Topics: 4
Van mijn 240 uit 1993 zijn de voorstoelen iets doorgezakt zodat je na een lange rit Ãcht last van je rug gaat krijgen,mijn vrouw lost dit op door een kussentje erop te leggen maar wie weet een betere oplossing?
andigheid wordt gestraft
Topics: 42
He Weep,
Vanuit gaande dat je kussens versleten zijn kan je je kussens gewoon omzetten. Dit karweitje is erg goed te doen voor iemand die een beetje handig is. Gewoon goeie sloopstoelen halen en aan de slag. De kussens zijn trouwens links en rechts uitwisselbaar.
Suc 6
Topics: 82
Onder de kussens zit een ijzeren frame, met veren vast aan de stoel. Om een of andere reden vallen die er wel eens tussenuit, en zonder die veren zak je ook een heel eind door. Frame ligt ook wel eens uit elkaar.
http://home.no.net/ebrox/ Op deze site staan drie pagina's over stoelen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 4
Hierbij wil ik iedereen bedanken die gereageerd heeft,vandaag de stoelen eruit gehaald en,idd er was een veer geknapt,verder heb ik de stoelzitting opgehoogd met ÃÃn boutgat ik wist niet eens dat dit kon!en heb ik er voor de stevigheid een 6 cm. brede lat van 1 cm dik onder de spiraalveren gelegd en je zit nu rÃcht!!
Dit forum werkt Ãcht.
andigheid wordt gestraft
Topics: 0
Ik zat zo ongeveer op de bodem van de auto. Meerdere veren bleken gewoon door het frame te zijn gescheurd. Die kon ik dus niet meer terug hangen. Ook de draden zitting zelf was op meerdere plekken gescheurd. Een beetje spartaans is het wel: maar ik heb over dat draden frame een plank gelegd. Ik zit hartsikke recht in mijn stoel.
Barry
Topics: 27
Magellanswake schreef:Een beetje spartaans is het wel: maar ik heb over dat draden frame een plank gelegd. Ik zit hartsikke recht in mijn stoel.
Op deze manier naar zuid frankrijk rijden lijkt mij geen goed idee... Pijn in je rug? :'(
Volvo 245 GLE 1979
Topics: 2
ik heb de stoel eruit gehaald,gebroken veren vervangen door dik ijzerdraad en daarna zig/zag gewijs
een nieuwe ophanging gevlochten van waslijn, de bekleding met wat extra vulling teruggeplaats en het
is weer als nieuw zonder verlies van comfort! kosten: 1 waslijn, stuk dik ijzerdraad en een kussentje
voor de vulling!
Topics: 135
Netjes!! :-) Hopelijk houdt dit ook 20 jaar vol?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 9
Sorry dat ik dit topic even omhoog trap, maar ik heb wat aanvullende informatie

Ik had hetzelfde probleem met mijn bestuurders stoel. Op Marktplaats kwam ik toen de advertentie tegen van Wouter uit Amersfoort die stoelen repareert met originele (goede) onderdelen uit slopers. Ik ben er op een zaterdagmiddag langsgereden en de stoel omgeruild voor een een ander die ik tijdelijk kon gebruiken om toch te kunnen sturen. 2 weken later was mn eigen stoel weer klaar, en qua zitcomfort weer als nieuw. Wouter is absoluut niet duur, en heeft meer leuke spullen voor de 240 op voorraad liggen. Klik hier maar eens
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onde...-240.html?
Topics: 176
Citaat: Wouter is absoluut niet duur
Als ik zo vrij mag zijn: wat kostte het dan om 1 stoel te laten opknappen?