26 January 2012, 21:40
Hallo,
Sinds eergisteren ben ik de trotse bezitter van een 244GL uit '80. Ze is donkerrood, drinkt LPG en ze schakelt vanzelf.
Ze is niet rot maar heeft zeker genoeg gebruikerssporen en ook bijgewerkte roestplekjes die wel wat mooier zouden mogen.
Volgens de overlevering is ze uit Zweden geïmporteerd in 2008, toen is ook de LPG tank (met FlashLube) ingebouwd. Sindsdien is er 30.000 mee gereden, daarvoor in Zweden 117.000 km. Geen idee of dit echt klopt; ik vind het wel heel erg weinig.
De eerste 250 km zijn erg goed bevallen, al heeft ze wel een beetje een ochtendhumeur na 2 nachten in de kou/ vochtig weer rond het vriespunt buiten te hebben gestaan.
Ik weet nog niet of ik haar helemaal of deels ga restaureren of gewoon toonbaar laat zijn. Binnenkort zal ik wat detailfoto's plaatsen waarbij advies/ kritiek van harte welkom is.
Gegroet,
Cas, Volvolvo- member sinds een week
Sinds eergisteren ben ik de trotse bezitter van een 244GL uit '80. Ze is donkerrood, drinkt LPG en ze schakelt vanzelf.
Ze is niet rot maar heeft zeker genoeg gebruikerssporen en ook bijgewerkte roestplekjes die wel wat mooier zouden mogen.
Volgens de overlevering is ze uit Zweden geïmporteerd in 2008, toen is ook de LPG tank (met FlashLube) ingebouwd. Sindsdien is er 30.000 mee gereden, daarvoor in Zweden 117.000 km. Geen idee of dit echt klopt; ik vind het wel heel erg weinig.
De eerste 250 km zijn erg goed bevallen, al heeft ze wel een beetje een ochtendhumeur na 2 nachten in de kou/ vochtig weer rond het vriespunt buiten te hebben gestaan.
Ik weet nog niet of ik haar helemaal of deels ga restaureren of gewoon toonbaar laat zijn. Binnenkort zal ik wat detailfoto's plaatsen waarbij advies/ kritiek van harte welkom is.
Gegroet,
Cas, Volvolvo- member sinds een week