18 June 2006, 12:05
Hoi, ik ben Maurice (reeds 32 jaar) en heb sinds 2 jaar mijn huidige bakkie: een Volvo 240 Polar 2.0i uit 1991. Hiervoor heb ik nog een 440 uit 1996 gehad, maar dat was geen onverdeeld genoegen.
![[Afbeelding: th_240Polar91.jpg]](http://i75.photobucket.com/albums/i303/maurice1974/th_240Polar91.jpg)
Na een behoorlijk uitgebreide zoektocht ben ik op deze 240 uitgekomen. Zoals gezegd is het een Polar, maar deze is geïmporteerd uit Italië. Ofschoon je wel 'ns van die verhalen hoort, blijkt dit wel een goeie te zijn. Ik heb 'm van Smeekens uit Ulvenhout, en die komt me wel vertrouwd over.
Al is het een gewone Polar, hij is net effe luxer, want:
-airconditioning
-centrale portiervergrendeling
-toerenteller
-koplampwissers
-stoelverwarming
-sierbiesje rondom (lekker belangrijk)
-Volvo afrolhoes
-lederen versnellingspookzak (jawel)
-oja, elektrieke ruiten vóór (bijna vergeten, je went er zo snel aan)
Aan de andere kant is het spuitwerk rondom en de aanwezigheid van behoorlijk wat krassen in de bumpers typisch een restantje uit Italië.
De kilometerstand bij aanschaf was 165000 (inmiddels 186000), en de boekjes zijn compleet. Hieruit leid ik af dat er maar een eerdere eigenaar was (heette toevallig Ferrari), die de auto altijd bij de dealer heeft laten onderhouden.
Andere details t.o.v. een Nederlandse Polar: geen gastank, geen trekhaak (!) en een maagdelijk bagareruim en achterbank (zeker geen hondenharen en zo)
![[Afbeelding: th_240Polar91.jpg]](http://i75.photobucket.com/albums/i303/maurice1974/th_240Polar91.jpg)
Na een behoorlijk uitgebreide zoektocht ben ik op deze 240 uitgekomen. Zoals gezegd is het een Polar, maar deze is geïmporteerd uit Italië. Ofschoon je wel 'ns van die verhalen hoort, blijkt dit wel een goeie te zijn. Ik heb 'm van Smeekens uit Ulvenhout, en die komt me wel vertrouwd over.
Al is het een gewone Polar, hij is net effe luxer, want:
-airconditioning
-centrale portiervergrendeling
-toerenteller
-koplampwissers
-stoelverwarming
-sierbiesje rondom (lekker belangrijk)
-Volvo afrolhoes
-lederen versnellingspookzak (jawel)
-oja, elektrieke ruiten vóór (bijna vergeten, je went er zo snel aan)
Aan de andere kant is het spuitwerk rondom en de aanwezigheid van behoorlijk wat krassen in de bumpers typisch een restantje uit Italië.
De kilometerstand bij aanschaf was 165000 (inmiddels 186000), en de boekjes zijn compleet. Hieruit leid ik af dat er maar een eerdere eigenaar was (heette toevallig Ferrari), die de auto altijd bij de dealer heeft laten onderhouden.
Andere details t.o.v. een Nederlandse Polar: geen gastank, geen trekhaak (!) en een maagdelijk bagareruim en achterbank (zeker geen hondenharen en zo)
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130