Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Hallo heren, in een project is een foutje geslopen of een foutcode in dit geval.
Foutcode 223 en we hebben geen vonken meer.
Ik dacht dat er een jetronic 2.2 in zit.
Nu kom ik bij 223 verschilende dingen tegen maar niks wat met de ontsteking
te maken heeft.
Ik zal dus wel bij de verkeerde lijstjes zoeken of het was een oude foutcode.
[img width=800 height=600]http://i841.photobucket.com/albums/zz333/JerryJohnMuller/DSC00313.jpg[/img]
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
wat een kleine turbo :

zeker een b230fk? waar ligt het blok in?
signaal van stationair regelklep fout of afwezig
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Blok is inderdaad een B230FK en hangt in een 360 die verder helemaal gestript is en voorzien van twee lichte kuipstoeltjes.
Met de druk op 0.6 bar gaat het al als de brandweer ;D.
Nou ja ging want nu doet hij niks meer.
[img width=800 height=600]http://i841.photobucket.com/albums/zz333/JerryJohnMuller/Volvo360B230FT.jpg[/img]
En met een beetje goede wil past ook de interkoeler.
Foutcode 223 is misschien een oude foutcode geweest omdat dat toch niks met de ontsteking te maken
kan hebben?
Ps we hebben wel stroom op de bobine staan.
En de bobine verdelerkap en rotor hebben we ook al gewisseld.
De injectoren worden wel gewoon aangestuurd dus dat sluit de halgever toch uit als boosdoener?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
die intercooler kan inderdaad ook op zijn kop ;D
kijk hier eens voor het uitlezen. lees eerst alle codes uit en reset daarna pas
KLIK
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
met originele setup kun je makkelijk met die kleine turbo op 0.9bar rijden
ga je zomeravond rijden? 360 cup zul je niet mee mogen doen...
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
De bedoeling van de hele setup was meer om een leuke goedkope driftauto te bouwen met apk en belastingvrij.
Dat is dus in ieder geval gelukt

.
Je kunt er mee driften spelen en ook gewoon de boodschapen mee doen want er zit net een verse
apk op en hij is dacht ik bijna belastingvrij.
Om de aandrijflijn een beetje te sparen staat de druk nu gewoon op 0.6 of 0.65 bar.
Maar geloof me dat is echt voldoende.
Wielspin in twee op een droge weg en af en toe lijkt de kont ook te kwispelen in zijn 3 op droog ;D.
En dat met 100% sper.
Maar ik denk dat de meeste lol ook in het bouwen van zo,n ding zit dus als hij echt klaar is staat hij misschien wel zo op marktplaats zodat er een volgend project betaald kan worden.
Misschien voor die tijd toch de druk even op 1 bar zetten ;D.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
1 bar kan net teveel zijn, pas op je pakkingen