Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorstellen
#1
Goedeavond!

Ik ben Roy, 20 jaar oud. Woonachtig in Balen België. 
Ik werk bij een officiële DAF garage als magazijnier.
Eigenlijk interesse in alles wat 4 wielen heeft, al sinds kindsaf aan.
Ik rij dagelijks in een Audi 90 2.2 5 cilinder uit 1986, misschien niet interessant voor hier op het forum. Gekocht in originele staat, maar wel in slechte conditie, na 2 jaar ziet hij er zo uit; 
op zomer wielen:
[Afbeelding: ll2avb3srvbfs.jpg]

op winterwielen:
[Afbeelding: vu7ijtnjiglho.jpg]

Nu vragen jullie waarschiijnlijk af wat een idioot met een Audi hier doet  Big Grin

Ik ben aan het rond kijken voor een Volvo 66/DAF 66 bij te kopen als project/weekend auto.
Wat zijn de punten waar ik op moet letten? Zijn ze een beetje betrouwbaar?
Makkelijk aan wisselstukken te geraken?
het exemplaar dat ik op het oog heb, is van 1980 en heeft een 1300 motor.
Alvast be
dankt!
Antwoord
#2
Ouwe Audi, prima. De DAF/Volvo 66 is ook leuk, heel Spartaans zelfs in de GL versie met 1300 motor, en erg handzaam autootje waarmee je tussen de gekste wegafsluitingen door kan rijden. Het motortje is van Renault toen ze nog niet stuk konden, de 'elektra' is ook Frans, iets minder robuust/betrouwbaar. Vooral massapunten kan je beter allemaal nalopen met zinkverf oid.
Wat echt lastig is, zijn de achterremmen waarvan de remcilinders leeglopen, en de handrem waarvan de kabels vastroesten.

Plaatwerk is niet makkelijk, erg dun blik wat ook nog s in onmogelijke bochten geperst is, slechte roestpreventie, slecht ontworpen plaatwerk voorzien van zoveel mogelijk nare hoekjes, opeenstapelingen en kieren. En daar ook nog eens vreselijke kriksteunen onder hangen, als je er één werkend aantreft heb je al geluk. Voorschermen zijn aan de auto gelast, dus wees er zuinig op.

Het draaiende deel is van DAF zelve, dus loeidik, loodzwaar en onverwoestbaar. Kijk ff of de chroomlaag op de vario schijven nog aanwezig is anders vreet-ie riemen.

Je komt geregeld 'kapotte koppelingen' tegen, dat is een peuleschil en soms gewoon een kwestie van wat vulplaatjes eruit halen.

Onderdelen, makkie, er is een hele actieve club in Nederland, op het plaatwerk na. Reparatie is helemaal makkelijk, het hele werkplaatshandboek past in 1 kaft.

Dus prioriteiten voor een 66: 1 plaatwerk, 2 plaatwerk en 3 plaatwerk.

Hmm, de tijd dat je er 2 voor 500 euro kreeg zijn wel voorbij zie ik.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Mooie Audi, zeker met die Borbets! Big Grin Succes met je zoektocht naar een DAF/Volvo. Volgens mij heeft Marc al genoeg tips gegeven om vooruit te kunnen Wink
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 154 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 353 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 572 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 698 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 745 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 12.916 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.017 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 641 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 2.285 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970
  Even voorstellen 940 2.3 i.c. Malmö '96 aut JanO 3 1.779 26 July 2022, 20:27
Laatste bericht: JanO

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)