23 July 2010, 09:46
Ik zit er aan te denken om een timinglight aan te schaffen. Nu varieren die dingen nogal in prijs iemand een tip?
timinglight welke?
|
23 July 2010, 09:46
Ik zit er aan te denken om een timinglight aan te schaffen. Nu varieren die dingen nogal in prijs iemand een tip?
23 July 2010, 09:53
ik heb er eentje van Equus meen ik, gebruik um pas 20 jr, zolang je ze niet laat vallen kunnen ze heel lang mee gaan. Er zijn er ook waar je de contacthoek e.d. op kunt aflezen, die zullen duurder zijn.
(je kunt ook elektronische onsteking monteren, dan heb je de lamp nauwelijks meer nodig..)
23 July 2010, 09:55
Mijn ontsteking is elektronisch, maar gezien mijn problemen met het blok lijkt het me handig om te kunnen zien of het tijdstip wel correct is.
23 July 2010, 10:00
dus kun je voor de simpele stroboscoop gaan. Kontaktpunthoek is bij el.ontsteking niet aan de orde.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
23 July 2010, 11:19
@Jambon:
kun je mij vertellen wat ik allemaal moet nalopen, klein stappenplan? En hoe ik kan zien/meten of er iets fout zit? Mijn dank is groot!
23 July 2010, 12:02
alles wat met je ontsteking te maken heeft, kabels, bougies, verdeelkap, rotor, de standaard dingen. De ontsteking zelf, jij hebt waarscjinlijk een 2 serie? die onsteking heb ik niet in m'n handen gehad maar verwacht dat ie mechanisch overeen komt.
Over dit probleem is meer te vinden op het forum..
23 July 2010, 12:13
Bedankt! De kabels, bougies, rotor, rotorkap zijn een maand of vijf geleden vernieuwd. Ontsteking zelf wil ik vandaag bekijken. Ik heb de Haynes bij de hand hopelijk kan ik wat vinden.
Er is inmiddels een verdeler naar me onderweg misschien dat dit het probleem op lost. Nog tips hoe ik de verdeler eruit moet wippen? En niet onbelangrijk weer terug zet?
23 July 2010, 12:18
shitt.. had net een heel verhaal geschreven maar kon niet geplaatst worden vanwege hetzelfde tijdstip waarop jeroen zijn reaktie plaatste denk ik!
In ieder geval Heb je ander topic gelezen. Na gefriemel aan de zuiger in de carb leek de motor beter te lopen. Probeer eens zonder die zuiger op LPG te rijden? Weet je zeker dat je een goede nieuwe bobine gekocht heb? Loopt de auto stationair mooi? (Zowel op benzine als LPG?)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
23 July 2010, 12:29
Jeroen V schreef:Nog tips hoe ik de verdeler eruit moet wippen? En niet onbelangrijk weer terug zet?Goed kijken hoe het rotortje (en dus het bijbehorende asje staat) staat. Goed onthouden: misschien makkelijk om het puntje richting het schutbord te zetten (door de motor/krukas te draaien). Indien je het weer terug wilt zetten in oorspronkelijke setting: steepje op verdeler en blok zetten. Boutje goedlosmaken. draadjes losmaken. geheel eruit trekken (beetje draaien). |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|