8 October 2010, 01:58
Ik heb onlangs een zeer gave achterklep van een 245 (is van een 265) kunnen bemachtigen.
Na het verwijderen van de ruit en het rubber is er toch nog minimale roest te zien.....
Dit is nog eenvoudig te verwijderen.
Maar de roest die in die felsnaden zit waar het rubber in valt en echt in de klep. Hoe zou je die weg kunnen halen? Haal je die daar met stralen wel weg??
Hij ziet er eigenlijk nog te mooi uit om te laten stralen oid.
Ook de raam randen staan grotendeels nog perfect in de lak maar het kan best zo zijn dat er al roestadertjes onder die lak zijn ontstaan.
Is het beter om de hele raamrand kaal te borstelen? En dan in de fertan, zinkspray en epoxy primer?
Ik moet de klep toch nog in de juiste kleur spuiten.
Wat is wijsheid????
Een ander vraagje: het volvo embleem en type aanduiding zitten volgens mij op 2 plekken door de klep heen gesmolten.
Moet ik voor mijn type aanduiding nieuwe gaatjes boren? of lijmen? Na de oude dicht te hebben geplamuurd?
Ik hoor het graag!
Na het verwijderen van de ruit en het rubber is er toch nog minimale roest te zien.....
Dit is nog eenvoudig te verwijderen.
Maar de roest die in die felsnaden zit waar het rubber in valt en echt in de klep. Hoe zou je die weg kunnen halen? Haal je die daar met stralen wel weg??
Hij ziet er eigenlijk nog te mooi uit om te laten stralen oid.
Ook de raam randen staan grotendeels nog perfect in de lak maar het kan best zo zijn dat er al roestadertjes onder die lak zijn ontstaan.
Is het beter om de hele raamrand kaal te borstelen? En dan in de fertan, zinkspray en epoxy primer?
Ik moet de klep toch nog in de juiste kleur spuiten.
Wat is wijsheid????
Een ander vraagje: het volvo embleem en type aanduiding zitten volgens mij op 2 plekken door de klep heen gesmolten.
Moet ik voor mijn type aanduiding nieuwe gaatjes boren? of lijmen? Na de oude dicht te hebben geplamuurd?
Ik hoor het graag!
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998