23 July 2014, 18:20
Hm... ben bezig met (voor mij) een megaklus: oliekeerring achterkant krukas vervangen van mijn 144 ;-)
Alles ging goed totdat ik het vliegwiel wilde verwijderen en erachter kwam dat er ÃÃn bout ontbrak (van de 6). Al snel merkte ik waarom: ÃÃn van de andere vijf ging er wat stroef uit: schroefdraad in de krukas vernield. Ook bij de missende bout was de schroefdraad niet meer in orde...
Een eerdere monteur (nou ja, "monteur') heeft waarschijnlijk de blaffer gebruikt om ze vast te draaien.
Mooi balen, want een vliegwiel enkel met vier bouten vastzetten lijkt me geen optie.
In twee gaten is de schroefdraad in de krukas deels kapot: als ik langere boutjes zou hebben, zouden die nog grip kunnen hebben.
Maar:
hoe kom ik daaraan? Het is natuurlijk een speciale draad.
Ik zou ook het stukje draad, dat kapot is, willen 'herstellen' met een tap... maar waar zou ik een tap met die speciale draad kunnen vinden?
Wat zouden jullie doen?
Alles ging goed totdat ik het vliegwiel wilde verwijderen en erachter kwam dat er ÃÃn bout ontbrak (van de 6). Al snel merkte ik waarom: ÃÃn van de andere vijf ging er wat stroef uit: schroefdraad in de krukas vernield. Ook bij de missende bout was de schroefdraad niet meer in orde...
Een eerdere monteur (nou ja, "monteur') heeft waarschijnlijk de blaffer gebruikt om ze vast te draaien.
Mooi balen, want een vliegwiel enkel met vier bouten vastzetten lijkt me geen optie.
In twee gaten is de schroefdraad in de krukas deels kapot: als ik langere boutjes zou hebben, zouden die nog grip kunnen hebben.
Maar:
hoe kom ik daaraan? Het is natuurlijk een speciale draad.
Ik zou ook het stukje draad, dat kapot is, willen 'herstellen' met een tap... maar waar zou ik een tap met die speciale draad kunnen vinden?
Wat zouden jullie doen?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68