Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Controlelampje gordels
Vanavond even (weer) zitten kijken of ik het waarschuwingslampje voor de gordels weer aan de praat kan krijgen (ja, ik wil hem wel graag werkend hebben Smile )

Normaal gesproken doet het lampje niets, echter als ik een aarde snoertje tegen het stroomdraadje aanhoudt dan knippert lampie dat het een lust is. Op dat moment maakt het niet uit of er wel of niet gordels vastgegespt zijn....

Iemand enig idee waar ik hierin de oplossing moet zoeken :?:
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Antwoord
knippert het lampje niet, maar hoor je het relais wel tikken. zou logies zijn met wat jij beschrijft dus lapje en fitting even nakijken.

sjukses
uperr
Antwoord
controleer je gordelvanger eens daar zit een schakelaar in stekker ligt onder de stoel moet je dien maar eens losnemen en doorverbinden
als hij het dan wel doet is je gordelsluiting defect[/quote]
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Heee, verbindinkje onder de stoel ??
Onder de vloerbedekking dan ? Heb ergens anders onder de stoel niets kunnen ondtekken maar heb dan ook geen stoel losgehad....

Waaro zit die stekker :?: :?:
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Antwoord
Het is dan alweer ff geleden, maar zit er niet toevallig ook een schakelaar ?n de stoel? iig wel in de bij rijders kant.
Antwoord
bijrijderskant zit deze inderdaad in de stoel, bestuurderskant een stekkertje onder de vloerbedekking. Al vanaf 1974 zo wat betreft de bestuurdersstoel. Bijrijdersstoel is later, geen flauw idee vanaf waneer.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Ik heb nog niet zo lang geleden alles uitgezocht omtrend dit lampje. Ook ik wilde hem weer werkend hebben... (in mijn 245Tic 1984)
De stekker onder de bestuurdersstoel is van de stoelverwarming. De verbindingen m.b.t. de gordelvangers zitten in de middenconsole verborgen. Hier zou inderdaad de storing kunnen zitten. Maar je moet wel beide gordels vast doen om dit te testen want de bestuurdersstoel wordt altijd gewaarschuwd als de gordel niet is gesloten! Onder de bijrijders stoel zit een soort capsule/zetpil uit twee delen met een veertje en electrisch contact erin, die aan de ene kant aan het frame vast zit en aan de andere kant aan de spiraal van de stoel. ALs je er dan in gaat zitten wordt het electrisch cirquit gesloten doordat de twee delen door het veertje naar elkaar toe getrokken worden.

Succes!
Casper

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Controlelampje verlichting blijft branden - Volvo 264 1979 bartboos 6 6.392 25 January 2016, 11:54
Laatste bericht: Wijnand
  Brandend controlelampje Yellow240 2 2.134 26 October 2010, 08:53
Laatste bericht: 242-turbo
  geluidje van de knipperlichten en gordels Mrhakkie 5 3.867 2 February 2010, 22:00
Laatste bericht: Mrhakkie
  controlelampje verlichting Roelof 3 2.773 15 June 2007, 19:15
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)