Topics: 37
heeft iemand ervaring met het afhangen van deuren, in dit geval een amazon combi.
de deuren zijn eruit, scharnieren eraf, waar het slot invalt ook.
dus mijn vraag: hoe kan ik dit het beste aanpakken, om de deuren zo mooi mogelijk af te hangen.
alvast bedankt.
jeroen
Topics: 163
1. Kijken of je iets van oude markeringen ziet zitten waar de scharnieren hebben gezeten. Dan kun je de schanieren enigszins opde oude manier terug hangen.
2. Daarna is het gewoon een kwestie van veel proberen (met 2 man).
3. Als je de bevestigingspunten los-vast zet kun je na het dichtdoen van de deur, een klein beetje "schuiven". Als je dan voorzichtig open doet kun je weer wat definitiver vast zetten.
4. nog meer proberen.
succes
Topics: 82
Scharnieren handvast zodat je ze met een licht tikje van een hamer kan verschuiven, windvanger vast, passen en meten tot je rondom een mooie verdeling hebt (eerst hoogte/breedte, dan diepte), vastdraaien. Slotvanger erin, diepte en hoogte afstellen, zodat wanneer de deur in het tweede slot valt, hij een fractie opgetild wordt (dus op de slotvanger ligt).
Het is mooi als de deur door de tegendruk van het deurrubber ietsje openveert als je hem opent.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 163
precies.
Wanneer ben je klaar:
Pas als je het geluid van een kluisdeur hoort bij het dichtgooien.
Topics: 17
En het kost VEEL meer tijd dan je verwacht. Ik weet niet hoe het bij een Amazon zit, maar bij een 240 moet je dan als laatste ook nog je voorspatborden (en dan je motorkap) erop afstellen, zodat er weer een mooie rechte lijn ontstaat.
In je eentje gaat prima, maar je kunt er makkelijk een middag mee bezig zijn en ik ben nog niet 100% tevreden.....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 135
tis ook weer geen rolls he ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 17
niks zo lelijk als een gerestaureerde auto waarvan de deuren net niet helemaal rechthangen (persoonlijke tic geloof ik).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 15
Zitten soms ook een soort van shims bij waarmee je het scharnier een klein beetje naar buiten kan brengen of wat kan kantelen.
althans die had ik op de 164 tussen de achterscharnieren en de b stijl zitten, en was ik in eerste instantie vergeten, duurde dus wat langer dat afhangen van de deur .. zucht ..
** edit typo's
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Topics: 37
bedankt voor de reacties. Heb de deuren en alle delen er weer ingehangen/vast gemaakt.
Maar ik blijf met best wel grote kieren zitten. Er zit wel wat speling op de scharnieren, maar de kieren zitten vooral op de deuren. Ze lijken te ver naar buiten te staan. En nu weet ik niet hoe verder te gaan. Heb al vele posities geprobeerd, maar dan nog blijf ik best grote kieren houden. Het valt nu ook wel meer op doordat de buitenkant wit gespoten is en de binnen kant donkerblauw.
Heeft iemand nog tips of een aanbeveling voor iemand die hier ervaring mee heeft, zodat ik hem/haar kan benaderenn?
bedankt. Zal van middag wel eens een foto plaatsen om die kieren te laten zien.
grt jeroen