Berichten: 157
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2014
Beste mensen,
Ik ben bezig met de demontage van een Duett. Ik stuit op de vraag hoe ik de klinknagel waarmee het driehoeksruitje in de voorportieren aan de bovenkant geklonken zit, zo netjes mogelijk los kan maken. Zodat ik bij de montage straks alles weer zo origineel mogelijk kan monteren.
Suggesties?
Groeten, Frank
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Op Volvokv.nl verwacht ik dat je meer reacties kunt verwachten.
Hier zitten vooral van die koekblik fanaten met 140/240 modellen....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
2 February 2015, 13:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 February 2015, 14:15 door Marc1970.)
Klinknagels kom je overal tegen (in de 140/240 wat minder). Je neemt een boor, en boort de kop, de 'vlakke' kant vd klinknagel weg, 4, 5, 6 mm is prima. Rustigjes aan, aluminium heeft een beetje een 'pakkerige' interactie met boren, en je wilt niet dat de klinknagel eindeloos in z'n gat gaat ronddraaien.
Pas op dat je niet in de plaat terecht komt met je boor. Meest begint de kop al te breken voor ie helemaal los is, dat is de manier. Nieuwe popnagels zijn in alle maten te krijgen voor een originele her-popping.
Ik zat net te verzinnen waar ik het laatste een popnagel tegenkwam aan de 140 maar dat was in een iets te handig gerepareerde wielkast.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 157
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2014
Thanks Marc! Ga t dit weekend proberen zo!
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Berichten: 157
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2014
Gelukt, nogmaals dank!
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).