Topics: 2
Gezocht:
Informatie : aansluitschema TOERENTELLER
VOLVO 244 GL GLT 1976 - 1980 YASAKI instumentenpaneel
onderdeelnummer toerenteller 283260-8 UITSLUITEND bestemd voor Yasaki paneel
De toerenteller heeft drie draden
1 zwart gaat naar bobine
1 wit en 1 geel > WAAR worden die op aangesloten ?? 1 moet PLUS zijn ander moet MIN zijn.
Welke is dat Geel of Wit.??
Wordt dat ergens op het instrumentpaneel aangesloten?? of wordt er zo maar "ergens" een Plus en Min afgetapt.
Wie heegt een GLT met dit paneel of wie heeft reeds een toerenteller in zijn GL met een Yasaki dashboard.
Bedankt ( autounion) Dirk
Rechstreeks mailen mag natuurlijk ook.
Topics: 36
Even een multimeter aan de witte of gele en naar een bekend massapunt op de klokkenwinkel. Dan heb je de min zo te pakken.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 107
Volgens mij zit er aan mijn toerenteller maar een draad ( een zwarte) en die heb ik op de bobine aangesloten.
Hij werkt perfect.
Topics: 2
Neen,
Het zijn echt drie draden.
Al reeds tweemaal op verschillende manieren aangesloten. ( behalve de bobine kabel die is zekere goed !)
1 maal geen uitslag naald op toerenteller, draden gewisseld, toerenteller loopt wel mee maar geeft lang niet voldoende toeren aan.
Bij constant rijden valt de toerentellernaald langzaam terug tot een aangave van ongeveer 800/100 toeren terwijl ik zeker 120 km p/u rijdt. Dus zal de naald minstens 3000 t/m moeten aangeven.
Waarom valt deze terug ??
Topics: 14
Mijn toerenteller van de oldtimer heeft ook maar een zwarte draad die van de bobine afkomt.
Je toerenteller wordt gevoed vanuit de klokkenwinkel. Ik zou niet weten waar die andere 2 draden voor dienen.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Wat is een Yasaki instrumentenpaneel?
Bij de bruine uit '80 schuif je hem als ware over 2 pinnetjes heen (+ en -) en een draad gaat naar de bobine, juist wat gideon zegt.
Zou dit bij jou ook niet gewoon zijn, maar dat ze er draden aangesoldeerd hebben ofzo.
Topics: 107
Om misverstanden te voorkomen: ik neem aan dat we het in dit topic over het OUDE dashboard hebben..?
Topics: 17
er bestaat volgens Bentlye manual model 83-93 inderdaad een Yasaki dashboard, echter ik heb er helaas geen schema van.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Dat is tegenstrijdig met de info van de topicstarter. Hij heeft het over een ouder dashboard.
Topics: 17
Ik zeg ook niet dat dat niet klopt.
Alleen maar dat in de manual van 83-93 er over gesproken wordt, wat niet wil zeggen dat het in die periode toegepast is, daarvoor zou ik in de manual moeten duiken om het specifiek na te gaan.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import