Topics: 176
Topics: 289
Topics: 22
Vandaag ontdekt dat er wolfrace velgen onder mijn "nieuwe" auto'tje zitten.
Hoe krijg ik deze weer netjes? ( zonder gelijk veel geld over de balk te gooien)
[img width=800 height=513]http://img695.imageshack.us/img695/701/dsc0032q.jpg[/img]
Topics: 69
Volgens mij zijn het aluminium velgen.
Met alu polish, een tandenborstel, poetsdoeken, dremel, en veel tijd kom je denk ik een heel eind.
Topics: 289
Aluminium laat zich niet zomaar polijsten, als je machinaal ad gang gaat moet je dat met een laag toerental doen, er zijn speciale materialen voor. Helaas niet bewaard maar er zit een bedrijfje in ik meen Best die me eea heeft uitgelegd. Ik wilde m'n bumper polijsten en heb die mensen gebeld.
ff gogelen op aluminium polijsten etc., duikt ie vast weer op..
Topics: 22
uw shoet, ik had gehoopt op een voordelige oplossing.
Alluminium velgen kunnen natuurlijk niet gezandstraald worden :
Topics: 163
frox en ik zijn driftig bezig om de velgen te polijsten.
Het is een werkje waarvoor je engelengeduld nodig hebt. Maar het is wel te doen.
korte samenvatting; korrel 600 naar 1000/1500 (stapjes van 200/300 korrel) en vervolgens met polijstborstel op de boormachine en daarna weer met de hand met Belgom.
Met googlen op polijsten aluminium velgen moet je een heel eind komen (heb het ook niet zelf verzonnen).
edit: LET OP het schuren met schuurpapier is alleen nodig bij velgen die origineel/van zichzelf geen gepolijst oppervlak hebben.
Topics: 69
Aluminium polish, tandenborstel en poetsdoek en veel uren is best voordelig.
Volgens mij had ik polish van HG, kostte iets van 8 euro meen in.
En dan met de hand aan de slag
Helaas waren ze na een winter rijden al niet zo mooi meer.
Topics: 78
Ik ben begonnen met een schuurspons (de groene kant) met jif.
't is wel een verschrikkelijk karwei.
En dan heb ik het nog op een werkbank kunnen doen.
Hou ze nu bij met commandant cleaner.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 13
s9606564 schreef:Helaas waren ze na een winter rijden al niet zo mooi meer.
Dat kun je voorkomen door de wielen na de polijstbeurt in de was te zetten. Er is zelfs wheelwax te koop, harder dan normale wax, beter bestand tegen wegdekverontreinigingen en juist bedoeld om nieuwe oxidatie te voorkomen. De Commandant-oplossing is er ook 1, daar zit was in die ook voor bescherming zorgt.
Tijdens de winter even in de gaten houden of de velg verkleurt, dan weet je dat je wax z'n werk niet meer doet en zul je de wielen moeten schoonmaken en opnieuw in de wax moeten zetten.
`88 245, B230K, M47