24 May 2010, 17:28
hogetoerenbegrenzer :-\ die heb ik niet ??? of ???
Zwart huis onder de inlaat???? (Breather Box/Oil trap)
|
24 May 2010, 17:28
hogetoerenbegrenzer :-\ die heb ik niet ??? of ???
24 May 2010, 18:06
Ik bedoelde de stelschroef in de LPG slang, ziet er meestal zo uit: http://www.lpgonderdelen.com/epages/6148...cts/023352
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
17 June 2010, 16:20
Hallo
![]() Ik heb als afgesteld en schoon gemaakt wat kon en na gekeken. Puntjes, contacthoek, kleppen, Breather Box/Oil trap gereinigd, luchtfilter, ontsteking, gas laten afstellen, lpg (loopt nu 1:7,3 dan eerst 1:8,5 > ![]() Maar toch wordt mijn motor als ik boven de honderd ga rijden warmer (komt niet in het rood maar gaat wel een eind die kant op) Ga ik weer onder de honderd rijden dan zakt de meter voorbij de helft en beweegt zich niet. Mijn lucht inlaat gaat alleen via de inlaatslang die bij de dynamo uitkomt. Als ik mijn hand er een beetje voor houd slaat de motor af, is dat goed of krijgt de motor te weinig lucht. En daarom warm wordt???? Ik hoop op een suggesties of tip Groet Ramón Ik weet het niet meer zo wat het kan zijn.
17 June 2010, 16:50
Luchtinlaat bij de dynamo? Dat is dan de warme luchtslang van aluminium of zo? Warme lucht niet zo geschikt om lange tijd op te rijden, alleen voor de opwarmfase.
Als het goed is gaat de slang vanaf de carb. naar het luchtfilterhuis. Vandaar gaan er twee slangen, de genoemde alu warmeluchtslang en de koude luchtslang, die voor de radiator eindigt. Het best haal je de warmeluchtslang en de koudeluchtslang helemaal weg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
18 June 2010, 07:25
oke ;D,
ik heb een stuk schuimplastic in die koude zitten. Ik heb wel op een toptic gelezen als je die koude open laat, het gas mengsel door de rij wind weg waait??? of?? Ik ga het proberen door het weg halen van de slang het beter gaat. Ben zeer benieuwd, bedankt ![]()
18 June 2010, 09:25
Jawel, dat uitwaaien (vooral bij uitrollen in z'n vrij) is een probleem maar niet zo erg als een hete motor.
Het uitwaaien is goed te verhelpen door op de juiste plek wat plaatjes te popnagelen, openingen dicht te plakken of wat luchtslangen om te leiden, dat regel je gaandeweg. Zo koel mogelijke lucht zonder overdreven rijwind, dat wil je uiteindelijk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
18 June 2010, 09:39
met standaard setup en je mengstuk op het gasklephuis mag je er in principe geen last van hebben
18 June 2010, 15:16
oke. Wat is eigelijk standaard setup, klinkt leuk. Maar ga het uitproberen, haal de al slang er af en haal de prop er uit..
U hoort van mij ![]()
19 June 2010, 15:16
Nou marc ;D
Het is gelukt, motor wordt niet meer noemenswaardig warmer. dank voor de tip.Alleen stationer heeft ie nou kuren. Zou het mendsel nu veranderd zijn???
19 June 2010, 18:27
Dat kan heel goed. Koudere lucht heeft een hogere dichtheid dus daar mag denk ik dan wat meer LPG bij. Beetje uitdraaien aan de stat. schroef op de verdamper.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|