Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke automaatbak?
#1
Even een vraagje.
Ben dus bezig met een motorswap en vroeg mij af welke automaatbak het beste achter een B230ft blok uit 1997 past.
Hij wordt wel getuned tot laat ik schatten 250 pk op de achterwielen, tenminste dat is het plan.
Het betreft dus ÃÃn van de laatste redbloks uit 1997.
Zou graag een type nummer van de bak hebben en eventueel iemand die er nog ÃÃn heeft liggen en ja voor 500 euro weet ik ook 10 verschillende te liggen en is dus niet de bedoeling.
Alvast bedankt voor de info
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#2
Heb wel dit artikel gevonden http://www.morgis.net/Volvoforum/Veilede...uksjon.pdf
Zijn er nog meer of sterkere bakken?
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#3
De AW71 is speciaal gemaakt voor gebruik achter de turbo, en past precies, en er zijn er zat van. Op Turbobricks zijn ze er ook wel over te spreken over het algemeen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Vriend van mij is zijn motor aan het swappen in zijn 740 met een turbo blok van een 940 laat model. Daar hangt ook nog een automaatbak aan. Kan wel even vragen wat zijn plannen met die bak zijn. Laat maar op skidje at hotmail punt com weten of het je iets lijkt.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#5
Bedankt voor de antwoorden en skidje je hebt mail.
Er zijn dus geen zwaardere bakken die meer vermogen aankunnen?
Heb al vaker een paar koppelingen en krukassen enzo gemold bij mijn motorfietsen zonde van je werk en geld als je niet zeker weet of het materiaal de pk's aan kan.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#6
peet, op een 940 hpt (b230ft) zit een aw71L. bij jou moet dat voorlopig wel goed gaan...
Antwoord
#7
een sterkere bak is echt niet snel nodig. zorg voor goede oliekoeling en verse olie. Mocht je echt boven de 250 pk ofzo willen (wat niet lukt met standaard turbo) of wat extra zekerheid dan kun je nog de bak zelf aanpassen door bepaalde oliekanalen en veren aan te passen. Op turbobricks waren mensen die kortstondig wel 500+ pk er door krijgen als ik het goed begrijp. Nu is dat natuurlijk niet handig en dan zou ik al lang een andere bak gezocht hebben, maar bij de gewone vermogens hoef je je geen zorgen te maken denk ik als je een AW71 hebt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
Okà heren allemaal bedankt voor de antwoorden.
Als er een bak komt is het dus een aw71L en gaat dus netjes uit elkaar voor en schoonmaakbeurt en inspectie.
Dus dit wordt hem dus! en Carlo je hebt weer eens gelijk Tongue
En er komt zeker geen standaard turbo achter ;D dit natuurlijk na de rdw keuring.
Is er nog iemand die een AW 71l heeft liggen en er vanaf wil ;D
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#9
complete steekas tot achteras, pook en "kabelboom" niet vergeten

is ombouw van de kmtellerkabel mogelijk van bw55 naar aw71l?
Antwoord
#10
Dat is vaker gedaan, het lijkt erop dat de meeste (of alle) AW70/71 onderhuids nog de mogelijkheid tot teller aandrijving hebben. Het eindstuk met tandwiel en de aansluiting kan overgezet worden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  welke nokkenas op een B23A op LPG? annoh 4 574 12 June 2024, 15:12
Laatste bericht: gydomatra
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 952 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  Welke motor B23A en B230A peterxvolvo 2 3.749 5 May 2019, 17:48
Laatste bericht: peterxvolvo
  Welke koppen zijn uitwisselbaar 245 GLT 1984 dwarswind 2 3.049 5 January 2018, 23:02
Laatste bericht: RM
  Welke curve bij 123 onsteking. Madman 3 3.915 30 October 2016, 13:32
Laatste bericht: Marc1970
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 1 2.331 16 October 2015, 14:32
Laatste bericht: KennOne
  welke v-snaar b23 240? lenlux 1 2.055 24 August 2015, 06:25
Laatste bericht: ZOAB
  Welke nokkenas? Madman 4 4.987 30 December 2014, 20:09
Laatste bericht: Madman
  Welke diesel/turbo diesel motor te plaatsen in een Amazon kombi ? sigmond 56 45.413 12 October 2014, 15:24
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Welke motor? B21a óf B23 a? volvoraket 3 3.840 28 August 2014, 22:18
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)