@ martin245: Bedankt. Ziet er weer mooi uit!
245 DL 1983
Rode 245 uit 1983
|
@ martin245: Bedankt. Ziet er weer mooi uit!
245 DL 1983
20 June 2010, 17:09
Wat betreft die "mestlucht" in je auto. ik heb na aanleiding van een "kots-incident", die lucht eruit gekregen
door een bordje natuurazijn (+- 0,5cm laagje in het bord) 24uur te laten staan. Zo wordt de geur genatuuraliseerd. Werkte goed
20 June 2010, 22:10
Bedankt voor de tip van de benzineklep, daar heeft die van mij ook last van .... zal van de week een poging wagen om m weer in lijn te krijgen.
En inderdaad wel grappig dat er 3 rode 245's uit 1983 rondrijden in Groningen!
21 June 2010, 18:06
Nog weer even over het remlampje. Vandaag bleef ie zo'n 50km uit, daarna (na paar keer remmen) weer aan.
: ![]() @ hendrik: ben er zelf niet zo ongerust op. Heb het een keer eerder ervaren ook met een B21......niets kapot.Vervanging gaat wel gebeuren, hoor. Kan meteen de voorste krukaskeerring worden vervangen. Hij lekt een pietsie olie, dat op de waterpomp en voorste deel van het spruitstuk komt. Dat lijkt die keerring. Kan ik ook meteen zien of er wel een nieuwe klepdekselpakking zit, zoals beloofd door de verkoper. De remolie zou ook volledig vervangen zijn en dat bleek niet het geval, dus..............
245 DL 1983
4 July 2010, 17:38
Mooie auto Wakka! Heb je de 42 liter ringtank kort geleden in laten bouwen? Zo ja waar? Ik woon ook in Groningen en ben nog op zoek naar een goede aanbieder. Een ringtank heeft mijn voorkeur omdat die meestal groter is.
Ik had een vergelijkbaar probleem met het remlampje, het is nu tijdelijk opgelost (ivm APK) door de sensor los te koppelen van het verdeelblokje. Volgens de garagehouder zit er een soort cilindertje in het verdeelblokje die je normaal niet wegtrapt. Maar als er lucht in het systeem zit doe je dit wel, het kan zijn dat ie dan blijft klemmen en niet meer terugspringt naar de normale situatie. Deze sensor en het lampje zit volgens de garagehouder niet standaard in Nederlandse autos, in Zweden en Zwitserland is het gebruikelijker. Succes, ik ben benieuwd hoe je het oplost.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014) Volvo 940 1998 lpg G3 Volvo 740 1985 benzine Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
7 July 2010, 16:31
Volgens mij verschillen beide auto's niet zo veel, ook al heeft die van jou een andere motor (toch?) en wat meer luxe (overdrive + stuurbekrachtiging).
D'r zit een ringtank in van 48 liter. De inbouwer heeft de vlotter iets verbogen waardoor er iets meer dan 80% in gaat. Nu gaat er zo'n 42 liter in. Het leuke is dat de auto niet is gaan hangen aan 1 kant, wat ik hier ergens wel gelezen had. Gaat ie dat een keer wel doen dan is het tijd voor verzwaarde veren of een blokje. Waar: Hemmes (Spanjaardsweg 3 9698 BT Wedde - 0597 561257). Hij heeft het mooi ingebouwd. Het rijdt prima. Ik ben tevreden. De reservewielkap past niet meer. Daar iets op bedenken. Succes met je zoektocht. Hemmes heeft trouwens geen vervangende auto voor je, dus 2x in de boemel naar Winschoten waar hij je haalt en brengt. En dat remlampje brandt nog steeds. Denk dat ik dat zo laat, want hij remt goed. En anders het stekkertje er af. @ Erikhans: De geur is zo goed als weg. Met blower komt de Zweedse stallucht weer even terug. In de luchtbuizen naar de roosters zit ook nog steeds welriekende bruine gedroogde rommel die de blower naar binnen probeert te blazen. Ik gebruik die blower nog even liever niet. Wordt natuurlijk tijd die rommel weg te halen.
245 DL 1983
8 July 2010, 08:45
De werkdruk van het remsysteem is 100 bar, terwijl het verklikkerlampje ergens tussen 5 en 15 bar verschil aangaat. Dat is een klein verschil.
Dit verschil zit dan tussen het 'boven' en het 'onder' circuit in de voorste remklauwen, niet tussen links en rechts, dus effectief ga je er niks van merken, ook bij de APK niet (20% verschil LV-RV). Hooguit zou je iets kunnen voelen aan de achterremmen, maar die zijn altijd lastig te beoordelen omdat ze weinig doen. Bij de APK is 30% RA-LA nog goed, zolang de auto niet scheeftrekt. Remmend op een zandweg, dan zou misschien ÃÃn achterwiel eerder blokkeren, dat is dan het beste remcircuit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
8 July 2010, 12:21
Zal de remmen een keer checken op een remmentestbank. Voor alle zekerheid.
1. Wat misschien normaal is maar ongewoon was bij mijn 145 is het volgende: als ik rem en het pedaal ingetrapt hou tot ie stil staat (dus niet netjes remmen en de bijrijder een duwtje naar voren krijgt op het moment dat ie stil staat) hoor ik meteen na stilstand een wat dof geluid alsof er iets terug gaat naar de oorspronkelijke stand. Het lijkt eigenlijk alsof er iets niet helemaal vast zit.................nou, als dit niet duidelijk uitgelegd is dan........... 2. En nog iets: bij koude motor accelereren hoor ik (zittend achter het stuur natuurlijk) onder de motorkap een getik (een harder getik als ik wel eens had met mijn B20 in de 145 als ik de kleppen iets te ruim had gesteld). Bij een constante snelheid geen getik en na zo'n 5km is het getik sowieso weg.
245 DL 1983
8 July 2010, 12:59
Een 'Knok' bij stilstand, mijn 144's doen niet anders, voor en achter, je 145 was in goeie doen. Bij de 240 is de voorwielophanging een stuk simpeler, maar niet helemaal feilloos. Kijk eens naar de rubbers van alle draagarmen en reactiestangen, voor en achter.
Ik schat dat je tik een kantelende zuiger is of een ander (iets versleten) onderdeel wat nog uit moet zetten om beter te passen, negeren en rustig warmrijden lijkt het beste.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|