Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
even voorstellen
Hallo allemaal.

Sinds 3 jaar ben ik weer Volvorijder, nu met een 242.
Eerder al heb ik er een paar gehad. Een 340 1.4 met jarretels. Vond ik een fijne auto. Lekker korte draaicirkel en hij kwam vlot waar ik heen wilde. En dat even snel achter als vooruit. Op smalle Noorse weggetjes in de vakantie betekende dat heel makkelijk achteruit omhoog na een leuk uitzichtpunt zonder keermogelijkheid.
Daarna kwam een 440. Dat vond ik een mindere auto. Veel gedonder met de LPG installatie. Het was een carburatie motor. Die carb zat helemaal achter tegen het schutbord en werd daardoor niet zo gekoeld. Ik heb wel 3 keer een kromme voet gehad. De eerste keer in een parkeergarage zat ik meteen klem omdat ik een korte draaicirkel was gewend. Dit was een soort slagschip in vergeleijking. Ik was blij toen die weg was. Vond het geen Volvo!
Daarna ben ik vreemd gegaan met een Peugeot 306. Dat was wel een fijne auto. Toch doet het me niks dat die er niet meer is.

Nu heb ik sinds 3 jaar alweer een 242DL uit '74. Geen mooie maar wel een goede auto. Technisch helemaal in orde en in orde gemaakt. Maar hij moet nu nog mooi worden. Er is wel wvan alles aan veranderd. De originele motor was al een keer gewisseld voor een 1900. Aangezien daar een 4 kab achtr zat en de koppeing op was heb ik er meteen een B23A met 5 bak onder gezet. Meteen ook een achteras meegenomen. Het hele zwikkie was van '88 en had niet te veel gelopen dus prima. Het onderstel beetgepakt. Achterveren en dempers vervangen voor niew/zwaarder ivm LPG. Rubber bussen vervangen in de achter armen. Voorpoten met geventileerde schijven en dubbele klauwen er onder. Nu is het dus een hele fijne strak sturende aut geworden. Nou ben ik op zoek naar iemand die hem netjes wil maken en er mee verder wil want...

Ik heb een 245 gekocht. Import uit de USA. 2.3 met 4 traps automaat, airco en zo'n typisch amerikaans roofrack. De 265 neus met van die sealbeam lampen. Die laatste ga ik er uithalen want dat geeft geen licht vind ik. Ziet er leuk uit maar...zeg maar! Die zijn we nu aan het klaarmaken. Als dat project klaar is dan hoop ik daar nog jaren in te rijden!
Antwoord
Welkom hier!
En uiteraard de standaardvraag: waar blijven de foto's Tongue
Van de 242 dan uiteraad..... 8)
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Foto's zijn altijd zeer gewenst.
Met sealed-beam koplampen kom je toch nooit door de keuring?
Moet toch een (E) op staan?
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
Hiervandaan ook welkom.

Er zijn hier ook mensen die benieuwd zijn naar foto's van de 245, dus laat die ook maar ff langskomen! 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Hoi Freulich,

welkom op t forum. Weer een leuke doe-het-zelver erbij zo te zien. Ben benieuwd naar je projectjes (foto's). Ben ook nog steeds op zoek naar een 2deurs. Maar zon 245 is ook erg gaaf. Wat voor kleur is die en van welk jaar?

[size=9px]Ik heb evt wel intreresse in je 242, dus stuur maar een berichtje.[/size]
Antwoord
Ik moet toch even iets rechtzetten. Seald Beam lampen moeten hier goedgekeurd worden. Helaas weten de meeste keurstations dat niet. Er is in het land van herkomst een typegoedkeuring voor vandaar.
Antwoord
Ook welkom vanuit Zutphen 8) Uiteraard zijn foto's altijd welkom van je project :Smile
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
ejfrolich schreef:Ik moet toch even iets rechtzetten. Seald Beam lampen moeten hier goedgekeurd worden. Helaas weten de meeste keurstations dat niet. Er is in het land van herkomst een typegoedkeuring voor vandaar.

Welkom op dit forum. Fijn dat er weer een Amerikaanse Zweed in Nederland rondtoert (of bijna?) ;D

Sealed Beams krijg je hier niet door de APK. Omdat ik ze bij mijn Amerikaanse Volvo vind passen, vervang ik ze alleen even voor de keuring en daarna worden ze weer teruggeplaatst. Ik ben het met je eens dat de lichtopbrengst minimaal is, maar het is nog wel te doen.

Heb je al foto's 8)???
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Door de nieuwe layout, lees ik je voorstelling vandaag pas, ook nog welkom dus.
Zoals Erik al schreef, weer een Amerikaanse Zweed erbij en ik vind dat beetje toegevoegde Amerikaanse bombast net genoeg om van een mooie auto een schitterend exemplaar te maken.
Wat de lampen betreft heb je gelijk, ik heb hem zelf ingevoerd en had geen enkel probleem met de Amerikaanse lampen bij die keuring en later ook niet bij de APK.
Eventueel wil ik jou lampen wel overnemen(if the price is right), ik vind het licht goed genoeg maar kan er hier moeilijk aan komen.
Plaats een paar foto's, ik ben erg benieuwd en het plaatsen schijnt nu eenvoudiger te gaan.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Wat de lampen betreft heb je gelijk, ik heb hem zelf ingevoerd en had geen enkel probleem met de Amerikaanse lampen bij die keuring en later ook niet bij de APK.

Dan heb je geluk. Ik heb bijna overal geinformeerd, bij RDW Groningen wisten ze me er zelfs geen duidelijk antwoord op te geven. Twee weken geleden vertelde een APK keurmeester me nog dat de Sealed Beams niet door de APK komen, vanwege het ontbreken van het E-keurmerk en vanwege de slechte lichtopbrengst. Dus zet ik ze 1x per jaar maar om, of verhuizen naar Dordrecht ;D
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 155 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 354 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 573 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 699 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 747 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 12.936 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.019 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 642 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 2.286 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970
  Even voorstellen 940 2.3 i.c. Malmö '96 aut JanO 3 1.779 26 July 2022, 20:27
Laatste bericht: JanO

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)