Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
centr deurvergr werkt niet op alle deuren
#1
vraagje,
de cv werkt niet op de deur achter de bestuurderszijde en niet op de motorklep.
ben beetje huiverig om de deurbekleding los te maken omdat de ervaring leert dat alle bevestigingspunten afbreken :-[

iemand een tip waar ik eerst kan gaan kijken?

grts, Hugo

huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord
#2
Wellicht kun je eerst de kabeltjes die je deur ingaan controleren en eventueel nameten (massaprobleem!?) Anders gewoon de bekleding heel voorzichtig loshalen, punt voor punt. Gaat dan meestal wel goed. Met de motorklep bedoel je vast de achterklep. Anders zou je de eerste zijn met een deurvergrendeling op je motorkap Wink
Antwoord
#3
nee hoor, is echt de motorklep,
heeft de vorige eigenaar ingebouwd omdat ie zoveel olie lekt ;D ;D

achterklep indeed...

@daanheijn, sinds vandaag doet de kilometerteller het weer dus ik kan komende week naar een rit van 380 km een indicatie van het verbruik geven
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord
#4
bev.punten: trek m heel voorzichtig een stukje omhoog en dan wip je de clip eruit met een schroevendraaier. Als je aan het hardboard rukt, dan scheurt het zaakje.

De achterklep cv zal vast te maken hebben met de bedrading die door je scharnier loopt, dat breekt altijd. De achterdeur zal of een gebroken draad zijn, of een kapot motortje.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#5
dus de achterklep gaat in principe wel me met de cv?

had gehoopt dat die draadboom goed was omdat de ruitenwisser wel werkt...
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord
#6
@hugo Hoor het graag van je wat je verbruik uiteindelijk is!

@ticcie ben je a.s. zaterdag ook op de beurs aanwezig? Als alles goed is ga ik er ook heen met mijn pa. Dan nemen we je mengstuk voor je mee.
Antwoord
#7
hugo schreef:!) dus de achterklep gaat in principe wel me met de cv?

2) had gehoopt dat die draadboom goed was omdat de ruitenwisser wel werkt...

1) bij mij wel, alles behalve de motorkap Wink
2) kan nog goed gaan. bij mij merkte ik ook dat de kentekenplaatverlichting (APK punt) begon te haperen.
wat er wanneer mee stopt weet ik ook niet. ik merkte wel dat er dingen niet meer lekker gaan die niet `in de buurt`zitten
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
#8
Als de stekker na jaren eindelijk op de bodem van de deur is aangekomen gaat de boel daar corroderen en dat geeft onvoldoende volt om de motor te bedienen. Als je dit vooraf wil w/meten doe het dan met een naald in de deurdoorvoer. Aan de achterklep kan soms door te veel speling de pin uit het slot gaan.

Vooral weten of je de motor hoort bewegen....ik heb de ervaring dat de motoren bij 4 volt zelfs nog werken maar ze worden er dan niet sneller op 8)
[img][/img]
Antwoord
#9
ha abbabak,

wat bedoel je met die naald?
de naald door de draden steken en het voltage meten?

motor luisteren, hoe geniaal kan een logische tip zijn ;-)

grts, Hugo
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord
#10
Je kan op stekkers meten maar soms is dat heel veel werk. Omdat de bedrading in de cabine vaak droog is en hopelijk blijft kan je spanning op de draad meten door er een naald in te stoppen... Er zijn nog steeds 12v meters met een lampje te koop waar een naald op zit hoewel ik daarvan de punt te dik vind. Liever gebruik ik een speld/naald waar je ook je sproeiers mee afstelt.

Geniaal maar wel lastig, als de motoren in de deuren goed werken ga je alleen nooit meer de achterklep horen.... Sad :o
[img][/img]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knipperlicht en alarmlichten doen het niet meer Linde en koen 1 172 24 May 2025, 21:56
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 1.386 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 1.218 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  V40 2002 binnenverlichting werkt niet RemcoStarterV40 0 916 13 April 2023, 18:58
Laatste bericht: RemcoStarterV40
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.821 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 5.058 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 5.608 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.810 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 3.163 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius
  Ruitenwisser interval blijven continue, gaan niet uit Bart240 4 3.732 4 October 2021, 21:47
Laatste bericht: Bart240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)