Berichten: 2
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2006
Hoi,
Ik ben in het bezit van een volvo 740 gl stationcar uit 1990.
Heb het laatste jaar veel problemen met mijn auto, om de zoveel tijd slaat de auto af onder het rijden, en na een tijdje doet hij het weer,al van alles gedaan en geprobeerd, andere benzinepomp, andere relais (op het spatbord linker kant)ontsteking, rotor, bougie, en de bougie kabels.
Nu heb ik andere draden getrokken en rechtstreeks op de zekeringkast aangesloten maar het probleem blijft. Gelezen verder op dit forum en daar gaven ze de tip om de brandstofrelais te vervangen , (achter de zekeringen) maar ik weet niet welke dat is ?.
Of iemand nog tips wat ik verder kan proberen?.
De auto rijdt alleen op benzine een paar jaar geleden ook op gas maar toen had ik hem niet in mijn bezit.
Groeten Henk .
Berichten: 112
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2006
injectie comp. vervangen
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Voor relais plaatsing:
http://www.vlvworld.com/indexframe.html?...on_2_5.htm
Voor relais plaatsing, diagnose en opnieuw solderen:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/El...ringRelays
Dit solderen is echt de moeite van het proberen waard (en kost bijna niks). Gewoon verhitten en even opnieuw laten vloeien en klaar. Hier en daar heb ik wat soldeer (met harskern voor elektronica) toegevoegd, start weer 100% betrouwbaar. Vraag het anders aan een radio-enthousiast uit de buurt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
omehenk@hetnet.nl schreef:maar ik weet niet welke dat is ?.
Hoi Ome Henk,
ik heb hetzelfde probleem met mijn 740 :-)
Ik heb al een ander brandstofrelais uitgeprobeerd maar dat hielp niet...
Bij mij is het een wit relais, het zit uiterst links op de 2e rij (de middelste rij relais').
Je moet eerst het asbakkie weghalen en dan de sigarettenaansteker inclusief het kleine frontplaatje./ dan komen er twee schroeven zichtbaar. Na het losdraaien hiervan kan je de boel verwijderen...
Succes!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 112
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2006
als de injectie comp. het nr. 561 heeft (laatste 3) dan is dit vaak het probleem!
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
henqui, ik dacht dat die 740 16v probleemloos was? :twisted:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 112
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2006
alles waar elektronica inzit is nooit probleemloos :evil:
Maar de bdp sensor gaat vaak stuk tussen 2 en 3 ton, makkelijk te vervangen, maar kan rare klachten geven.
Had een 91' volvo 240, lamda lampje ging vaak branden en de motor sloeg soms af. ( bdp sensor stuk)
Half jaar later sloeg de motor weer regelmatig af, maar nu zonder lamda lampje - ook bij hogere snelheid, en starte dan na 10 min weer,
(injectie computer stuk),
ruil computer ingezet, maar na een jaar weer stuk, blijkt dat de 561 computer erg vaak stuk gaat, deze vervangen door een 950 of 951,
en nooit weer een probleem gehad.
zeker bij de 16v de verdeelkap rotor en bdp sensor vervangen,
natuurlijk ook bougies
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F