Berichten: 281
Topics: 55
Lid sinds: Jun 2007
Bij mij is dat stukje plastic waar je de stekker op klikt afgebroken. Daardoor gaat steeds die kabel eraf, wat er weer voor zorgt dat mijn auto slecht start en voor korte tijd slecht stationair loopt.
Bij m'n lokale automaterialenzaak zijn ze niet meer te krijgen. Scandcar heeft ze wel.... maar voor 119,- (!!!!). Nordicar heeft ze ook niet... en toch moet ik er een hebben :
Iemand?
Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
Heb je een foto?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
gezien de prijs zou ik hem lekker vastsolderen als ik jou was.
je geeft zelf tenminste aan dat het in de verbinding zit, dwz de stekker schiet los....
als je niet in je kabelboom wilt knippen (wat ik mij voor kan stellen) maak je gewoon een verloop aan de hand van connectortjes.
de meeste dealers hebben een overvloed aan connectoren waarmee je het thermal switch-vaste deel waarschijnlijk wel kunt "nabootsen" .
aan die connectors doe je aan 1 zijde een stukkie snoer dat je in de switch soldeert en aan de andere zijde plug je je kabelboom in.
nog makkelijker en voor de hand liggender is de orginele connector borgen met een tie-repje of een stukje ijzerdraad waardoor deze er niet meer afschiet.
succes
Berichten: 281
Topics: 55
Lid sinds: Jun 2007
Het is zoiets:
[img width=800 height=416]http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shopping/images/volvo_1306024.jpg[/img]
Probleem met solderen is, dat ik bang ben dat dat ding te warm wordt en dan niet meer goed functioneerd..
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
kijk eens op de sloop....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Gewoon dat ding eruit draaien en dan de stekkers erop solderen is een goede optie. Een verloopje is dan wel een goed idee, omdat anders de bedrading gaat meedraaien bij het opnieuw inschroeven van de switch.
Berichten: 281
Topics: 55
Lid sinds: Jun 2007
Probleem is dat een van die pinnetjes helemaal is afgebroken
Berichten: 288
Topics: 31
Lid sinds: Aug 2007
Toevallig heb ik er net eentje besteld voor m'n PRV blok. Bij peugeot kost het me 64eurie, misschien dat een ander merk ook hetzelfde type thermal time switch heeft gebruikt... ???
mvg Sander
245 GL => B230F aka De Rooie
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
dit zijn gewoon VDO of BOSCH temperatuur sensoren. Kijk eens of je een partnummer vind en ga er mee naar Brezan of de onderdelenboer. Volgens mij hoeft dat niet zo'n duur grapje zijn.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 281
Topics: 55
Lid sinds: Jun 2007
Ja ben met dat nummer bij de onderdelenboer geweest, en daar stond idd VDO / Siemens in het systeem. Zij bellen naar die leverancier, en volgens VDO worden die niet meer gemaakt, en is het 'zo lang de voorraad strekt', alleen konden ze de voorraad niet zien? ??? ???
Dus, als iemand er een heeft.... let me know! 119,- is nogal wat veel! Bij mijn onderdelenboer stond ie voor 79,- in het systeem (partsbase.nl).