Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Even een vraagje.
Ben dus bezig met een motorswap en vroeg mij af welke automaatbak het beste achter een B230ft blok uit 1997 past.
Hij wordt wel getuned tot laat ik schatten 250 pk op de achterwielen, tenminste dat is het plan.
Het betreft dus ÃÃn van de laatste redbloks uit 1997.
Zou graag een type nummer van de bak hebben en eventueel iemand die er nog ÃÃn heeft liggen en ja voor 500 euro weet ik ook 10 verschillende te liggen en is dus niet de bedoeling.
Alvast bedankt voor de info
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Heb wel dit artikel gevonden
http://www.morgis.net/Volvoforum/Veilede...uksjon.pdf
Zijn er nog meer of sterkere bakken?
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De AW71 is speciaal gemaakt voor gebruik achter de turbo, en past precies, en er zijn er zat van. Op Turbobricks zijn ze er ook wel over te spreken over het algemeen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Vriend van mij is zijn motor aan het swappen in zijn 740 met een turbo blok van een 940 laat model. Daar hangt ook nog een automaatbak aan. Kan wel even vragen wat zijn plannen met die bak zijn. Laat maar op skidje at hotmail punt com weten of het je iets lijkt.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Bedankt voor de antwoorden en skidje je hebt mail.
Er zijn dus geen zwaardere bakken die meer vermogen aankunnen?
Heb al vaker een paar koppelingen en krukassen enzo gemold bij mijn motorfietsen zonde van je werk en geld als je niet zeker weet of het materiaal de pk's aan kan.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
peet, op een 940 hpt (b230ft) zit een aw71L. bij jou moet dat voorlopig wel goed gaan...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
een sterkere bak is echt niet snel nodig. zorg voor goede oliekoeling en verse olie. Mocht je echt boven de 250 pk ofzo willen (wat niet lukt met standaard turbo) of wat extra zekerheid dan kun je nog de bak zelf aanpassen door bepaalde oliekanalen en veren aan te passen. Op turbobricks waren mensen die kortstondig wel 500+ pk er door krijgen als ik het goed begrijp. Nu is dat natuurlijk niet handig en dan zou ik al lang een andere bak gezocht hebben, maar bij de gewone vermogens hoef je je geen zorgen te maken denk ik als je een AW71 hebt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
OkÃ
heren allemaal bedankt voor de antwoorden.
Als er een bak komt is het dus een aw71L en gaat dus netjes uit elkaar voor en schoonmaakbeurt en inspectie.
Dus dit wordt hem dus! en Carlo je hebt weer eens gelijk

En er komt zeker geen standaard turbo achter ;D dit natuurlijk na de rdw keuring.
Is er nog iemand die een AW 71l heeft liggen en er vanaf wil ;D
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
complete steekas tot achteras, pook en "kabelboom" niet vergeten
is ombouw van de kmtellerkabel mogelijk van bw55 naar aw71l?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dat is vaker gedaan, het lijkt erop dat de meeste (of alle) AW70/71 onderhuids nog de mogelijkheid tot teller aandrijving hebben. Het eindstuk met tandwiel en de aansluiting kan overgezet worden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969