Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: May 2010
Hallo
Hij loopt op benzine wel knap beroerd maar toch.
Volgende week in mijn vrije dienst ga ik de caburateur uitelkaar halen.
Kijken wat daar de schade is.
Mischien maar beter een caburateur van de sloop halen van een auto die altijd op benzine heeft gedraaid.
Groeten Kees
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
heb je mazzel als die wel ok is, losse onderdelen voor deze hebben meer resultaat, asje, lagertjes, membraam, naald met zitting..
Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: May 2010
Hallo
zijn deze onderdelen nog te krijgen??
Groeten Kees
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ja natuurlijk, zijn gewoon revisiesetjes... ff op de Volvoonderdelenwinkelsites zoeken
Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: May 2010
De carburateur is van het type pierburg 175 CD.
Voor deze kan ik geen revisie setjes vinden.
Weet iemand waar deze nog wel te koop is.
Groeten Kees
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Nee de Pierburg 175 CDUS is niet het beste kwa onderdelenvoorziening. Omruilen voor een Stromberg 175 CD of SU HIF6, veel meer aanbod.
Anders hier nog kans:
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/175CDStype.html
http://www.bccp.nl/shop2/index1.html?lan...2573784131
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: May 2010
Hallo
Bedankt voor de tip.
Zojuist een S-Kit besteld bij bccp.nl
Maar hopen dat die kit een beetje compleet is.
Nog een vraagje: aan de ingaande kant van mijn carburateur gaan 2 dikke (vacuum?) Slangen naar een dingetje op het schutboard.
Hiervandaan gaat een slang richting onderkant auto en er zit een draadje aan die nergens op aangesloten is.
Wat is dit voor een ding en moet het draadje ergens op aangesloten worden?
Groeten Kees
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
De warme start klep, om benzinedampen uit een warme carb af te voeren, zodat de motor zonder moeilijkheden door elke huisvrouw te starten is.
Ik zou beide dikke slangen afsluiten en de rest negeren.
Onderdelen die mogelijk stuk zijn gegaan na 25 jaar LPG rijden zitten ws. niet in de servicekit, zoals de naald en sproeier, en de vlotter. Ben benieuwd.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: May 2010
Hallo
Volgens de tekst op de site van bssp wel
Pierburg & Zenith metrisch service kits
reparatiekits voor Pierburg, duitse Solex en Zenith carbs
Deze kits bestaan uit pakkingmateriaal, vlotternaald, acc. pomp membraam, in sommige kits zijn CO-schroef, sproeiers of andere materialen in kit aanwezig. Deze kits zijn meestal in voorraad, voor andere soorten info@bccp.nl mailen onder duidelijke opgave van automerk, type, bouwjaar, motorinhoud en type carb.
Groeten Kees
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Mijn ervaring is dat je bij die kits nog apart (minstens) de sproeiernaald moet bijbestellen. Kijk goed of je echt idd alles in de kit hebt zitten die je nodig hebt!