Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Tijdens het nakijken van mijn achterremmen van mijn 240 Polar '92, kwam ik een tweetal opmerkelijke plekken tegen, in de draagbalken achter die op korte termijn gedaan zal moeten worden. :o
De foto's:
Linksachter in de wielkast
Rechtsachter in de wielkast
Moet ik nu gelijk van het ergste uitgaan, of zal de schade nog meevallen? Draagbalk rechts is er iets ernstiger aan toe dan links. Op verzoek kan ik daarvan een betere foto van maken. Graag jullie reacties/advies..
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
zelfde plekkie als bij de 140, logisch gevolg. Zagen totdat je op gezond materiaal zit... eerst de coating maar ens afsteken dan zie je meer..
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Niet zo logisch voor een '92 Polar, en nog wel weerskanten. Lijkt wel een beschadiging geweest. Zijn er ergens verderop in die draagbalken afvoer of ventilatiegaten verstopt? Zit een afvoer van een schuifdak in? Is er van binnenuit wat van te zien?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ik heb op zweeds sites en ik meen op TB ook wat herstelwerkzaamheden aan "jonge" versies gezien, keek ik toch wel van op..
jij bedoelt aanrijdischade achter waardoor de boel een beetje naar onder is gedrukt, mogelijk begonnen met haarscheurtjes, zo ook in de coating.. Zou te vaak en teveel trekhaakgewicht ook een boosdoener (op termijn) kunnen zijn? Je zit immers voorbij de achterveer dus hefboomwerking...
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
@marc: van binnenuit is er niets te zien, ventilatiegaten zijn tot zover ik weet open. Ik heb er geen open dak in zitten.
@jambon: er zit wel een scheurtje in de rechterbalk al is het minimaal, is op de foto niet goed te zien.
Aangezien ikzelf niet of nauwelijks met een aanhanger rij, vermoed ik dat de vorige eigenaar wel wat vaker met een aanhanger of caravan gereden heeft.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
lijkt inderdaad op te vaak een te zware aanhanger. 2700kg trekt hij makkelijk van zijn plek af en naar verweggistan maar dan krijg je dit... je trekhaak zal niet zo snel breken of scheuren
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Vandaag contact gehad met Volvo-Boudewijn.. Na telefonisch overleg kan ik na volgende week bij hem terecht.
Ik houd jullie op de hoogte.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Feb 2007
Hallo,Ik heb op precies dezelfde plek ook een slechte plek.(Polar 93)
Ik denk aan buiging door overbelasting en wringen.Auto is wel net APK goedgekeurd en er was geen opmerking over.
Ben benieuwd naar de oplossing.Ikzelf dacht een strip te laten lassen,alleen heeft dat gevolgen voor de APK ? Wie weet dat?
Groeten Dotoo
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
vervangen wat verrot is, iets er overheen wordt een drama. APK, och, ziet het als schade, dat herstel je ook en als het netjes (goed) gedaan wordt ziet niemand het..
Berichten: 69
Topics: 4
Lid sinds: Jul 2010
Jambon schreef:vervangen wat verrot is, iets er overheen wordt een drama. APK, och, ziet het als schade, dat herstel je ook en als het netjes (goed) gedaan wordt ziet niemand het..
Inderdaad, zorg ervoor dat je het eerder ziet als de Apk meester, want eigenlijk moet je alles vanaf de eerste lasnaad aan de draagbalk vervangen zodra het een afkeur is!
Terwijl uitslijpen en netjes een nieuw stuk(je) inlassen veel makkelijker en goedkoper is en daarna niemand het meer ziet!
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus
www.lasklus.nl