Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Douane vraagje en creatievelingen gezocht
Als alles goed gaat mag ik begin volgend jaar op stage. Nu hebben wij met school de mogelijkheid om in het buitenland te gaan studeren/stage lopen. Ik zie het helemaal zitten om mijn stage te gaan doen in de US of Canada. Dit houdt in dat ik gedurende 5 maanden daar verblijf. Daarna moet ik nog even terugkomen voor m'n diploma en dan wil ik eventueel weer tijdelijk terug gaan, als ik een greencard kan krijgen tenminste.

Ik heb ondertussen weer wat creatiefs zitten bedenken maar ik weet absoluut niet of het mogelijk:

Stel ik koop in amerika wat auto's, ze zijn daar veel goedkoper in aanschaf (en dan doel ik vooral op de wat oudere volvo's :eusa_drool: ), ik laat de auto's iets meer als een jaar op mijn naam staan en verhuis weer vanuit de states naar europa (België), bij mijn weten valt dit onder het speciale geval verhuizing en hoeft men dus geen import te betalen. Dit kan veel geld schelen naar mijn idee...
Als dit allemaal een beetje klopt ( ???) kan ik dus voor mezelf en anderen leuke harde auto's uit bv Californië voor een leuke prijs naar het europese vaste land halen. Ook onderdelen kunnen dan eventueel goedkoop opgestuurd worden.

Nu is mijn vraag: klopt dit verhaal een beetje of is dit gewoon onmogelijk of ondoenbaar?
Heeft iemand misschien andere ideëen om zo wat leuke dingen te laten overkomen of andere creatieve suggesties?

Mvg Sander
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
kan ik vast intekenen?

- Container met volvo-onderdelen en een V70 R Awd graag ;D

Super als de stage door zou gaan, kan ik iedereen aanraden om een tijdje in het buitenland te zitten.
En nou maar hopen dat de $ mooi laag blijft.
Je hebt iig nog tijd genoeg om eea uit te zoeken, moet vast wel haalbaar zijn.

De specifieke regels voor belgië weet ik niet, voor NL is alles te vinden op de sites van RDW en Douane.

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Doe mij maar een VW T1 samba en een Volvo XC70 ;D
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Offtopic: Michiel is me voor. Doe mij ook maar een VW T1 en een (ovaaltje) kever.
Antwoord
ik had graagdeze ;D ;D
deze omdat ik mijn ex-car mis
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
[post aangepast door moderator]

Heb ondertussen vernomen dat bij verhuis slechts ÃÃn auto douane vrij mag ingevoerd worden. Maar een container onderdelen is volgens mij dan wel weer vrij van heffing... even sleutelen en als bouwpakketje opsturen, doosje van Ikea eromheen en klaar. Imbussleuteltje zul jezelf nog wel ergens hebben liggen Tongue
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
Volgens de Europese regelgeving kun je in Nederland en ik neem aan dus ook in België, voor max. 2 auto's een vrijstelling aanvragen en misschien zelfs krijgen. ;D
http://www.reliablemoving.nl/pdf/import%...erland.pdf
Je moet ze dan minimaal 6 mnd in je bezit hebben en de belasting wordt terug gevorderd als je ze binnen een jaar verkoopt. :'( :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
mag ik ff hier op wijzen...en met name de laatste alinea.

Post zijn verwijderd. Geen gezeur over geloof hier in dit topic. Het gaat hier ergens anders over. Als je over je geloof wil praten ga je maar naar http://www.eo.nl of weet ik wat.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
tutututututut ;D ;D ;D ;D ;D
ik Geloofde dat het wel mocht :-* :-* :-* :-*
maar je hebt wel een beetje gelijk, al zag ik er niet echt discriminatie in ed.
ging tenslotte om de text in de AD. Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
prima...laten we t hierbij houden.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gezocht: Eigenaar GX78JR Simon Bergman 0 284 21 September 2024, 18:24
Laatste bericht: Simon Bergman
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.764 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
  Gezocht: deurvangers links en rechts JaapV 0 2.196 4 September 2017, 19:20
Laatste bericht: JaapV
  Gezocht: linkerachterdeur, kleur 412 JaapV 1 2.442 28 July 2017, 21:03
Laatste bericht: JaapV
Video Volvo 240 gezocht Nederlandse speelfilm! TalpaFictie 5 7.650 20 July 2017, 23:00
Laatste bericht: bas1
  240-klusser gezocht Maarten vt Beek 8 8.331 26 May 2016, 22:32
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Draadje gezocht. Madman 2 3.758 30 December 2015, 19:16
Laatste bericht: Madman
  Gezocht: Instructieboekje 240 bj:1990 nsadeklein 5 5.502 5 December 2015, 20:18
Laatste bericht: Theo 244GL
  Onderdelen of Onderdeelnummers gezocht verzameltopic Dopski 6 6.714 24 September 2015, 19:10
Laatste bericht: Stinky
  Vraagje wegenbelasting Laurens Zondag 5 5.655 9 July 2015, 14:00
Laatste bericht: Laurens Zondag

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)