Topics: 33
Toch maar een nieuw topic dan.
Er zit een druppeltje benzine in mijn vacuumslang. Ik heb het slangetje uitgeblazen maar na 10 minuten sturen zit het er weer in. Hoe kan dat?
Is dit gewoon een kwestie van een goed verzopen motor?
Topics: 82
Welke vacuumslang?
Om even terug te komen op je vorige topic, heb je nu de ontsteking vervroegd of verlaat? Welke kant heb je de stroomverdeler opgedraaid om hem beter te doen lopen?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Hoi,
Ik heb hem zoals je zei vervroegd. En vandaag met de stroboscoop is ie nog eens 5 graden vroeger gezet.
Het is de vacuumslang van de carb naar de vacuumvervroeger op de ontsteking.
Ik dacht dat-ie te vroeg stond, en mijn idee was om hem wat later te zetten. Goeie. Nu loopt-ie beter, en dat telt.
Dus je motor zuigt benzine uit de vacuumvervroeger? Da's gewoon raar. Misschien is er in de loop van tijd benzine ri. het vacuumtoetertje op de verdeler (hoe heet zoiets?) gezogen, iedere keer dat je de motor uitzet een beetje benzinedamp? Verder staat die toeter niet in verbinding met de motor, de carb of wat dan ook waar benzine inzit.
Er kan niet meer dan een zunnige borrel in dat toetertje , dus het probleem is eindig.
Topics: 42
is je relais/benzine-afsluiter wel ok??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Tja, ik weet het ook niet. Hij rochelt wel een beetje met starten op benzine. Misschien dat ie door het nadieselen wat onverbrande benzine naar binnen zuigt dat in dat slangetje gaat zitten.
Wat je met een relais/benzine-afsluiter bedoelt begrijp ik niet helemaal. Er zitten Stromberg 175 CD-2 carbs op mijn Lolvo. Op de voorste carb zit tussen de vlotterkamer en het spruitstuk een aansluiting voor het slangetje.
Vreemd plekje om de vacuumvervroeger aan te sluiten. Op de enkele Stomberg zit het slangetje ter hoogte vd gasklep, bovenop.
Aha, bij de dubbel carb zit het slangetje onderop de voorste. Dan kan er natuurlijk veel makkelijker benzine inlopen, als die carb goed rijk staat afgesteld.
vergis ik me nu, of denk ik ten onrechte dat je ook op LPG rijdt?
anyway, ik bedoel
dit,als deze normaal functioneerd kan er ook geen benzine in welke slang dan ook komen, want je rijdt immers op LPG ( of toch niet?? :

:

), ook je retour verder in orde??
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Ja, dat denk ik dus. Ik heb de sproeiernaalden vervangen en de vlotters vast gezet. Die lagen los in de vlotterkamer. Haha, hij liep niet op benzine en ik vroeg me al af waarom.
En ja, ik rij op LPG. Maar ik probeer het maximale uit beide te halen. Hij moet goed op benzine en LPG kunnen lopen.
en je stationairsproeier wel ok??
bij mijn CX had ik btw ( ook met een carb.)last van schommelende stationair toeren, soms 800 RPM, soms 1200 RPM, bleek dat ze valse lucht kreeg doordat pakking niet helemaal ok was, opgelost met vloeibare pakking.
maar als jezeker weet dat de afsluiter ( zie link hierboven) het doet, mag/kan er geen benzine in welke leiding NA deze afsluiter zitten.
als je van benzine naar LPG schakelt moet je ook eerst je carb. leegrijden: de middelste stand, en als ze gaat schokken schakel je naar LPG, zo niet heb je een benzinelek, maw. je afsluiter!
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99