Berichten: 150
Topics: 13
Lid sinds: Jul 2007
Hallo,
Wie weet welke bak dit is. Heb helaas geen typenummer.
Bak komt uit een 940 van de laatste produktiejaren.
De Ã
Ã
n zit rechtsachter.
Betreft een handbak.
Dank dank dank dank.
Gr. Martin
740t16v@gmail.com
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
als de achteruit rechts achter (tegenover de 5) zit dan is het een M90. Welk type M90 is te vinden op ed sticker aan de bestuurderskant van de bak of door het vergelijken van de overbrengingsverhoudingen.
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=1622
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 150
Topics: 13
Lid sinds: Jul 2007
Hoi,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb een (sterkere) bak nodig voor mijn Volvo 740 2 ltr turbo 16v.
De 2- en 3 beginnen problemen te krijgen (synchro's denk ik).
Klopt het (of niet?) dat deze M90 vrij probleemloos erachter kan worden geknuteld ? ;-)
groetjes martin
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
ja de M90 is een erg goede upgrade! erg stevig en schakelt fijn, bovendien is ie ook flink lichter dan een M46. Weinig werk om erin te zetten voorzover ik weet
-aandrijfas is langer dan voor een M46 of M47, die moet je dus een originele zoeken.
-koppelingsplaat heeft andere spline dan de M46/47 enzo. oplossing is om een 228 mm plaat van een 850 te nemen icm met een dog dish vliegwiel dat ook de 228 mm plaat gebruikt (ik meen dat de turbo's altijd 228 mm hebben bij het gewone vliegwiel). De M46 turbo drukgroep kun je blijven gebruiken.
let wel op, soms wil het niet goed passen als je verschillende merken gaat mixen. gewoon Sachs oid gebruiken.
Uitdruklager enzo van de M90 gebruiken.
-transmissiesteun is anders, die van een M90 of Automaat (AW71) zijn gelijk dacht ik. Ik heb er ook nog een liggen.
-de koppeling is hydraulisch bediend maar, de slave cylinder moet van de M46 over te zetten zijn. (zelfde diameter dacht ik)
verder geloof ik niet dat er nog dingen echt anders zijn....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni