Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Ik ben weer dol gelukkig, vandaag is bij de RDW alles goed gegaan! Stelt inderdaad geen biet voor, de inspecteur heeft alleen maar bekeken of het chassisnummer overeenkomt met wat er op papier staat. Daarna heeft ie een kwartier nodig gehad om het juiste model in het RDW bestand te vinden. Ik vraag me af of dat nu is goed gegaan, maar ja over een paar dagen heb ik een kenteken! Waar hebbben jullie je old timer eigenlijk verzekerd? Mijn andere auto is bij centraal beheer verzekerd, maar die doen geen speciale oldtimer regeling...
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Waar hebbben jullie je old timer eigenlijk verzekerd?
heb nu al mijn 3 auto's bij Aevitae verzekerd voor 68 p/mnd
Van de week met diks.nl gebeld en ze konden alle drie verzekeren voor 23,50 p/mnd :o
V70 van 33,- naar 14,-
245 van 31,- naar 6,60
122 van 4,10 naar 2,80
Opzeggen van je huidige autoverzekering kan tegenwoordig per maand, dus mijn brief is de deur al uit.
Berichten: 239
Topics: 33
Lid sinds: Feb 2008
Als je enige auto een oldtimer is waar je dagelijks mee wil rijden kun je terecht bij GIO Adviesgroep. Ik heb hier ook mijn 144 in de verzekering gehad voor dagelijks gebruik.
Alle andere verzekeringsmaatschappijen verwachten dat je een ander modern gemotoriseerd voertuig voor primair vervoer naast je oldtimer geregistreerd hebt staan.
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Let bij GIO wel op of het dan geen hobby verzekering is waarbij je geen woon-werk mag rijden.
Zelf zit ik bij Snelder Duiven (
http://snelder-duiven.nl/), echt een goede verzekering!
Berichten: 160
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2008
ik zit bij oldtimerstad.nl daar kan je verzekeren zonder eerste auto en met meer km's
Helaas geen Volvo meer..
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Hierbij het vervolg:
Dinsdag zijn de kentekenpapieren binnen gekomen. Woensdag had ik de kentekenplaten in huis en vandaag de APK laten doen.
Helaas... een paar "kleine" puntjes:
Kruiskoppeling: Te veel speling, moet vervangen worden...
Voorwielen lopen zwaar: Vermoedelijk het remsysteem schoonmaken
1 voorband: Heeft te weinig profiel door onjuiste uitlijning.
Verder heb ik als advies meegekregen de remslangen voor te vervangen.
Remslangen en voorwielen gangbaar maken zou niet te moeilijk moeten zijn toch? Maar kan ik zoiets als de kruiskoppeling ook zelf? Waar halen jullie dit soort onderdelen vandaan? Ook bij FCG in de US? Verder ben ik nog opzoek naar 4 mooie Volvo velgen met nette zomerbanden, dus als iemand nog iets heeft?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Kruiskoppeling is met een bankschroef te doen. Bestel per buitendiameter vd aandrijfas, bij scandcar, nordicar, maar het zijn hele universele dingen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Als je de remslangen hebt vervangen ben je misschien ook van het zwaar lopen af van de voorwielen. Remslangen slibben nog wel eens dicht, waardoor de zuigers niet goed terugkomen. Dus misschien heb je geluk.
Klauwen schoonmaken en revisiesetjes erin is natuurlijk nooit een overbodige luxe, kunnen ze weer jaren mee! ;D
Ik heb de revisiesetjes toen bij scandcar gekocht en de remslangen bij de brezan, waren van BMW, schijnen dezelfde klauwen te zijn. :o
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Laatste update is al weer bijna een maand geleden, dus hier laatste stand:
-Banden zijn vervangen, ik rijd nu op 940 velgen met redelijke winter banden. Het uitlijnen moet nog wel gebeuren, maar voor de APK is dit goed.
-Kruiskoppeling is vervangen, met wat hulp van mijn zwagers en een bankschroef, enig probleempje is dat de vetnippel op de nieuwe koppeling enigzins aanloopt.
-Het zwaarlopen van de wielen is ook verholpen door wat WD40 en remmenreiniger.
Adviespunt was de remslangen: Daar heb ik verreweg het meeste werk aan, want 2 van de korte leidingen moesten vervangen worden gelukkig kon mijn zwager die op zn werk maken. Tijdens het vervangen bleek ook dat 1 van de ontluchtingsnippels was afgebroken. Toch maar de andere nippels ontlucht en een testritje gemaakt: Brake failure lampje blijft branden en de remmen reageren laat (je moet echt diep intrappen). De auto wijkt niet af tijdens het remmen. Geen flauw idee wat de oorzaak is, dus nu maar de remklauw losgehaald met de afgebroken nippel, die hoop ik deze week uit te boren en nieuw draad in te tappen. Als dat niet helpt, wat is dan de oorzaak van het lampje? Sensor kapot? Hoofdremcylinder stuk getrapt? Ik heb net de accupool ook even losgehaald, misschien dat dit gaat helpen?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
nog een adviespunt, gebruik je winterrubber voor de winterperiode, ze zijn nu tà zacht en benadelen de veiligheid, het rubber wordt steeds zachter naar mate de temp toeneemt..!