Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
even voorstellen
hallo collega Volvo-liefhebbers,

Ik zal me bij deze even voorstellen. Ik woon in het midden van het land, ben 37 jaar, getrouwd, 2 kinderen en in het bezit van een wisselend aantal en type's Volvo. Vroeger begonnen met enkele 940/945's, vervolgens enkele andere merken gereden en uiteindelijk een aantal auto's uit de 140-serie gehad. Na twee klassieke 244's te hebben gereden en mijn vrouw toch graag wat meer ruimte wilde en er dus een estate moest komen, lange tijd gezocht naar een klassieker in redelijke staat voor een redelijke prijs. Echter deze niet (voor een redelijke prijs) gevonden. Daar ik slechts ongeveer 7000 km's op jaarbasis rijd, besloten om een niet-klassieker te kopen omdat ik voor het prijsverschil heel wat jaren houderschapsbelasting (op benzine rijdend) kan voldoen. In januari 2007 een 240 uit 1986 met het nodige laswerk gekocht. Omdat de auto geen stuurbekrachtiging had en slechts een B200k motor, een tweede met stuurbekrachtiging en B230k motor erbij gekocht voor de onderdelen. Echter terwijl ik vanuit Groningen met de juist aangeschafte "sloper" onderweg was, besloot ik dat deze eigenlijk nog niet zo slecht was en zelfs beter dan de andere. Momenteel ben ik bezig van de twee auto's een (1) goed rijdende en nette auto te maken. Ondertussen is de auto reeds voorzien van een vanaf het spruitstuk nieuwe, via marktplaats.nl aangeschafte originele Volvo- uitlaat. Dit compleet voor 190 euro.
Nu de verlichting nog in orde maken (koplampreflectoren), kachelventilator repareren, Monroe luchtvering opbouwen, een dakrek plaatsen, toerenteller monteren, km.teller vervangen want dagteller werkt niet, en verder het normale onderhoud zoals kleppen stellen, distributie vervangen enz. enz. Hopelijk wordt het komende tijd enigszins droog, want ben aangewezen op het ouderwets sleutelen in de buitenlucht.
Voorlopig weer genoeg over mezelf verteld. Het Volvolvo-forum lijkt mij een gezellige club waar een hoop technische kennis onder de leden is en dat is eigenlijk de hoofdreden waarom ik mij heb aangemeld. Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer leden in het midden van het land wonen maar ga dat op de website nog wel eens opzoeken.

groeten, Rick
Antwoord
Welkom! ;D

Leuk project, van 2 ÃÃn echt goede maken, dat ga ik deze zomer ook doen!

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Hoi rick, welkom op het forum.
Kan het zijn dat we elkaar kennen?. Twee kinderen, woonplaats Soest, 2 klasieke 244's gehad, Ãn op zoek naar een Estate. Komt wel overeen met de Rick van wie ik m'n 244 heb gekocht Wink
vriendelijke groeten van Johan (blauwe 244 Wink)
Antwoord
Hoi Johan,

Als jij uit Hoorn komt en jouw 244 is van 1981 en recent vanuit Zweden ingevoerd, kennen wij elkaar inderdaad. Hoe is het met de auto? Al lpg ingebouwd?
De blauwe 244 was qua carosserie in veel betere staat dan beide 240's estate welke ik nu heb, maar voorlopig heb ik de tijd om er aan te klussen want de auto moet voor het eerst pas echt in de zomervakantie aan de bak en de sleurhut richting Frankrijk gaan brengen, dus heb nog wel even de tijd.
Mocht je nog twijfelen over het inbouwen van stuurbekrachtiging; is zelf echt heel goed te doen, kost niet de hoofdprijs als je internet afspeurt en stuurt een stuk comfortabeler.

enneh JW240, heb je al 2 auto's of ben je nog op zoek naar een sloper? sedan of estate?

groeten en tot een volgend berichtje

Antwoord
sleuteldrop schreef:enneh JW240, heb je al 2 auto's of ben je nog op zoek naar een sloper? sedan of estate?
Ik heb al een sloop auto. Weliswaar geen 240 maar een gecrashte 940 (1995), en het is de bedoeling om de versnellingsbak + motor in de 240 te zetten, samen met nog wat andere onderdelen die verbeterd zijn. (oa. steunlager cardanas, benzinepomp).
mijn 240 is nog erg goed, niks mis mee, maar het is een leuke uitdaging om de soft turbo motor erin te zetten en de boel langzaam te verbeteren, vernieuwen en roest-vrij te maken. Langzaam maar zeker rijd ie steeds beter ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Welkom Sleuteldrop, misschien komen we elkaar in de buurt tegen
Mijn woonplaats is H'sum(meent)
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Lijkt me een leuk project zo, JW, een LPT blok in de 240 bouwen. Ga je zomaar naar de 135 pk geloof ik.
Volgens mij stond op de afgelopen Volvobeurs in Utrecht een 240 estate in de hal met een dergelijke motor. Ik heb de eigenaar gesproken en deze was erg tevreden over de rijkwaliteiten.

En BirnieF245, ik kom de laatste tijd best veel in Hilversum want daar zit een goed adresje voor onderdelen; Wytze Broerze, o.a. mijn uitlaat komt bij hem vandaan. Hij heeft kwalitatief goed spul en vaak origineel van Volvo. Het is voor hem zoals velen van ons een uit de hand gelopen hobby en daardoor zijn de prijzen ook lekker betaalbaar. Mischien kom ik je nog wel eens tegen; ik rij een volgens kenteken blauwe maar in mijn ogen zeegroene 240 estate uit 1986.

gr, Rick
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 155 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 354 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 573 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 699 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 747 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 12.936 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.019 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 642 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 2.286 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970
  Even voorstellen 940 2.3 i.c. Malmö '96 aut JanO 3 1.779 26 July 2022, 20:27
Laatste bericht: JanO

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)