Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Invoeren Amazon uit Duitsland vraagje
Stel*, ik wil een Volvo Amazon (1970) uit Duitsland invoeren naar Nederland, maar die Amazon is niet meer aangemeld in Duitsland (sinds 2003). Wat kan ik dan het beste doen?

Niet APK waardig denk ik (roest ergens onder de deuren).

*eigenlijk is het moet. Beetje biedgraag met ebay.de omgegaan... Wink

Liefst zou ik de auto gelijk in de schuur zetten en de komende tijd niet op de weg hebben (komende 2 maanden nog veel voor de studie te doen), maar dat hoeft niet.

graag jullie ervaringen, meningen enzo ;D

Jan Willem

PS: dit is em...
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...&rd=1&rd=1
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Fiks projektje!!

Volgens mij kun je hem gewoon ophalen en in de schuur stallen.
Op het moment dat je klaar bent met de restauratie ga je met de papieren en de auto naar de RDW, laten keuren en klaar

???Denk ik ???
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
De RDW en ik :Smile zijn het wel met Peter eens. ;D

Nieuwe procedure EU-import

Voordelige 2-in-1-service RDW
Sinds 1 januari 2006 geldt een nieuwe procedure voor EU-import. Als u vanaf die datum een gebruikte personenauto met buitenlands kentekenbewijs uit een EU-land invoert en een Nederlands kentekenbewijs wilt krijgen, hoeft u alleen nog maar voor de verificatie van de voertuiggegevens naar een RDW-keuringsstation. Dit geldt ook voor een voertuig uit Andorra, Monaco, San Marino, Vaticaanstad, Zwitserland, Noorwegen, Liechtenstein of IJsland.
Een technische keuring is niet meer nodig. Als alle gegevens kloppen, wordt uw auto opgenomen in het kentekenregister en ontvangt u binnen drie werkdagen het Nederlandse kentekenbewijs in huis.

Kentekenbewijs Ãn APK
Is uw auto drie jaar of ouder, dan moet deze ook over een geldige APK beschikken. Daarvoor heeft de RDW een snelle 2-in-1-service: samen met de controle van de voertuiggegevens, keurt de RDW ook uw auto voor de APK. Dat biedt aantrekkelijke voordelen:

• Tijdbesparing: u hoeft uw auto niet nog eens naar een erkend APK-bedrijf te brengen
• De 2-in-1-service duurt minder dan 1 uur
• In deze 2-in-1-service kost de APK u € 29,50
• APK-keuring door een onafhankelijke instantie: de RDW

De kosten voor de verificatie van de voertuiggegevens met en zonder de vrijwillige APK, opname in het kentekenregister en afgifte kentekenbewijs (deel I en II) vindt u bij tarieven onderaan deze pagina.

Bel voor een afspraak op ÃÃn van onze keuringsstations: 0900 07 39 (10 cpm).

Meer informatie
Na ontvangst van het kentekenbewijs, kunt u voor uw kentekenplaten terecht bij een erkende kentekenplaatfabrikant. De APK-keuring hoeft u niet perse bij de RDW te laten uitvoeren, maar mag door ieder RDW-erkend APK-bedrijf uitgevoerd worden. Dat is vooral praktisch, als u verwacht dat uw auto voor de APK gerepareerd moet worden. De RDW doet namelijk alleen keuringen.

2007
Inschrijving EU-voertuig € 50,00
Inschrijving EU-voertuig + vrijwillige APK € 79,50
Voertuigbewijs € 37,00
Tenaamstellingsbewijs € 9,00

Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Jw240 schreef:Liefst zou ik de auto gelijk in de schuur zetten en de komende tijd niet op de weg hebben (komende 2 maanden nog veel voor de studie te doen), maar dat hoeft niet.

Dat is geen probleem: auto ophalen op een aanhangwagen en ermee langs de RDW rijden voor een kentekenonderzoek (dus GEEN apk keuring). Na een paar dagen krijg je het nieuwe kenteken thuis en dan schors je de auto direct en zet hem in de schuur.

Zo heb je alles langs de legale weg gedaan en kun je ,zodra je tijd hebt ,de auto op gaan knappen.
Antwoord
okee mensen, bedankt voor het mee-denken! ik heb het behoorlijk druk gehad met het ophalen en regelen van alles rond de auto. hij staat nu in de schuur, afgemeld en alles. dus even geen kosten. plan is em deze zomer em helemaal op te knappen, dus over een maandje of 4 rijdend en wel...
Antwoord
Gaaf jw, ga je er nog iets speciaals mee doen of wordt ie helemaal origineel?
Antwoord
Dirk242 schreef:Gaaf jw, ga je er nog iets speciaals mee doen of wordt ie helemaal origineel?
alle roest eruit, opnieuw lakken, alle missende trim en interieudelen verzamelen en ophanging delen vernieuwen (wel klein beetje sportiever misschien, poly bussen ofzo), en dan gewoon rijden. de standaard B20 is nog erg goed en lijkt me een prima motor.
iig geen turbo/B23(0) en andere zware ombouw dingen Wink
Antwoord
Jammer, had die B230 er maar ingelegd Big Grin. Staan er ook al foto's op je site (blog)?
Antwoord
Uit de praktijk en Eendenwereld wordt wel geadviseerd voor een voorkeuring (kentekenonderzoek) te gaan. Dan sta je later, na veel geld en werk, niet voor verrassingen !
[img][/img]
Antwoord
(Aangezien dit topic over invoer uit duitsland gaat deze maar even bumpen ipv een nieuw topic starten)

Ik zit er ook over te denken een auto vanuit Duitsland hiernaar toe te halen. Als ik dit gewoon met een auto ambulance doe, moet ik dan nog iets speciaals met verzekering doen? En kan ik de auto gewoon op duitskenteken mee naar nederland nemen?
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vraagje wegenbelasting Laurens Zondag 5 5.655 9 July 2015, 14:00
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Volvo amazon combi word 50 jaar!! Volvodiesel 0 2.820 15 February 2012, 11:43
Laatste bericht: Volvodiesel
  ik overweeg aanschaf amazon maar zit met nog een paar vragen Jeroen V 31 17.578 15 May 2011, 19:23
Laatste bericht: Jeroen V
  amazon dilemma stijn 12 7.733 12 September 2010, 22:10
Laatste bericht: Black Moose
  Volvo's uit Duitsland mulderhj 3 2.540 16 September 2008, 18:49
Laatste bericht: Jw240
  Vraagje verbruik 2.3 liter met 3 traps automaat op lpg Overloper 8 6.747 3 September 2008, 00:18
Laatste bericht: Overloper
  Waarom is er geen subgroep Amazon? Amazonturbo 5 1.108 24 June 2008, 07:53
Laatste bericht: edwin
  Douane vraagje en creatievelingen gezocht simplicity 10 5.420 9 March 2008, 12:35
Laatste bericht: Ticcie
  accu amazon combi thoonen 2 2.942 3 January 2008, 12:13
Laatste bericht: Frans245
  gekocht amazon p221 combi thoonen 2 2.832 28 December 2007, 23:28
Laatste bericht: PP!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)