Topics: 19
Is het mogelijk om bij een '89 240DL de voorstoelen links en rechts te verwisselen.
De bestuurdersrugleuning helt aan de rechterbovenzijde wat te ver naar achteren en ik wil op mijn gemak kijken of ik e.e.a. kan repareren en dus zo lang de passagiersstoel op de bestuurdersplek monteren. OK de rug en lendesteun verstellingsknoppen zitten dat aan de verkeerde kant maar is het qua onderstel te spiegelen?
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Topics: 18
Nee dat kan niet, dit is echter waarschijnlijk een vrij eenvoudige reparatie.
Ik had dit ook bij mijn pas aangeschafte Pullman interieur. Het is een kwestie van het aandraaien van 2 boutjes onder de stoel aan beide zijden. Hiervoor dient de stoel uiteraard wel even uit de auto gehaald te worden.
Topics: 24
Weet je zeker dat dit niet past?? Uitgaande om de sledes te laten liggen en puur de stoel eraf te halen....
Heb in mijn 244 ook een bijrijderstoel van een 940 op de bestuurders plaats nl.
Je kan het altijd proberen een keer......kost je hooguit 20 minuten. Tenzij ziko het zeker weet dan heeft het geen zin.
Topics: 64
Bij laten staan van de sledes lukt dat volgens mij perfect.
Topics: 18
Wanneer je de onderstellen niet meeneemt dan past het wel, alleen wat krap met de draaiknop tegen de middenconsole aan.
De topicstarter geeft echter aan de onderstellen mee te willen verplaatsen, dan kan het niet. Voor past het wel, maar de achterste steunen staan beiden onder aan andere hoek.
Thanks voor de uitleg.
@ Ziko, bedankt voor de tip. Weet niet precies welke boutjes ik aan moet draaien maar neem aan dat dit morgen bij demontage van de stoel wel duidelijk wordt. Zou mooi zijn wanneer het inderdaad zo makkelijk gerepareerd kan worden. Was bang dat er misschien wat gebroken was.
Gevonden! Bovenste balk was los gekomen van staander 2.
2 gaatjes geboord, 2x boutjes erdoor en opgelost. Stoel geeft weer de steun die hij moet geven.
Was leven altijd maar zo simpel! :-)