Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thermal Time Switch, waar het goedkoopst?
#1
Bij mij is dat stukje plastic waar je de stekker op klikt afgebroken. Daardoor gaat steeds die kabel eraf, wat er weer voor zorgt dat mijn auto slecht start en voor korte tijd slecht stationair loopt.

Bij m'n lokale automaterialenzaak zijn ze niet meer te krijgen. Scandcar heeft ze wel.... maar voor 119,- (!!!!). Nordicar heeft ze ook niet... en toch moet ik er een hebben :Smile

Iemand?
Antwoord
#2
Heb je een foto?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#3
gezien de prijs zou ik hem lekker vastsolderen als ik jou was.
je geeft zelf tenminste aan dat het in de verbinding zit, dwz de stekker schiet los....

als je niet in je kabelboom wilt knippen (wat ik mij voor kan stellen) maak je gewoon een verloop aan de hand van connectortjes.
de meeste dealers hebben een overvloed aan connectoren waarmee je het thermal switch-vaste deel waarschijnlijk wel kunt "nabootsen" .

aan die connectors doe je aan 1 zijde een stukkie snoer dat je in de switch soldeert en aan de andere zijde plug je je kabelboom in.

nog makkelijker en voor de hand liggender is de orginele connector borgen met een tie-repje of een stukje ijzerdraad waardoor deze er niet meer afschiet.

succes
Antwoord
#4
Het is zoiets:

[img width=800 height=416]http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shopping/images/volvo_1306024.jpg[/img]

Probleem met solderen is, dat ik bang ben dat dat ding te warm wordt en dan niet meer goed functioneerd..
Antwoord
#5
kijk eens op de sloop....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#6
Gewoon dat ding eruit draaien en dan de stekkers erop solderen is een goede optie. Een verloopje is dan wel een goed idee, omdat anders de bedrading gaat meedraaien bij het opnieuw inschroeven van de switch. Big Grin
Antwoord
#7
Probleem is dat een van die pinnetjes helemaal is afgebroken Sad
Antwoord
#8
Toevallig heb ik er net eentje besteld voor m'n PRV blok. Bij peugeot kost het me 64eurie, misschien dat een ander merk ook hetzelfde type thermal time switch heeft gebruikt... ???

mvg Sander
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
#9
dit zijn gewoon VDO of BOSCH temperatuur sensoren. Kijk eens of je een partnummer vind en ga er mee naar Brezan of de onderdelenboer. Volgens mij hoeft dat niet zo'n duur grapje zijn.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#10
Ja ben met dat nummer bij de onderdelenboer geweest, en daar stond idd VDO / Siemens in het systeem. Zij bellen naar die leverancier, en volgens VDO worden die niet meer gemaakt, en is het 'zo lang de voorraad strekt', alleen konden ze de voorraad niet zien? ??? ???

Dus, als iemand er een heeft.... let me know! 119,- is nogal wat veel! Bij mijn onderdelenboer stond ie voor 79,- in het systeem (partsbase.nl).
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Wink Wie weet waar dit vandaan komt? maarten240 3 1.804 30 April 2023, 16:39
Laatste bericht: Marc1970
  Waar zijn de mods? aRjen.T 18 13.307 10 August 2019, 00:48
Laatste bericht: Dopski
  Waar verkopen Volvoson 4 4.367 9 July 2018, 21:44
Laatste bericht: Dopski
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.707 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Lange periode stalling; waar moet men op letten? Aspirant 10 11.039 18 June 2015, 13:37
Laatste bericht: Tank245
  reservewiel 940 (waar laten) martin_b 1 3.378 25 January 2014, 17:50
Laatste bericht: volvosvenska
  Waar schade verhalen? jos245 16 11.674 7 October 2013, 23:58
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Wie weet waar de 44-18-ZH is? Ben 0 2.230 22 December 2012, 10:49
Laatste bericht: Ben
  Na 16 jaar opstarten: waar op te letten? Wel een ford.. Sorrie.. Wimme 8 6.060 20 October 2012, 20:47
Laatste bericht: Wimme
  Kopen of niet? Waar moet ik op letten? erik1970 86 51.178 26 November 2011, 00:45
Laatste bericht: erik1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)