Topics: 11
Hallo, Ik ben in het bezit van een volvo 264 GL, bouwjaar 1975 en in de nabije toekomst wil ik de carrosserie wat gaan opknappen. Nu heb ik horen zeggen dat deuren voor mijn volvo vanaf bouwjaar 1976 al niet meerzouden passen in mijn volvo. Iets met de gaten van de ophanging van de sloten, kan mij iemand vertellen of dit inderdaad zo is? ??? Verder heb ik ook iets horen vertellen over deurplaten, wat moet ik mij hierbij voorstellen en moet er dan gelast worden???????
Wie kan mij meer informatie hierover verstrekken/vertellen????????????
Bij voorbaat dank,
Wibe.
ezitter Volvo 264 GL (1975)
Topics: 82
Je kan de onderste ca. 15 cm van de deur vervangen met stukken binnen en buitenplaat, allebei te lassen, en ook een hele buitenplaat, wordt grotendeels om de binnenplaat gevouwen.
Deuren uit de 140/160 van 1974 zijn waarschijnlijk zo erin te zetten, ik weet alleen niet hoe de raamlijst daarvan vast zit (gelast of geschroefd).
Anders kan je van een latere deur het slot en sluitplaat overzetten, door nieuwe gaten te boren inderdaad.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 36
Deurplaten lassen kan idd, maar het is vaak goedkoper om te zoeken naar gave passende deuren. Nu weet ik nathuurlijk niet of dat voor jouw model ook opgaat. Zoek dus eerst eens naar gave deuren
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 107
264 deuren zijn toch hetzelfde als die van de 240?
Deuren tot en met 1978 moeten volgens mij gewoon passen.
Deuren vanaf 1979 kun je passend maken.
Er is dan wel aanpassing van de sloten nodig.
Ben dat zelf ook van plan maar het is er nog niet van gekomen.
De details over het ombouwen van deuren kan ik dus helaas niet geven.
Overzetstukken voor de deuren erin maken is best veel werk en je moet al een behoorlijk handige plaatwerker zijn om een net resultaat te krijgen.
Topics: 11
Hallo,
Of gave deuren erin zetten goedkoper is weet ik zo net nog niet.
Heb op twee plaatsen gevraagd, heb reeds van een een antwoord : vier gebruikte deuren ⬠1000,- dat kan ik niet echt goedkoop vinden, of zijn dit normale prijzen? :o
Groet.
ezitter Volvo 264 GL (1975)
Topics: 42
nee, da's niet normaal, bij Ronald ( estateservices) geloof ik â¬50-â¬75 per stuk, al vindt je op marktplaats ook nog vele anderen
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 107
wibe schreef:Hallo,
Heb op twee plaatsen gevraagd, heb reeds van een een antwoord : vier gebruikte deuren ⬠1000,- dat kan ik niet echt goedkoop vinden, of zijn dit normale prijzen? :o
Groet.
Ik vermoed dat die man met z'n 1000 euro een gaatje in zijn hoofd heeft. ;D
Of misschien dat ie je verkeerd verstaan heeft en dacht dat je om Ferrari deuren vroeg
Voor keurige ROESTVRIJE deuren is 50 euro per stuk al een hele nette prijs.
Topics: 42
of voor die ⬠1000.- zit er ook nog een hele 240 omheen ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 25
Helemaal eens met Jos en PP.
â¬50,00 per deur is goed betaald,kosten ze meer dan mag je nieuwe verwachten/eisen :-X
Een complete auto met redelijke deuren is idd voor â¬1000,00 te vinden

, voor alleen de deuren is het fantasieland 8)
Eventueel latere deuren nemen(bv. van een late Polar) en het slotmechanisme aanpassen is ook een goede oplossing.
Eventueel heb ik nog wel een paar late deuren voor je compleet met slotmechanismes.
Topics: 1
wibe schreef:Hallo,
Groet.
Als je latere type portieren wilt/kunt gebruiken, heb ik er ook nog wel 4 voor je liggen.
Mag je hebben voor 25 euri per stuk. (kleur: donkerblauw)
http://volvo-boudewijn.nl/