Ik overweeg om mijn 240 voor langere tijd (meerdere jaren) te schorsen en te stallen. Kan iemand mij een idee geven wat ik moet doen voordat ik m wegzet, en waar ik tegen aan ga lopen als ik m na een paar jaar weer wil gaan gebruiken?
Is het een auto met K-Jet injectiemotor?
Ik weet uit eigen ervaring dat een K-Jet op gang brengen die een aantal jaren heeft stilgestaan een hoop sores kan zijn.
Yellow240 schreef:Eens in de zoveel tijd alles laten draaien.
In mijn volvo 245 zit een B230E uit een 740. Deze lag reeds meer dan 5 jr onder werkbank van een voor mij onbekende ma die veel met jaguar werkte. Hij had mij er zeer overtuigend over verteld dat dit blok gesmoord was met atf (met draaiende motor had hij net zolang atf erin gespoten totdat de motor vd vettigheid niet meer wilde lopen). Dit deed hij met alle motoren die hij wilde bewaren.
Na deze lange opslag heb ik de motor in de gle ingebouwd. Benzineslang aangesloten en hoppaaa........
Ik heb werkelijk bijn geen beter blok in een volvo 245 meegemaakt. Al 5 jr rijden we ermee rond zonder een misslag.
Ik denk wel dat de GLE straks weer een keertje 5 jaar stilstaat.
jos245 schreef:Is het een auto met K-Jet injectiemotor?
Ik weet uit eigen ervaring dat een K-Jet op gang brengen die een aantal jaren heeft stilgestaan een hoop sores kan zijn.
13 September 2013, 11:03 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 September 2013, 11:16 door Marc1970.)
Daar kan niet veel aan stuk. Wegzetten met warme motor, wielen van de grond, misschien 98 tanken die is wat langer houdbaar dan 95. Ik heb een 240 die een paar maanden of jaren buiten had gestaan (dikke luizenpoeplaag, nu weer wit), alle remmen zaten vast maar verder niks aan de hand. En ook de remmen raakten vanzelf weer gangbaar na een paar keer flink oververhit te zijn geweest.
Misschien zou het helpen als je voor de stalling de remvloeistof ververst.
Ja, toch iets, het membraan van het benzinedrukregelaartje (voorop de injectierail) was ws. door de tijd uitgedroogd en gaf vrij snel de geest. Als je uit de stalling komt zou ik een nieuwe bij de hand houden.
Altijd goed te doen is de dorpels leeg maken en houden, daar zit vaak allerlei blad en dennenaalden in wat vocht vasthoudt (denk compost). Achter de achterbumper zit ook altijd roest om 1 of andere reden, goed schoonspuiten die onderkant.
Laat ik me even voorstellen, mijn naam is Alex en heb al jaren Volvo's, ik ben niet zo vaardig met internet en zit ook niet zo vaak op de forums.
Ik heb een vraag die ik niet echt beantwoord zie worden op het forum, dus ik stel hem opnieuw.
[ATTACH=CONFIG]4489[/ATTACH]
Momenteel staat mijn auto op marktplaats, maar ik wil mijn auto eigenlijk helemaal niet verkopen.
Ik ben gek op mijn auto.
Het is een prachtige en praktische wagen, met natuurlijk wel een butsje en plekje hier en daar, maar dat mag toch bij een oudje? Hoe vaak heeft deze wagen mijn dag wel gered, doordat er een hele deur in kon of een fiets en dat er tegelijk ook nog mensen in konden zitten.
Bepakt en bezakt naar Frankrijk en nog fatsoenlijk mee komen met het overige verkeer.
Laatst kreeg ik een bod van 2000 euro, dan draait mijn maag om.
Dat is alleen al het bedrag dat ik er het afgelopen jaar in heb gestoken aan onderhoud!
Dan haal ik hem er maar weer van af.
Afijn, ik dwaal af!
Mijn vraag; is er een manier waarop je de auto jaren kunt stallen, zonder dat je allerlei sores tegenkomt zodra je hem weer uit coma haalt?
Zoja; hoe doe je dat en waar moet ik rekening mee houden?
- zoals moet de brandstofpomp in diesel-olie gedrenkt worden,
- wat moet ik afdekken/afstoppen/invetten?
- het is een K-jet, welke onderdelen moet ik nu vast nieuw bestellen of extra verzorgen?
- zijn er dingen die ik eraf moet draaien of geregeld moet laten draaien?
Graag hoor ik van jullie, gezien ik het eigenlijk zonde vindt om de auto nu weg te doen.
Ik wil er later ook nog plezier van kunnen hebben, maar wanneer dat komt weet ik nog niet.
Je zult zien dat wanneer ik weer zo'n auto wil hebben, dat ik er weer echt naar moet zoeken.
Naar deze auto heb ik alleen al jaren gezocht.
Voordat ik dit goede exemplaar tegenkwam, heb ik in tientallen barrels gereden.
Dat wil ik in de toekomst voorkomen, ik heb nu wat goeds en dat wil ik graag zo houden.
Geen Volvo kenner oid. Maar ik zou de auto ook op bokken zetten. Dus wielen van de grond.
Heb zelf eens een compleet interieur een half jaar in een droge/"afgesloten" schuurtje gehad, met stoeptegels als vloer. (30x30 cm tegels) Toen ik het er weer uit haalde, was mijn gehele interieur zwaar aangevreten door muizen...