Topics: 39
Inmiddels heb ik het interieur van de 244 voor een groot gedeelte uitgebouwd (i.v.m. laswerk), maar een van de zaken waar ik nog tegenaan loop is de binnenspiegel. De zwarte steun zit op een grijs plaatje (ik heb nog een andere liggen, de zwarte steun zit aan de bovenkant in het grijze plaatje geschroefd), maar ik weet niet hoe ik deze het beste kan demonteren. Ik heb al veel geprobeerd, alles helaas tevergeefs. De andere spiegel die ik heb liggen heeft in de zwarte steun 3 gaatjes, daar past een schroevendraaier doorheen om het grijze plaatje vast of los te kunnen schroeven. De spiegel die nu gemonteerd zit heeft dat natuurlijk niet...
Topics: 125
Probeer maar eens een lompe ruk eraan te geven. Recht naar beneden.
Zit nml over een kogel gedrukt met een special3 veer (2 verende stangetjes geklemd in de voet van de spiegelhouder)
Ik ben er net nog mee bezig geweest, het viel niet mee om er een ruk aan te geven omdat de spiegel zelf nogal in de weg zit. Ik heb er nog met m'n volle gewicht aan gehangen, maar hij zit nog steeds aan het dak vast. Is er nog een andere/beter manier om er genoeg kracht op te zetten?
Topics: 82
1 October 2015, 19:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 October 2015, 20:00 door Marc1970.)
Da's vreemd. De spiegel is bedoeld om los te schieten als je er tegen aan botst, zelfs in 1970 al. Kracht die nodig is zit ergens tussen het ontkurken van een biertje en een fles wijn.
Helemaal onderaan dit bericht, staat-ie:
http://forums.turbobricks.com/showpost.p...stcount=15
Ah kijk, de gringo's hebben natuurlijk weer een ander type:
http://www.ebay.com/itm/Volvo-240-260-Re...e7&vxp=mtr
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 107
En als je de spiegel omhoog drukt?
De spiegel eraf halen gaat meestal makkelijk, erop een stuk lastiger
De spiegel die ik nog los heb liggen is dezelfde als die in de advertentie. Die heeft dus ook die 3 gaatjes waar een schroevendraaier doorheen past (zitten parkers achter). De spiegel die nu in de auto zit heeft die gaatjes dus niet. Daarom die gaatjes net zelf geboord, en dan kom je er vervolgens achter dat ie met zeskantboutjes vast zit en je geen dop hebt liggen die daar tussen past... Het is dat de hemel nog vrij netjes is, anders had ik al lang de slijptol er in gezet. De andere spiegel moet een stuk gemakkelijker te monteren zijn vanwege die gaatjes, bovendien is die een stuk mooier.