Topics: 55
Na een paar weken in de Daf rijden (genieten !) heb ik de 244 weer uit de garage gehaald (uitlaat is vervangen, injectors ultrasoon gereinigd; een hele verbetering !). Nu viel me nog meer op de zithouding in de Volvo niet ideaal is; in de Daf zit ik echt beter: meer ruimte voor benen (geen middenconsole) en hoofd en een beter zicht rondom; de kwaliteit van de stoelen is dan wel weer wat minder....
Ik ben vrij lang (1.91, lange rug) en zit dus niet goed. Stoel in de achterste stand, achter op z'n laagst, voor middenhoog en nog kom ik met mijn kop tegen de hemel / de rand van het schuifdak en zou ik iets verder naar achteren willen zitten. Wat is hieraan te doen ? Zijn er oplossingen om de stoel nog lager en/of verder naar achteren te zetten ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 38
Volgens mij zijn (of waren) er railverlengers te koop, zodat je de stoel verder naar achter kan schuiven.
Anders zelf wat hobbyen.
Je zou de hoogteverstelling er helemaal onder uit kunnen halen, of proberen de stoel lager aan het frame vast te maken.
Wat je ook doet, zorg in ieder geval dat je stoel weer goed vastzit voordat je de weg op gaat!!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Dat snap ik niet?
Ik ben 1.90 en heb zat ruimte? Zelfs als ze niet op de laagste stand staan. Stoel staat 85% naar achter en de achterste hoogteverstelling helemaal naar beneden en de voorste op half.
Zit je schuifdak enorm naar beneden of zo?
Topics: 17
lijkt me niet 240 is niet zo groot voorin, ben niet zo lang maar stoel staat echt wel achterin en lange mensen zitten bij mij ook me knieen tegen middenconsole en niet echt ruim, maar ik zit goed gelukkig
Vitara
Ik heb eens gemeten: bij de stoel in de achterste stand, achter helemaal naar beneden en voor op de middenstand is er 90,5 cm. ruimte tussen zitvlak (gemeten op de knik tussen zitvlak en rugleuning) en het dak.
Da's dus voor mij net iets te weinig; 2 centimeter erbij zou al genoeg zijn.
Het zal wel komen door het schuifdak en het feit dat de (leren) stoel nog niet is doorgezakt; de auto is net ingezeten met 130.000 km. op de teller

Toch maar eens zo'n stoelrailverlenger/verlager opsnorren.
Holowkregel, jouw (ex-mijn) stoeltje gaat al 4 ton mee..... zal wel iets doorgezeten zijn... ;D
Even off-topic: hoe heb je het nu gedaan met de betimmering van je laadruimte ? Ik herinner me daar een topic over. is dat nog goedgekomen ?
Topics: 17
zit nog niet veel schot in, zelf triplex geprobeert werd niet echt mooi. wel gedacht nog niets uit de vingersgekomen,
Vitara
Topics: 10
Holowkregel schreef:lijkt me niet 240 is niet zo groot voorin, ben niet zo lang maar stoel staat echt wel achterin en lange mensen zitten bij mij ook me knieen tegen middenconsole en niet echt ruim, maar ik zit goed gelukkig
Nee ik ben zelf ook niet een van de kleinste, en de zit is zeker niet ideaal (ook door mijn niet geringe omvang). Als IEMAND stoel extenders heeft, weet waar ik ze kan krijgen of ze op maat wil maken a.h.v. origineel. Graag!
244 GL D6 aut. 1981 ,
![[Afbeelding: img00121d.jpg]](http://img34.imageshack.us/img34/9238/img00121d.jpg)
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78
kkettenis schreef:Nee ik ben zelf ook niet een van de kleinste, en de zit is zeker niet ideaal (ook door mijn niet geringe omvang). Als IEMAND stoel extenders heeft, weet waar ik ze kan krijgen of ze op maat wil maken a.h.v. origineel. Graag!
Daar zal vast wel meer belangstelling voor bestaan ! Ik houd me in ieder geval aanbevolen !
Topics: 54
Ik behoor met 1.96 ook niet tot de aller kleinste maar zit prima heb pas de veren van de stoel zitting weer goed gemaakt want ik zakte tot op het stoelframe (ben ook niet de lichtste) en nu veert hij weer lekker en ruimte over qua hoogte.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Dat verbaast me, met 1,96 m. lekker zitten in een 240.
Hoeveel ruimte heb je tussen zitvlak en dak ? Ik heb het gemeten (zie mijn vorige reactie). Zou je dat ook eens willen doen ? Ben wel nieuwsgierig.
Of zou er verschil zitten in het stoelhoogte van een '90 er (die van jou) en een '83 'er (die van mij). Zit je in de Turbo ook riant (die heeft volgens mij dezelfde stoelen als die van mij). of is het toch het schuifdak ?