Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Re: Mijn 245 Turbo
TheSaint77 schreef:Na een 12 tal kilometers kwam er toch wel een flinke stank opzetten. En rook ook. Dus ik stoppen. Bleken de remmen toch wel flink te roken aan de voorzijde. En ik reed nog zo rustig. Maar die waren natuurlijk wat vast komen te zitten door het lange staan. Effe gewacht..maarja..ik moest toch echt verder.

Daarna sloeg hij af. Ik moest ook nogal aan de koppeling wennen die toch wel snel aangrijpt. Het pedaal hoef je niet echt hoog te laten opkomen. En daardoor sloeg de wagen af. Starten was er niet bij dus toen maar duwen. En duwen en duwen! PFFFF!!! Dit gebeurde me 2 keer en de 2de keer hield ik het voor gezien want het leek alsof hij niet meer stationair wilde lopen toen hij warm was.

Gelukkig dacht ik er op tijd aan dat er een accu achterin stond (van de amazon) die WEL goed functioneerde! Dus twee slagen en de motor liep weer. Maar ik merkte dat de ene keer dat ik het gas los liet liep ie wel lekker stationair en de andere keer sloeg ie af. Vreemde was wel dat dit allemaal pas optrad toen de motor echt lekker op bedrijfstemperatuur was.

Zo ook de flinke kwalm die er nu ineens wel uitkwam bij 3000tpm rustig in zn 3 constante kruissnelheid. Eerst merkte ik dat er bij accelereren wel een kleine hoeveelheid zwarte/blauwe rook uit de uitlaat kwam als ik m flink liet trekken. Maar nu werd die blauwe rook bij gas los/constant houden veel en veel meer. Leek ook te komen door de hogere bedrijfstemperatuur.

Enfin, rustig naar de stal gekacheld. Met ÃÂÃÂn oog op het olielampje. De remmen leken los en prima te werken trouwens op dat moment. Ook geen rook meer.

Al met al weer een leuk testritje. Helaas wel mn kentekenplaat verlichting aan ÃÂÃÂn zijde verloren tijdens het geduw en een paar keer de klep te openen. Daarnaast zag ik toch wel dat de B-stijl aan de bestuurderskant onderaan bij de hechting niet zo lekker is en toch wat krokant er uit ziet. Dus dat beloofd minder goeds.

Eigenlijk heb ik nu min of meer besloten dat ik de koets kaal ga maken. Zodat hij totaal opnieuw gelast en gespoten kan worden. Half werk is ook niks dus dan maar grondig. Ik ben alleen nog even benieuwd wanneer ik daaraan kan gaan beginnen (€€) Wish me luck!

even terugkomend hierop:

Op de Volvolvorit / bijeenkomst laatst even met Kaassie gesproken over dit probleem, namelijk die blauwe walm die uit de uitlaat kwam bij gas los en warme motor. Hij kwam toen tot de conclusie dat de injectoren wel eens vervuild kunnen zijn. Daardoor spuiten of druppelen in plaats van nevelen de injectoren de benzine tegen de cilinderwand en kan het zelfs de oliefilm tussen de cilinders en de cil. wand oplossen met aardige gevolgen van dien.

Ik denk dus dat ik het beste kan starten met nieuwe injectoren of de oude schoonmaken. Weet iemand wat de K-jets kosten? Of heeft iemand andere tips wat betreft dit euvel?

volgens mij zijn het deze:

Citaat:0437502015 (=bosch nr)

1276037 (=volvo nr)

ik kan ze bestellen in de VS voor omgerekend ongeveer E162,- inclusief verzendkosten (20 dollar). Maar dr moeten nog seals bij natuurlijk. En wellicht moet je import betalen met zoiets. Dus dat maakt t minder aantrekkelijk.

[Afbeelding: C100013516BOS.JPG]
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Heee, daar heb ik afgelopen zondag nog 6 stuks van in mijn ultrasoonreiniger gehad 8)

Gr Big Grin
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
TheSaint77 schreef:Ik denk dus dat ik het beste kan starten met nieuwe injectoren of de oude schoonmaken. Weet iemand wat de K-jets kosten? Of heeft iemand andere tips wat betreft dit euvel?
Je kan proberen om ze een paar dagen in een benzinebad te leggen. Daarna even goed doorblazen en dan is alle troep er waarschijnlijk wel uit.

Het spuitbeeld kan je controleren door ze uit de kop te halen en ergens anders op laten spuiten. Je kan ook al een redelijk idee krijgen als je goed kijkt tijdens het doorblazen.

Anders viel die prijs me best mee. Dan heb je wel gloednieuwe en hoef je je er de komende jaren geen zorgen meer om te maken. Waar kan je die dingen bestellen?
Die seals kosten hier 7 kr/0,70 euro per stuk trouwens. Als je alleen die rubberen ring bedoelt iig.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
nico_v schreef:Waar kan je die dingen bestellen?
Die seals kosten hier 7 kr/0,70 euro per stuk trouwens. Als je alleen die rubberen ring bedoelt iig.

Volgens mij heb je de seals en ook nog andere rubbers. Ik heb deze gevonden bij http://www.fcpgroton.com/volvo.htm, maar ik ben bang dat er nog een sloot import tax overheen komt als je dat naar de EU wil laten verzenden.
Antwoord
Ik heb waarschijnlijk nog twee nieuwe injectoren liggen ergens tussen de spullen maar weet niet of de nr's overeen komen ,kan wel eens kijken.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
TheSaint77 schreef:
nico_v schreef:Waar kan je die dingen bestellen?

Volgens mij heb je de seals en ook nog andere rubbers. Ik heb deze gevonden bij http://www.fcpgroton.com/volvo.htm, maar ik ben bang dat er nog een sloot import tax overheen komt als je dat naar de EU wil laten verzenden.

Ah, je hebt gelijk!
Om de "houder" zit ook nog een ring. Die schijnt ongeveer 1,50 te kosten bij de Volvo dealer. De houder zelf kost rond de 6 euro.

Ik heb hier toevallig de artikelnummers voor me neus:
Rubber voor de sproeier: 947113
Rubber voor de houder: 947115
Houder: 463864

Edit: Ik zie dat ze ook bij die FCP Groton lui te krijgen zijn trouwens, helemaal onderaan op deze pagina: http://www.fcpgroton.com/volvo240turbofuelinjection.htm
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
a.huis schreef:Ik heb waarschijnlijk nog twee nieuwe injectoren liggen ergens tussen de spullen maar weet niet of de nr's overeen komen ,kan wel eens kijken.

zou mooi zijn! Ik hou me aanbevolen! 8)

Kan die nieuwe injector niet in de oude houder denk je? Want die andere rubbertjes wil ik wel nieuw ivm de afdichting. Maar als die houder niet afdicht en het rubber is nog OK dan kan die wel blijven zitten toch?
Antwoord
de o-ringetjes kan je gewoon bij de dealer krijgen.
ook bij de bmw/vw/audi/porsche/mb en andere auto waar k-jet is gemonteerd geweest kan je ze krijgen.

zorg dat je de houders in je blok laat , dit zal bij een turbo niet makkelijk gaan omdat daar een ijzerplaatje overheen zit om de injector op zijn plaats te houden , anders kan hij door de turbodruk eruit worden geblazen.
om de zwartehouders die in het blok staan waar je de injectors indrukt zitten hele dunne o-ringetjes , vervang deze ook.

de -oringen om de injector zullen wel verhard wezen.
dus word ff pielen om de injectors eruit te krijgen.

er moet vast wel ergens bij jou in de buurt een bosch dealer wezen.
ook heeft deze bosch dealer de grote o-ringen.
breng daar je injectors heen.
laat ze reinigen en afpersen.
we hebben het er over gehad dat je alleen met reinigen er niet bent.
door ze met test vloeistof te laten doorspoelen , om het spuitbeeld te bekijken , word het laatse beetje vuil eruit gespoeld.
ook kijken ze of de openingsdruk ok is en daardoor de injector niet lekt.
door vuiligheid rond de nozzel kan de klep open blijven staan en kan hij gaan lekken.

ik weet niet precies wat een setje kost.
je kan jan-willem (volvo740rallyteam.nl) wel eens vragen die heeft vorig jaar 4 nieuwe gekocht.

ik zou zeker niet met een compressortje en wat oplosmiddel gaan klooien om een injector weer te laten werken.
maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

dit kan er gebeuren door een niet goed werkende injector.
olie film van de cil.wand gespoeld en olieschraper naar de kl*te.
daardoor zuiger en cil.wand beschadigd.

[Afbeelding: revi9nl4.th.jpg]

[Afbeelding: revi15av4.th.jpg]

dat wil je vast niet.

voor de montage
zet eerst de zwarte houder in de kop met een beetje vet+ nieuwe o-ring.
dan om de injector de o-ring schuiven en lekker in het vet zetten.
deze druk je zo in de houder.
het stalen plaatje erop en de boel vast zetten.
dan de injectieleiding er weer op.

als de injector door de 6 kant van het plaatje heen draait dan moet de injector er ff uit en draai je eerst de injector vast aan de leiding en duw je het geheel in de houder.

moet te doen wezen.
Antwoord
dat werkt zeker, Ik heb het ook zo gedaan. het verschil is verbluffend,
wellicht wil je de koudestart injector ook meenemen in de schoonmaakoperatie?

Blauwe walm is volgens mij onverbrande olie en zwarte de verbrande,
dit wil je niet in je verbrandingskamers,

vastzittende schraapveren geven dacht ik hetzelfde effect, en verdroogde klepseals ook(vooral na stationair draaien en bij gas los en weer erop)
heb je dat op de een of andere manier uitgesloten????
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
thuur schreef:Heee, daar heb ik afgelopen zondag nog 6 stuks van in mijn ultrasoonreiniger gehad 8)

Gr Big Grin

Bijna Thuur

Ik heb nr 0 437 502 005

maar ze zien er idd hetzelfde uit!
Ook heb ik maar 1 ring en geen twee! per injector!
264 RULES!!!!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.103 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  245 turbo loopt niet stationair Gus 8 6.153 31 August 2018, 09:40
Laatste bericht: Gus
Star Begin van het einde? (turbo?) Hansepans 4 3.977 12 April 2018, 22:29
Laatste bericht: Hansepans
  Mijn 240 start niet meer! siemenbierings 6 6.015 8 February 2018, 23:36
Laatste bericht: siemenbierings
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 8.535 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto
  tuningspotentie 6 cilinder turbo jopie95 1 2.865 11 December 2016, 17:26
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo op B21A sam244 2 3.587 20 June 2016, 22:01
Laatste bericht: Marc1970
  afslaan stationair Volvo 240 turbo b.b. 12 10.430 25 February 2016, 09:08
Laatste bericht: HansDAF
  Hoe kan ik mijn verbruik zien? S40 T-4 5 4.447 26 October 2015, 16:58
Laatste bericht: volvo 245 SE 1992
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 1 2.348 16 October 2015, 14:32
Laatste bericht: KennOne

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)