26 October 2006, 00:04
Bij het voorstellen heb ik vermeld dat ik later terug zou komen op het verhaal van mijn verse 245. Het 25 jaar jonge exemplaar met 57.000 km onder de wielen.
Uit de bijgeleverde papieren heb ik contact weten te leggen met de monteur in Zweden (Ludvica) die vorig jaar de laatste grote beurt heeft uitgevoerd. Via hem ben ik te weten gekomen dat zijn eerste (en enige) eigenaar in 2005 is overleden en dat zijn dochter de auto bij de dealer te koop aan heeft geboden, waarna een van de monteurs zich over het voertuig heeft bekommerd.
Deze foto heb ik van hem gekregen
![[Afbeelding: pic00004jv1.jpg]](http://img160.imageshack.us/img160/3463/pic00004jv1.jpg)
Na een paar maanden aleen maar druk..druk.. druk... toch de auto maar eens ter keuring aangeboden. Komt bij dat ik van de verkoper nog een sleutel te goed had en ik het telefoonnummer kwijt was. Uiteindelijk is het dan toch gelukt. Ik heb nog geen tijd gehad om hem technisch te bekijken, maar volgens mij moest het geen probleem zij.
Maandag ochtend 23 oktober om 8 uur in Zwolle bij de RDW Zondag op de beurs nog net even de orginele reflectorstrips gevonden
![[Afbeelding: dscf0017fv5.jpg]](http://img135.imageshack.us/img135/3845/dscf0017fv5.jpg)
Het is nog erg vroeg, en ik was blij dat ik een afspraak gemaakt had, want er waren al enige wachtenden.
![[Afbeelding: dscf0018cw9.jpg]](http://img184.imageshack.us/img184/843/dscf0018cw9.jpg)
De wagen wordt met veel genoegen in ontvangst genomen en door de keurmeester nagezien. Deze man genood er zichtbaar van met zo'n exemplaar van dit robuuste model te maken te hebben. Hij vond het een leuk begin van zijn werkweek: Dit kom je echt niet alle dagen tegen!
![[Afbeelding: dscf0019qy1.jpg]](http://img184.imageshack.us/img184/9503/dscf0019qy1.jpg)
Ook de onderkant werd niet overgeslagen. Voor mij de eerste keer dat ik het zo goed kon bekijken. Wat een gave bak. Wel nog een klus te doen voor de komende winter. De bodem komt nog in een goede conservering.
![[Afbeelding: dscf0020ng2.jpg]](http://img273.imageshack.us/img273/962/dscf0020ng2.jpg)
Om 9.30 kan ik weer naar huis. Het geheel kost precies ââ¬126,75. Dit is inclusief tenaamstelling en APK. De douane kosten was nul, nada.
Opgelucht en met de preciese datum dat mijn volvo voor het eerst op 14 mei 1981 in Zweden op de weg is gekomen.
Vanmorgen al het APK keuringsbewijs gekregen voor de 26-TL-BS.
Toch vreemd, ik heb nog geen kentekenbewijs. Aankomend w.e. kan er officieel mee gereden worden hoop ik en dat betekent dat we zeker met onze nieuwe aanwinst in Apeldoorn kunnen zijn bij de najaarsrit.
Wordt vervolgt,
De Veertjes
Uit de bijgeleverde papieren heb ik contact weten te leggen met de monteur in Zweden (Ludvica) die vorig jaar de laatste grote beurt heeft uitgevoerd. Via hem ben ik te weten gekomen dat zijn eerste (en enige) eigenaar in 2005 is overleden en dat zijn dochter de auto bij de dealer te koop aan heeft geboden, waarna een van de monteurs zich over het voertuig heeft bekommerd.
Deze foto heb ik van hem gekregen
![[Afbeelding: pic00004jv1.jpg]](http://img160.imageshack.us/img160/3463/pic00004jv1.jpg)
Na een paar maanden aleen maar druk..druk.. druk... toch de auto maar eens ter keuring aangeboden. Komt bij dat ik van de verkoper nog een sleutel te goed had en ik het telefoonnummer kwijt was. Uiteindelijk is het dan toch gelukt. Ik heb nog geen tijd gehad om hem technisch te bekijken, maar volgens mij moest het geen probleem zij.
Maandag ochtend 23 oktober om 8 uur in Zwolle bij de RDW Zondag op de beurs nog net even de orginele reflectorstrips gevonden

![[Afbeelding: dscf0017fv5.jpg]](http://img135.imageshack.us/img135/3845/dscf0017fv5.jpg)
Het is nog erg vroeg, en ik was blij dat ik een afspraak gemaakt had, want er waren al enige wachtenden.

![[Afbeelding: dscf0018cw9.jpg]](http://img184.imageshack.us/img184/843/dscf0018cw9.jpg)
De wagen wordt met veel genoegen in ontvangst genomen en door de keurmeester nagezien. Deze man genood er zichtbaar van met zo'n exemplaar van dit robuuste model te maken te hebben. Hij vond het een leuk begin van zijn werkweek: Dit kom je echt niet alle dagen tegen!
![[Afbeelding: dscf0019qy1.jpg]](http://img184.imageshack.us/img184/9503/dscf0019qy1.jpg)
Ook de onderkant werd niet overgeslagen. Voor mij de eerste keer dat ik het zo goed kon bekijken. Wat een gave bak. Wel nog een klus te doen voor de komende winter. De bodem komt nog in een goede conservering.
![[Afbeelding: dscf0020ng2.jpg]](http://img273.imageshack.us/img273/962/dscf0020ng2.jpg)
Om 9.30 kan ik weer naar huis. Het geheel kost precies ââ¬126,75. Dit is inclusief tenaamstelling en APK. De douane kosten was nul, nada.
Opgelucht en met de preciese datum dat mijn volvo voor het eerst op 14 mei 1981 in Zweden op de weg is gekomen.
Vanmorgen al het APK keuringsbewijs gekregen voor de 26-TL-BS.
Toch vreemd, ik heb nog geen kentekenbewijs. Aankomend w.e. kan er officieel mee gereden worden hoop ik en dat betekent dat we zeker met onze nieuwe aanwinst in Apeldoorn kunnen zijn bij de najaarsrit.
Wordt vervolgt,
De Veertjes