Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pu rubbers voor de 240 ....
#1
Er worden er zoveel aangeboden. Ben nu bezig om een set samen te stellen/bestelling te maken.

Maar ik heb het gevoel dat ik de grote in de achterste draagarm en van de voorste "wishbone" maar in normaal rubber uit te voeren voor het laatste stukje comfort.

Kan iemand dit bevestigen?


Zou overigens een pu kwaliteit zijn die iets zachter is dan de bekende leveranciers.

Heb hier enkele jaren teruggezocht en niet echt een antwoord kunnen vinden.

Gegroet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#2
Zou wel misschien een goede om een goed PU topic te maken als sticky
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#3
Citaat:Zou wel misschien een goede om een goed PU topic te maken als sticky

Een jaar of wat alles uitgezocht wat er maar over PU te vinden was en hier ook neergezet in woord en beeld.
Heb het alleen nog niet terug kunnen vinden. Zodra ik het vind meld ik me weer.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#4
Ik heb bij de restauratie van mijn Turbo alles door PU vervangen. Het geeft een prima respons, lekker direct, geen speling etc, maar een combi van PU en normaal rubber zou ik zeker aanraden in een auto die je ook gewoon comfortabel wilt kunnen rijden. Welke combi t beste werkt weet ik niet, maar jouw keuze lijkt me zo gek nog niet.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#5
Inderdaad, goede balans.

Wel poly:
Grote bussen vooras (bij voeten). Stabi-stang busjes. Bussen panhardstang. Eventueel de bussen van de reactiestangen, die zijn wel iets voelbaar denk ik.

Verder zou ik de andere plekken niet te snel naar poly wisselen. Op sommige plekken zie ik weinig voordeel (zo slijten de voorste bussen van de achterste draagarm bijna niet) en op andere plekken is het dat de wielophanging schijnbaar minder goed werkt (grote bussen achteras-draagarm).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Banden voor 240 Virgo velgen Wim dwars 4 4.466 28 January 2022, 22:59
Laatste bericht: BartJu
  Banden voor 15" Virgo's Biopowerenschede 1 2.410 29 August 2019, 17:35
Laatste bericht: Marc1970
  Superflex voor wielophanging achterkant 245 Hansepans 2 3.889 26 February 2019, 22:29
Laatste bericht: Hansepans
  Alternatief voor Nivomats volvo s90/V90 jeromvr 1 4.415 11 December 2016, 00:26
Laatste bericht: henqui
  Volvo 245GL 1981 > Stuurhuis vervangen voor jonger model? Brampie 2 4.489 27 September 2016, 19:00
Laatste bericht: Brampie
  Goed adres gezocht voor stralen en poedercoaten lichtmetalen velgen HD 240 2 3.747 2 August 2015, 23:33
Laatste bericht: A_A
  Ander diff ratio voor Amazon v8 Wiebe van der Werf 4 4.736 29 July 2015, 21:35
Laatste bericht: Jambon
  Klapperen links voor bartboos 7 7.233 9 December 2014, 08:28
Laatste bericht: Jambon
  Rubbers stabilisatorstang, fuseekogels of toch schokdempers JoelP 23 23.673 10 October 2014, 18:28
Laatste bericht: Rob
  PU bussen/rubbers voor CX90? Dinges 2 3.858 1 October 2014, 08:39
Laatste bericht: Dinges

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)