Topics: 13
Hi,
wellicht voor alle volvocracks hier een gemakkelijke vraag:
mijn 240 wagon uit USA ( 1988) heeft een achterklep waar om de ruit een chroomkleurige rand zit.
Is deze achterklep anders dan de kleppen die je in Nederland veel ziet en die schijnbaar een veel grotere achterruit ( meer glas) hebben?
Of zit dit in het bouwjaar?
groet'n uut Twente van Rene
-240 Wagon USA 1988 B230F<br /> Volvo vol opties, zonder trekhaak<br />-XC90 D5 Summum (2006 facelift)<br />-Porsche 964 Carrera 2 coupé 1992
Topics: 41
qua afmetingen zijn ze het zelfde en dus uitwisselbaar,
maar er zijn drie types, als ik het wel heb: chromen lijst + chromen handvat, plastic handvat + chromen lijst/zwarte lijst, verlijmde achterruit( groter) met plastic handvat
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 35
Die platte achterkleppen werden geïntroduceerd in bouwjaar '90, dacht ik.
Topics: 7
PP schreef:qua afmetingen zijn ze het zelfde en dus uitwisselbaar,
maar er zijn drie types, als ik het wel heb: chromen lijst + chromen handvat, plastic handvat + chromen lijst/zwarte lijst, verlijmde achterruit( groter) met plastic handvat
In grote lijnen correct:
Je hebt de achterklep van de Volvo 145 en de 245/265 tot en met bouwjaar 1989. Een beetje afhankelijk van de uitvoering en de leeftijd kun je zwart en verchroomde delen vinden.
Vanaf 1990 heeft de 245 een verlijmde achterruit. Die ziet er iets moderner uit.
Vanaf modeljaar 1992 zijn er die zwarte scharnieren, en ik heb begrepen dat die wat smaller zijn, maar voor de rest zijn de achterkleppen onderling uitwisselbaar.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Topics: 38
PP schreef:qua afmetingen zijn ze het zelfde en dus uitwisselbaar,
Volgens mij is dat handvat niet van platiek, maar van gegoten aluminium
gr
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)