Berichten: 280
Topics: 24
Lid sinds: Nov 2009
Marc, bedankt weer je reacties en geruststelling. Rustig rijden is voor mij standaard en dus ook zo warm rijden. Als de auto in de zon heeft gestaan en ik dan 'koud' weg rij, dan is er geen getik.
Zodra de auto weer eens een keer op de brug gaat, zal ik alle rubbers eens controleren. Ik herinner me wel dat een stang, die je ziet als de auto op de krik staat en een achterwiel eraf is en naar de achteras loopt, gemakkelijk wat gedraaid kon worden. Hoort dat wel zo?
245 DL 1983
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
das je Panhard-stang, 2 rubbers, zal ie een stuk "strakker" op de weg liggen. Als je langer met de auto wilt blijven rijden kun je ook voor PU bussen gaan. Check de "performance" banner bovenaan...
Berichten: 280
Topics: 24
Lid sinds: Nov 2009
Jambon schreef:PU bussen
Je bedoelt rubbers met een metalen kern? Zoiets:
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=3232
Blijft de vraag: Hoort dat wel zo? Of: Mag dat wel?
Rijcomfort is nu voor mij prima.
"Check de "performance" banner bovenaan...".......????
245 DL 1983
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
wakka schreef:Jambon schreef:PU bussen
Je bedoelt rubbers met een metalen kern? Zoiets: http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=3232
"Check de "performance" banner bovenaan...".......????
precies, die ja. en bovenaan de pagina staan banners, 1tje van
http://www.performance-parts.nl/
Berichten: 280
Topics: 24
Lid sinds: Nov 2009
Thnx.............die banners zie ik waarschijnlijk niet. Die zullen wel geblokt worden door een add-on van firefox.
Blijft de vraag: Hoort dat wel zo? Of: Mag dat wel?
Rijcomfort is nu voor mij prima.
245 DL 1983
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Volgens mij zie je de reactiestang, zit weerskanten in de lengterichting, vs. de panhardstang, die van links naar rechts loopt. Ze gaan het voor en achterover kantelen vd achteras o.i.v. aandrijfkrachten tegen. De reactiestangen zijn ook de beste bonkers omdat ze vooraan maar op een halve cm van de bodem zitten.
Beetje slijtage en ze raken de bodem vooral bij bruusk optrekken (wat minder bij remmen). Ronddraaien is wel een teken dat ze opraken.
Deze bus:
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=2203
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
beste is natuurlijk het hele spul te vervangen, kun je er weer jaren tegen..
@Marc, hoe denk jij over het gebruik van 200 serie armen en stangen, en dan eigenlijk ook de as. Ik heb ergens een plaatje gevonden van een 140 waar dat onder is gemonteerd. De askanteling wordt dan een stuk meer tegengewerkt..
Berichten: 280
Topics: 24
Lid sinds: Nov 2009
De stang loopt inderdaad in de lengterichting en zit aan beide kanten. Weet ik weer wat ik tzt kan gaan doen.
245 DL 1983
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
als je bij rubber blijft zijn het de kosten niet, en je kunt eea voor de deur doen. Ik ben onlangs bij een vrachtautoservicepunt binnen gelopen omdat ze daar zeker een pers hebben (handiger dan de bankschroef en je hebt nog een paar handen extra) en daar niet zo zeuren over centen, dan doen ze wel ff...
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:De stang loopt inderdaad in de lengterichting en zit aan beide kanten. Weet ik weer wat ik tzt kan gaan doen.
Klusje van nix, als je toch naar Staal gaat voor de deurstrips, neem dan meteen even twee reactiestangen mee; kun je op je gemakkie de bussen uit/inpersen en eventueel van een leuk kleurtje voorzien.
Vervangen is dan een kwestie van minuten.