Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
even voorstellen: Ype de Groot
even voorstellen:
Ik ben Ype de Groot en heb een knalrode volvo 240 GLE U9 uit 1992 zonder deukjes en krassen. Deze is elk jaar in een soort was gezet waardoor hij/zij nog razend glimt. Verder zit er in de lak volgens mij nog zoveel lood dat de lak nog wel een decenniaatje of wat mee gaat.
Op het moment dat je instapt heb je meteen het gevoel dat je vakantie hebt. Je hoeft niet te jagen (al kan dat wel) en zo'n 2,3 liter injectie is rustig aan de oren. M'n kinderen slapen in deze auto snel Smile.
Ik kwam er onlangs ook achter dat ons rode monster (koosnaampje van mijn vrouw richting auto) achterwielaandrijving heeft, haha dan wordt je dus keurig geduwd.
De auto is netjes onderhouden, onderhoudsbonnen van afgelopen zeven jaar zijn aanwezig. De km-teller heb ik laten maken bij Frans Erich. Super! telwerk loopt weer mooi. Het schijnt een fabeltje te zijn dat je de dagteller niet mag resetten tijdens het rijden. Juli 2010 heeft de auto weer een grote beurt gehad, nieuwe remblokken, van voor naar achteren een nieuwe uitlaat, onderkand aanhechting bank mooi gelast, nieuwe stabilisatierubbers onder het motorblok en het dakraam is dichtgekit. Wat een onding was dat zeg :-).
De heavy duty vering is ietwat hard, dus netjes afremmen voor een drempel. In de bochten zwenkt hij echter totaal niet en je kan zonder moeite eens langs de bouwmarkt o.i.d.
Tja, de vragen die ik heb zal ik in de juiste rubrieken proberen te posten, dus daar zal ik jullie hier niet mee vermoeien Smile
Nu ik dit allemaal heb geschreven kom ik erachter dat ik de auto heb voorgesteld en niet zozeer mezelf. nou, doen we dat een andere keer!
Vriendelijke groet,
Ype de Groot

P.S. heeft er iemand een antwoord/oplossing voor topic ratelend geluid uit "wielen"? Thanks!

[Afbeelding: DSCF2176.JPG]
[Afbeelding: DSCF2177.JPG]
[Afbeelding: DSCF2178.JPG]
[Afbeelding: DSCF2179.JPG]
[Afbeelding: DSCF2180.JPG]
[Afbeelding: DSCF2181.JPG]
[Afbeelding: DSCF2183.JPG]
[Afbeelding: DSCF2184.JPG]
[Afbeelding: DSCF2186.JPG]
[Afbeelding: DSCF2188.JPG]
[Afbeelding: DSCF2189.JPG]
[Afbeelding: DSCF2190.JPG]
[Afbeelding: DSCF2191.JPG]
[Afbeelding: DSCF2192.JPG]

Nice!
Met bagagerolhoes, Corona's, open dak, mooi hoor!
Ziet er inderdaad netjes onderhouden uit.
Petje af voor de lak, rood is extra lastig zo mooi te houden.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Prachtige wagen, maar of dat van die dagteller een fabeltje is weet ik zo maar niet.
In ieder geval veel zalige kilometers toegewenst in je rode bolide.
Ja mooi zo'n GLE! Lekker velours op de stoelen. Zo'n opendak wil ook nog eens.
Hoe hou je je Corona's mooi? Dasty? Tandenborstels? Dat dagteller fabeltje
kende ik nog niet. Chroom op een 240 is mooi, maar de blacklines uit 1992 zijn
ook niet lelijk! Veel veilige kilometers gewenst! Smile
Stinky schreef:...
Hoe hou je je Corona's mooi?...

Niet Big Grin. Valse schijn.
Het dak heb ik recentelijk laten dichtkitten met beglazingskit (automotive). Dat hadden ze nooit moeten inbouwen! Voor de lichtval wel weer fijn.
Mooie auto Ype !

Toch dat fabeltje maar in ere houdem, Teveel pinnetjes van de dagteller zien afbreken, door zij altijd de teller indrukken tijdens het rijden.

De kleur is werkelijk mooi en vraagt inderdaad wel wat onderhoud.

Een heel klein aandachtspuntje, bij de volgende bandenwissel, loodjes aan de binnenkant laten plaatsen, een beetje een dooddoener voor de mooie velgen.

Verder veel plezier met de 240!

Paul
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Stinky schreef:.........
Hoe hou je je Corona's mooi? Dasty? Tandenborstels? Dat dagteller fabeltje
kende ik nog niet.....

Retorische vraag Jan. Inderdaad Dasty, inderdaad met (elec) tandenbortsel.
En inderdaad dagteller knop is geen fabeltie....
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Hey Guys,
Thanks voor alle reacties tot zover! Ik zal de dagteller niet meer resetten tijdens het rijden. Ik neem het direct aan, net zoals ik het heb aangenomen van de reparateur van de teller Tongue.
Electrische tandenborstel, goede tip, dat ga ik in de herfst eens proberen.
De loodjes zitten inmiddels allemaal aan de binnenzijde van de velgen. (ik heb ook nog een set van vier originele volvo velgen met winterbanden). Ik laat bij het verwisselen de wielen altijd opnieuw balanceren. De jongen die het laatst het lood verwisselde zij ook al: "waarom ze in hemelsnaam plaklood aan de zichtzijde hebben geplakt?"...
Nogmaals, bedankt voor de reacties.
Ype
Hele mooie auto Ype. Je lak is jaloersmakend :o
Welkom!
Wees maar zuinig op je naafdopjes :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 639 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 387 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 671 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.107 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.194 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.320 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.204 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.605 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.162 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 3.060 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)