14 September 2014, 20:51
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 September 2014, 21:23 door Its boxy.)
Hallo, ik wil mij even voorstellen. Ik ben Thijs, 45 jaar, wonend in het mooie Brabant. Sinds ik wist van het bestaan van Volvo's vond ik dit al geweldige auto's. Mijn eerste auto was een enigzins krokante 264 GL '78. Inmiddels is die gesloopt. Ik heb daar veel plezier aan beleefd. Enige tijd geleden besloten om weer een Volvo te kopen, maar dan niet noodzakelijkerwijs als daily driver. Na zoekwerk op MP en autoscout, via Volvolvo deze 240 stationwagon met een B230K motor van 1987 gevonden. Met 302000 km is die net ingereden. De vorige eigenaar heeft deze 240 18 jaar in bezit gehad en niet overdreven veel meegereden. De auto heeft veel binnen gestaan. De roestduivel heeft daarom nog nauwelijks toegeslagen. Bij de wielbogen was er wel wat bijgewerkt. De rest van de bekende plaatsen waren roestvrij. De motor liep als een zonnetje. Recent waren de distributieriem en de banden vervangen. Dat samen met een prettige vraagprijs was het niet moeilijk om tot koop over te gaan. De vorige eigenaar had zichtbaar moeite om afstand te doen van zijn Volvo. Aan mij daarom de taak om de auto te laten rollen. De bedoeling is om zo veel als mogelijk zelf te doen. Met de gedownloade Greenbooks, het forum en YouTube moet ik een eind kunnen komen.
Uiteraard is er werk aan de winkel:
- de ruitenwissermotor: hij draait langzaam en maakt een ratelend geluid. Vervangen of heeft iemand nog andere suggesties?
- tijdens het rijden rammelt het linksachter: rubbers van de draagarmen vervangen?
- kleppendekselpakking vervangen;
- sierstrip van het linkerzijde achter op de kop tikken;
- console van de handrem vervangen. (bovenzijde afgebroken)
Op iets langere termijn andere velgen monteren. Van corona's wordt ik altijd erg blij.
Er was ook een hondenrek bij, echter zonder de montagedingen aan de hemel. Wel zitten daar bouten. Iemand een suggestie voor een noodoplossing?
Ik volg dit forum op de voet en heb al een hoop nuttige informatie gevonden. Ik wil ook graag mijn bijdragen aan het forum , gaan leveren.
16/09
vanavond de ruitenwissermotor vervangen. Eerst even gecheckt of de motor idd het probleem was. Ratelend geluid kwam duidelijk uit de motor. Vervolgens de zaak gedemonteerd zoals op het forum te vinden. Kwadranten bleken soepel te lopen. Dat was dus gelukkig niet het probleem. Vervangende motor geplaatst en nieuwe massa aangesloten: alles doet het weer.. Laat de regen maar komen. Deze beginnende sleutelaar is weer gelukkig. Volgende project: kleppendekselpakking vervangen en uitzoeken waar het rammelend geluid vandaan komt.
Groeten, Thijs
[ATTACH=CONFIG]3419[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3420[/ATTACH]
Uiteraard is er werk aan de winkel:
- de ruitenwissermotor: hij draait langzaam en maakt een ratelend geluid. Vervangen of heeft iemand nog andere suggesties?
- tijdens het rijden rammelt het linksachter: rubbers van de draagarmen vervangen?
- kleppendekselpakking vervangen;
- sierstrip van het linkerzijde achter op de kop tikken;
- console van de handrem vervangen. (bovenzijde afgebroken)
Op iets langere termijn andere velgen monteren. Van corona's wordt ik altijd erg blij.
Er was ook een hondenrek bij, echter zonder de montagedingen aan de hemel. Wel zitten daar bouten. Iemand een suggestie voor een noodoplossing?
Ik volg dit forum op de voet en heb al een hoop nuttige informatie gevonden. Ik wil ook graag mijn bijdragen aan het forum , gaan leveren.
16/09
vanavond de ruitenwissermotor vervangen. Eerst even gecheckt of de motor idd het probleem was. Ratelend geluid kwam duidelijk uit de motor. Vervolgens de zaak gedemonteerd zoals op het forum te vinden. Kwadranten bleken soepel te lopen. Dat was dus gelukkig niet het probleem. Vervangende motor geplaatst en nieuwe massa aangesloten: alles doet het weer.. Laat de regen maar komen. Deze beginnende sleutelaar is weer gelukkig. Volgende project: kleppendekselpakking vervangen en uitzoeken waar het rammelend geluid vandaan komt.
Groeten, Thijs
[ATTACH=CONFIG]3419[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3420[/ATTACH]