Berichten: 673
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2012
Hoi,
Heb een probleem met mijn temp meter en brandstofmeter.
Beide doen het niet.
Neem aan dat mijn spanningsreglaar achterop de klokken kapot is.
Het is een ITT TCA 700.
Weet iemand of zoiets in NL ook ergens leverbaar is?
Had zelf al gekeken bij conrad maar daar hebben ze dat niet.
Het gaat om zoiets :
https://www.google.com/search?q=itt+tca+...21wKsdot1M
Berichten: 9.899
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
12 July 2020, 18:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 July 2020, 18:27 door Marc1970.)
De LM7810 doet hetzelfde maar heeft de output en input pin andersom. Ik denk dan beetje ombuigen, achterstevoren monteren met wat ringetjes onder de massa-schroef zodat die goed uitkomt (en de koeling-functie hetzelfde blijft).
https://www.conrad.nl/p/spanningsregelaa...2-a-148296
Op ebay.de staan wel TCA700Y want Audi en VW gebruiken dezelfde, maar voor belachelijke prijzen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 673
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2012
Hoe zie je zo snel dat deze andersom is dan?
Berichten: 9.899
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
14 July 2020, 10:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 July 2020, 10:24 door Marc1970.)
Plaatje van de pin out. Hier bv:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99046
Vreemd dat de meters helemaal niks doen. ANdere draden en massa heb je al bekeken? Maar de regelaar is een goed punt om verder te zoeken.
In de Volksfiets wereld hebben ze al een kant en klare ondersteboven 7810 regelaar:
https://www.ebay.nl/itm/Reparatursatz-Sp...2990684203
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 673
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2012
Heb die dingen bij conrad besteld kijken wat ie dan doet.
Direct maar een paar meer.
Het zijn de kosten ook niet.
Zag later op de tekening dat ie inderdaad precies andersom is.
Op de kop monteren dan zal het moeten werken.
Berichten: 2.404
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
15 July 2020, 08:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 July 2020, 08:05 door skidje.)
Ik heb dezelfde regelaar van Conrad gekocht. Maar was bij mij bedoeld om veel te hoge waardes vd temp en tank weer in orde te brengen. Als het bij jou helemaal niks doet dan zal het hiermee niet worden opgelost.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 673
Topics: 107
Lid sinds: Apr 2012
18 July 2020, 22:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 July 2020, 22:16 door Volvo240.)
Het lag wel hier aan het werkt weer naar behoren.
Vandaag gefixt.
Als twee meters allebei in eens niks meer doen is te toevallig en zal niet snel voorkomen.