bij mij zekering 6 waarop ook o.a de binnenverlichting en motorkapverlichting (bij de laatste zat dan ook uiteindelik de sluiting).
Deze heeft dus constant spanning, dus ook als ie van contact af is ivm binnenverlichting etc. De remlichtschakelaar krijgt dus ook constant spanning en schakeld in mijn geval niet de massa. Maar er zijn nog al wat verschillen aangebracht en hebben niet alle bouwjaren dezelfde schema's.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er maar 1 kabel naar de remlichten gaat, die wordt dan ergens onder de dakhemel opgesplitst naar links en rechts. Waarom zou je niet vanuit ÃÂÃÂn remlicht links of rechts de derde lamp parallel mee kunnen voeden. Het maakt in principe niets uit waar je deze schakeling maakt het komt allemaal terug op die ene draad achter de schakelaar die weer naar de zekering gaat. :-\
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Cruise Control installatie -OPGELOST- Boet 8 6.125 1 September 2023, 20:59
Laatste bericht: Boet
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 5.608 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240
  Guard 1 installatie 740 woes 17 8.451 28 July 2021, 23:06
Laatste bericht: Volvo240
  3e remlicht 245 hans67 12 7.939 2 May 2020, 16:36
Laatste bericht: PdeBruijne
  245: 3e remlicht Stinky 10 8.010 25 May 2015, 12:49
Laatste bericht: Laurens Zondag
  PDC werkt niet meer na vervangen remlicht Giedioot 4 4.282 29 April 2015, 20:01
Laatste bericht: TheSaint77
  installatie mistlampen Dorpie 7 8.274 5 April 2015, 22:44
Laatste bericht: Dorpie
  remlicht aanhanger Nicolaas H 4 3.927 12 July 2014, 18:41
Laatste bericht: Nicolaas H
  installatie buitenthermometer. klooster 1 2.841 19 November 2013, 21:05
Laatste bericht: jos245
  3-de remlicht Reint den Boer 8 5.937 21 May 2013, 22:47
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: