Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Hallo,
als leek zijnde krijg ik het meteen te verduren

Dit (zie foto) is volgens mij nietb een bestaande groef?
Nu hij in de zon staat zie ik het gewoon druppen!
Wie kan hier meer info over geven
Meteen al een andere bak eronder?
Kan ik hiermee rijden?
Is er miss een afdichtingskit voor?[img width=800 height=600]http://img64.imageshack.us/img64/4057/21052010163.jpg[/img]
Alvast bedankt
Groetjes Ted
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Nog een foto
[img width=800 height=600]http://img297.imageshack.us/img297/8053/21052010160.jpg[/img]
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja daar ben je mooi klaar mee. Dat gat hoort daar, om eventuele lekkende olieën af te voeren. Het lek komt van de achterste krukaskeerring, wat je ziet is motorolie.
Kan op zich geen kwaad maar het geeft zo'n bende op straat. Zorg dat je olie schoon is, dan valt het bijna niet op...
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Zoals Marc schrijft, dat gat hoort daar.
Het metalen kapje aan de ene kant is er alleen om het vliegviel af te dekken.
Zie hieronder een foto van de vermoedelijke boosdoener (dit is mijn B20 waar ik de betreffende keerring heb vervangen)
Als ik het goed zie heb jij een schuin staand blok, maar daar zal het principe wel hetzelfde zijn.
Veel werk, niet heel moeilijk.
De versnellingsbak moet eronder uit, het koppelingshuis eraf, koppeling eraf, vliegwiel eraf en dan ben je er.
Op je rug onder de auto kan prima, maar werkt lastig.
Een burg zou dan wel heel fijn zijn.
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Pfff... daar ben ik idd mooi klaar mee!
Ik zal er toch een x mee moeten beginnen, met het zelf sleutelen :-\
Ik heb er wel zin in maar een iets mindere grote klus was meer welkom geweest ;D
Maar eens een weekendje ??? aan besteden.
Bedankt voor de snelle en duidelijke info!
Groetjes
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Plat op straat, optimist! Onder de 240 is het een stuk krapper dan onder een Amazon of zelfs een 140. Ik heb ÃÃn keer een bak onder een 240 verwisseld, op van die oprijbruggetjes, en dat vond ik al een crime (in een weekend inderdaad). De bovenste bouten van kopp.huis naar motor zitten behoorlijk buiten bereik.
Heeft deze ouwe 240 een M40? Dan kan je waarschijnlijk de bak van het kopp.huis halen (3/8" inbus dacht ik), en dan kom je wat makkelijker bij die bouten.
Verder 100% hetzelfde, volgens mij zelfs exact dezelfde keerringhouder.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 217
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2007
Kan je als je de uitlaat loshaalt het blok niet iets achterover laten komen ?
Heb ik laatst gedaan met de B200F en toen kon ik over de bak heen bij die bouten bovenop komen met erg veel verlengstukjes en een ratel
dat viel me mee, beter als dat geklooi met startersleutels en je knoken openhalen aan het brandschot ..
[img width=800 height=600]http://img227.imageshack.us/img227/2374/dscf3007.jpg[/img]
Dit is dan weliswaar op een brug met een hoge assteun, maar dat moet liggend ook wel kunnen met een potkrikje oid ..
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Kijk voor de zekerheid eerst of bij het schutbord het klepdeksel niet lekt.
Ik moest 1 liter olie per week bijvullen omdat de olie via de halve plug onder het klepdeksel door lekte.
Onder de auto lijkt het dan of de krukaskeerring lekt.
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Citaat:Kijk voor de zekerheid eerst of bij het schutbord het klepdeksel niet lekt.
Dat is het zeker niet. Als je goed op de foto kijkt zie je er zelfs een druppel uit komen.
Hoe kom ik erachter wat voor een blok ik heb?
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik weet niet of de lekkage je erg stoort, anders is zo'n keerring een klus die je het best kan doen wanneer de bak er toch onderuit moet, bijvoorbeeld wanneer je koppeling versleten is of wanneer je een 5bak wilt monteren.
In dat geval gaat het in een moeite door.