Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo ???Tic foutcode 223
#1
Hallo heren, in een project is een foutje geslopen of een foutcode in dit geval.
Foutcode 223 en we hebben geen vonken meer.
Ik dacht dat er een jetronic 2.2 in zit.
Nu kom ik bij 223 verschilende dingen tegen maar niks wat met de ontsteking
te maken heeft.
Ik zal dus wel bij de verkeerde lijstjes zoeken of het was een oude foutcode.
[img width=800 height=600]http://i841.photobucket.com/albums/zz333/JerryJohnMuller/DSC00313.jpg[/img]
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#2
wat een kleine turbo :Smile zeker een b230fk? waar ligt het blok in?

signaal van stationair regelklep fout of afwezig
Antwoord
#3
Blok is inderdaad een B230FK en hangt in een 360 die verder helemaal gestript is en voorzien van twee lichte kuipstoeltjes.
Met de druk op 0.6 bar gaat het al als de brandweer ;D.
Nou ja ging want nu doet hij niks meer.
[img width=800 height=600]http://i841.photobucket.com/albums/zz333/JerryJohnMuller/Volvo360B230FT.jpg[/img]
En met een beetje goede wil past ook de interkoeler.
Foutcode 223 is misschien een oude foutcode geweest omdat dat toch niks met de ontsteking te maken
kan hebben?
Ps we hebben wel stroom op de bobine staan.
En de bobine verdelerkap en rotor hebben we ook al gewisseld.
De injectoren worden wel gewoon aangestuurd dus dat sluit de halgever toch uit als boosdoener?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#4
die intercooler kan inderdaad ook op zijn kop ;D

kijk hier eens voor het uitlezen. lees eerst alle codes uit en reset daarna pas KLIK
Antwoord
#5
met originele setup kun je makkelijk met die kleine turbo op 0.9bar rijden

ga je zomeravond rijden? 360 cup zul je niet mee mogen doen...
Antwoord
#6
De bedoeling van de hele setup was meer om een leuke goedkope driftauto te bouwen met apk en belastingvrij.
Dat is dus in ieder geval gelukt Wink.
Je kunt er mee driften spelen en ook gewoon de boodschapen mee doen want er zit net een verse
apk op en hij is dacht ik bijna belastingvrij.
Om de aandrijflijn een beetje te sparen staat de druk nu gewoon op 0.6 of 0.65 bar.
Maar geloof me dat is echt voldoende.
Wielspin in twee op een droge weg en af en toe lijkt de kont ook te kwispelen in zijn 3 op droog ;D.
En dat met 100% sper.
Maar ik denk dat de meeste lol ook in het bouwen van zo,n ding zit dus als hij echt klaar is staat hij misschien wel zo op marktplaats zodat er een volgend project betaald kan worden.
Misschien voor die tijd toch de druk even op 1 bar zetten ;D.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#7
1 bar kan net teveel zijn, pas op je pakkingen
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.631 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.873 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.821 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Afstellen Volvo 240 Turbo 244Drift 1 6.615 27 December 2013, 12:21
Laatste bericht: Erikhans
  Dyno run Volvo 240 Turbo Coenraad 33 23.514 10 December 2012, 14:36
Laatste bericht: Coenraad
  Afblazen T3 volvo 740 turbo wimpi 2 3.176 25 December 2011, 13:21
Laatste bericht: wimpi
  volvo 244 turbo 84 erwin 3 3.393 2 June 2009, 20:47
Laatste bericht: erwin
  Intrax Racing Suspension onderstel Volvo 240 turbo Rob 4 3.803 23 March 2009, 13:27
Laatste bericht: PB240
  Volvo 242GT Turbo Bozzma 398 206.302 18 January 2009, 22:50
Laatste bericht: Bozzma
  schokdempers volvo 240 turbo bertvolvo 4 4.432 8 February 2008, 13:52
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)