10 October 2017, 22:46
Hallo Volvo-fans, Zweden liefhebbers en levensgenieters!
Bij deze zou ik mij graag willen voorstellen. Ik ben Dennis van Setten, 22 jaar jong en ik kom uit Arnhem. Mijn pa is ook lid van dit forum, onder de naam Edraket66, hij rijdt een mooie 240 uit 1989, dus kon ik niet achter blijven natuurlijk!
In het dagelijks leven ben ik werkzaam als automonteur, en volg ik een BBL opleiding ( 1 middag + avond in de week) voor eerste autotechnicus. Werkzaam ben ik met veel plezier bij een Renault specialist ( verkeerd merk natuurlijk ).
Als hobby's naast het sleutelen ben ik graag aan het kitesurfen, of lekker toeren in mijn mooie Zweedse schone, genieten
Nu iets over mijn auto geschiedenis. In 2013 heb ik mijn rijbewijs behaald, en sindsdien al 5 auto's gehad, inclusief de huidige. Van deze 5 auto's zijn drie Volvo's en twee Volkswagens mijn bezit geweest.
Begonnen ben ik met een Volkswagen polo , een 1.3 CL coupe uit 1992. Heerlijk eerste auto'tje, en best veel mee gereden en zelf leren autorijden. Heerlijk zuinig, en ruim genoeg voor mijn kitesurfmateriaal.
![[Afbeelding: 935426_133611033496624_2135742381_n.jpg?...e=5A3ADDE0]](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/935426_133611033496624_2135742381_n.jpg?oh=a3d0a598397010846cbf1229ebe68f7e&oe=5A3ADDE0)
Na deze eerste auto ben ik gaan kijken naar iets klassiekers, dat werd uiteindelijk mijn eerste Volvo. Nou ja, Volvo / DAF. Een 66 GL uit 1982. Hier heb ik maar kort van kunnen genieten, ik heb er een aanrijding mee gehad met een vrachtwagen ( op mijn verjaardag )
Het rijden met zo'n variomatic was echt een hele belevenis op zich, en echt leuk!
![[Afbeelding: 10292_448630658661325_136826580453886948...e=5A7ED105]](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10292_448630658661325_1368265804538869483_n.jpg?oh=a419a13e06c5c385e2d2dbe820ddd53d&oe=5A7ED105)
Nadat deze total-loss was verklaard was het nog een enorm getouwtrek om mijn gelijk te krijgen wat de schadekwestie betreft. Echt niet fijn, en ook een van de redenen dat ik nu ook een rechtsbijstand verzekering er bij genomen heb. Scheelt een hoop ellende als een dergelijke situatie zich weer voordoet.
Nadat ik eindelijk mijn gelijk gekregen had, en geld uitgekeerd had gekregen, moest er natuurlijk weer een auto komen. Toen ben ik weer voor een Volkswagen gegaan, een blauwe Polo steilheck uit 1982. Dat was best een mooie auto. Van alles aan gedaan, koppakking vervangen + grote beurt, aantal plekken laswerk verricht, mooie velgen gekocht. Helaas bleef ik aan die auto sleutelen, als automonteur niet perse vervelend, maar iedere zondag moeten sleutelen is niet echt fijn. Toch wel van die auto genoten uiteindelijk
![[Afbeelding: 15380564_581542415370148_862942384850723...e=5A430A3D]](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15380564_581542415370148_862942384850723677_n.jpg?oh=897bbb789a4e8076e831583271d1654f&oe=5A430A3D)
Die Volkswagen heb ik toen ingeruild op een Volvo. Een hele mooie Volvo 480, dit keer wel echt Volvo, maar nog geen echte Zweed. Erg veel plezier van de 480 gehad, en ook altijd leuke reacties gekregen van mensen die ik in het verkeer tegen kwam, of bij het tanken bijvoorbeeld. Deze 480 heeft mij een erg fijne vakantie bezorgd in Engeland. Ongeveer 3000 km gereden in 2,5 week tijd, zonder een centje pijn. Hele fijne rijders auto, met alles opties erop : Lederen stoelen, lekker koude airco, elektrisch bedienbare ramen, stoelverwarming. Zat er allemaal op. Deze 480 was van een forumlid van het Volvo 480 forum geweest , hij had de auto geheel gerestaureerd, dus een auto in top staat gekocht. Altijd fijn! Ook met mijn pa samen met deze auto naar de Ardennen geweest, heerlijk rijden daar zeg! Onderstaande foto is daar ook genomen
![[Afbeelding: 17951440_668642413326814_900430055762118...e=5A404DEC]](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17951440_668642413326814_9004300557621188742_n.jpg?oh=f8b79caf017853146be7bd58b5a7ce81&oe=5A404DEC)
Toch bleef bij het zien van een 240 , of andere vierkante Volvo het altijd kriebelen. Zo'n enorm brok Zweeds staal, comfort en veiligheid, nice!
Daarom besloten om gisteren 09-10-17 de Volvo 480 in te ruilen op een Volvo 240. En wat voor een! Een origineel Nederlands geleverde Volvo 240 GLT, uit 1988. Met de fijne en soepele 2.3 motor en handgeschakelde vijfbak. Super gaaf! Auto is altijd enorm goed bijgehouden geweest, en dat is aan alles te zien! Hij ( of zij? ) heeft de enorm mooie en puntgave blauw pullman bekleding, en is uitgevoerd in de originele grijze kleur van de GLT uitvoering.
De vorige eigenaar heeft de auto 15 jaar gehad, die eigenaar was een verzamelaar, en had een collectie van ik meen 25 klassiekers, waaronder een aantal Volvo's. Deze verzamelaar heeft er in die 15 jaar slechts 8000 kilometer mee gereden. In al die tijd is hij wel ieder jaar volgens Volvo onderhoud programma onderhouden, alleen de distributieriem nog nooit in die 15 jaar. De auto heeft een kloppende NAP, met een kilometerstand van 300.000 en een beetje. Net ingereden dus!
Het eerste wat ik nu dus ga doen, is de distributieriem vervangen, natuurlijk gelijk de spanner en V-snaren. Daarnaast een grote beurt met olie, oliefilter, luchtfilter, bougies en bougiekabels, rotor en verdelerkap. Dus wel lekker aan het klussen
Rijden doet de 240 voortreffelijk, en het is echt heerlijk cruisen! Ook zit er een mooi dakraampje in , welliswaar niet origineel, maar wel erg prettig.
Wat foto's van de 240 :
![[Afbeelding: 70554afee1b958ff2bd385cb445a3a3e.jpg]](https://i.pinimg.com/564x/70/55/4a/70554afee1b958ff2bd385cb445a3a3e.jpg)
![[Afbeelding: 85c78b456605b5bb7bd648c42efc4cec.jpg]](https://i.pinimg.com/564x/85/c7/8b/85c78b456605b5bb7bd648c42efc4cec.jpg)
![[Afbeelding: 2268b7527e813c763abde622d62ef6ec.jpg]](https://i.pinimg.com/564x/22/68/b7/2268b7527e813c763abde622d62ef6ec.jpg)
Tot zover mijn voorstel topic
Ik hoop nog vele mooie avonturen met de 240 mee te mogen maken!
En veel Volvo mensen te leren kennen
Met Zweedse groet, Dennis
Bij deze zou ik mij graag willen voorstellen. Ik ben Dennis van Setten, 22 jaar jong en ik kom uit Arnhem. Mijn pa is ook lid van dit forum, onder de naam Edraket66, hij rijdt een mooie 240 uit 1989, dus kon ik niet achter blijven natuurlijk!
In het dagelijks leven ben ik werkzaam als automonteur, en volg ik een BBL opleiding ( 1 middag + avond in de week) voor eerste autotechnicus. Werkzaam ben ik met veel plezier bij een Renault specialist ( verkeerd merk natuurlijk ).
Als hobby's naast het sleutelen ben ik graag aan het kitesurfen, of lekker toeren in mijn mooie Zweedse schone, genieten

Nu iets over mijn auto geschiedenis. In 2013 heb ik mijn rijbewijs behaald, en sindsdien al 5 auto's gehad, inclusief de huidige. Van deze 5 auto's zijn drie Volvo's en twee Volkswagens mijn bezit geweest.
Begonnen ben ik met een Volkswagen polo , een 1.3 CL coupe uit 1992. Heerlijk eerste auto'tje, en best veel mee gereden en zelf leren autorijden. Heerlijk zuinig, en ruim genoeg voor mijn kitesurfmateriaal.
![[Afbeelding: 935426_133611033496624_2135742381_n.jpg?...e=5A3ADDE0]](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/935426_133611033496624_2135742381_n.jpg?oh=a3d0a598397010846cbf1229ebe68f7e&oe=5A3ADDE0)
Na deze eerste auto ben ik gaan kijken naar iets klassiekers, dat werd uiteindelijk mijn eerste Volvo. Nou ja, Volvo / DAF. Een 66 GL uit 1982. Hier heb ik maar kort van kunnen genieten, ik heb er een aanrijding mee gehad met een vrachtwagen ( op mijn verjaardag )
Het rijden met zo'n variomatic was echt een hele belevenis op zich, en echt leuk!
![[Afbeelding: 10292_448630658661325_136826580453886948...e=5A7ED105]](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10292_448630658661325_1368265804538869483_n.jpg?oh=a419a13e06c5c385e2d2dbe820ddd53d&oe=5A7ED105)
Nadat deze total-loss was verklaard was het nog een enorm getouwtrek om mijn gelijk te krijgen wat de schadekwestie betreft. Echt niet fijn, en ook een van de redenen dat ik nu ook een rechtsbijstand verzekering er bij genomen heb. Scheelt een hoop ellende als een dergelijke situatie zich weer voordoet.
Nadat ik eindelijk mijn gelijk gekregen had, en geld uitgekeerd had gekregen, moest er natuurlijk weer een auto komen. Toen ben ik weer voor een Volkswagen gegaan, een blauwe Polo steilheck uit 1982. Dat was best een mooie auto. Van alles aan gedaan, koppakking vervangen + grote beurt, aantal plekken laswerk verricht, mooie velgen gekocht. Helaas bleef ik aan die auto sleutelen, als automonteur niet perse vervelend, maar iedere zondag moeten sleutelen is niet echt fijn. Toch wel van die auto genoten uiteindelijk
![[Afbeelding: 15380564_581542415370148_862942384850723...e=5A430A3D]](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15380564_581542415370148_862942384850723677_n.jpg?oh=897bbb789a4e8076e831583271d1654f&oe=5A430A3D)
Die Volkswagen heb ik toen ingeruild op een Volvo. Een hele mooie Volvo 480, dit keer wel echt Volvo, maar nog geen echte Zweed. Erg veel plezier van de 480 gehad, en ook altijd leuke reacties gekregen van mensen die ik in het verkeer tegen kwam, of bij het tanken bijvoorbeeld. Deze 480 heeft mij een erg fijne vakantie bezorgd in Engeland. Ongeveer 3000 km gereden in 2,5 week tijd, zonder een centje pijn. Hele fijne rijders auto, met alles opties erop : Lederen stoelen, lekker koude airco, elektrisch bedienbare ramen, stoelverwarming. Zat er allemaal op. Deze 480 was van een forumlid van het Volvo 480 forum geweest , hij had de auto geheel gerestaureerd, dus een auto in top staat gekocht. Altijd fijn! Ook met mijn pa samen met deze auto naar de Ardennen geweest, heerlijk rijden daar zeg! Onderstaande foto is daar ook genomen

![[Afbeelding: 17951440_668642413326814_900430055762118...e=5A404DEC]](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17951440_668642413326814_9004300557621188742_n.jpg?oh=f8b79caf017853146be7bd58b5a7ce81&oe=5A404DEC)
Toch bleef bij het zien van een 240 , of andere vierkante Volvo het altijd kriebelen. Zo'n enorm brok Zweeds staal, comfort en veiligheid, nice!
Daarom besloten om gisteren 09-10-17 de Volvo 480 in te ruilen op een Volvo 240. En wat voor een! Een origineel Nederlands geleverde Volvo 240 GLT, uit 1988. Met de fijne en soepele 2.3 motor en handgeschakelde vijfbak. Super gaaf! Auto is altijd enorm goed bijgehouden geweest, en dat is aan alles te zien! Hij ( of zij? ) heeft de enorm mooie en puntgave blauw pullman bekleding, en is uitgevoerd in de originele grijze kleur van de GLT uitvoering.
De vorige eigenaar heeft de auto 15 jaar gehad, die eigenaar was een verzamelaar, en had een collectie van ik meen 25 klassiekers, waaronder een aantal Volvo's. Deze verzamelaar heeft er in die 15 jaar slechts 8000 kilometer mee gereden. In al die tijd is hij wel ieder jaar volgens Volvo onderhoud programma onderhouden, alleen de distributieriem nog nooit in die 15 jaar. De auto heeft een kloppende NAP, met een kilometerstand van 300.000 en een beetje. Net ingereden dus!
Het eerste wat ik nu dus ga doen, is de distributieriem vervangen, natuurlijk gelijk de spanner en V-snaren. Daarnaast een grote beurt met olie, oliefilter, luchtfilter, bougies en bougiekabels, rotor en verdelerkap. Dus wel lekker aan het klussen

Rijden doet de 240 voortreffelijk, en het is echt heerlijk cruisen! Ook zit er een mooi dakraampje in , welliswaar niet origineel, maar wel erg prettig.
Wat foto's van de 240 :
![[Afbeelding: 70554afee1b958ff2bd385cb445a3a3e.jpg]](https://i.pinimg.com/564x/70/55/4a/70554afee1b958ff2bd385cb445a3a3e.jpg)
![[Afbeelding: 85c78b456605b5bb7bd648c42efc4cec.jpg]](https://i.pinimg.com/564x/85/c7/8b/85c78b456605b5bb7bd648c42efc4cec.jpg)
![[Afbeelding: 2268b7527e813c763abde622d62ef6ec.jpg]](https://i.pinimg.com/564x/22/68/b7/2268b7527e813c763abde622d62ef6ec.jpg)
Tot zover mijn voorstel topic

Ik hoop nog vele mooie avonturen met de 240 mee te mogen maken!
En veel Volvo mensen te leren kennen

Met Zweedse groet, Dennis