Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SaddieN's VloVlo
Citaat:Rij je op LPG? dan wordt deze pijp meestal losgekoppeld.
Bedankt voor het meedenken, maar nee, ik rijd nog geen LPG. (Misschien wel vanaf volgend jaar als we 't laten inbouwen...)
Volvo V70 (2001) 
Volvo 940 (1997)  Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986)  Porsche 924 (1983)
Antwoord
Hoofdkabel van bobine losgemaakt van verdelerkap, zekeringen voor brandstofpomp verwijderd, bougies losgedraaid en metingen verricht.

Cylinder 1: 13 bar (188 psi)
Cylinder 2: 14 bar (203 psi)
Cylinder 3: 14 bar
Cylinder 4: 10 bar (145 psi)

NB: Motor was koud, metingen zonder gaspedaal ingedrukt (later nog wel gedaan, maakte ong. 1+ bar verschil).

Allemaal waarden die volgens Haynes normaal zijn: 170 psi normaal, 128 psi minimaal.

Toch die waarde van cylinder 4 wijkt wel erg af.

Bougies zien er overigens ook verschillend uit:
[Afbeelding: IMG_4655.JPG]

Tijdens deze klus ontdekte ik ook "nattigheid" (lekkage klint weer zo dramatisch) onder een onderdeel (waarvan ik nog moet opzoeken wat het is):
[Afbeelding: IMG_4660.JPG]

Conclusie: het gebrek aan trekkracht/sputteren ligt volgens mij niet aan het gebrek aan compressie. Eens?
Volvo V70 (2001) 
Volvo 940 (1997)  Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986)  Porsche 924 (1983)
Antwoord
linker bougie ziet er niet mooi uit, beetje vet? lijkt wel of de elektrode ook nauwer staat, deze al opgemeten? (geen goede vonk, geen goede verbranding. Bougies al vervangen?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Je hebt geen contactpunten.
Op de foto van de verdeler zit een connector die onmiskenbaar van een TZ28 H ontsteking is en is dus elektronisch.
En is dus ook onderhoudsvrij...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
als ik jou was zou ik er sowieso een paar nieuwe bougies, kabels, rotor en verdeelkap op zetten Wink
Antwoord
Citaat:TZ28 H ontsteking is en is dus elektronisch
Onderhoudsvrij?
Is dit ook in te bouwen in een B23A?
En zo ja, op welke motoren kan ik dat vinden?
Is dat lastig?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Hoe is het olieverbruik en brandstofverbruik? Dit door de zwarte bougie...

Je hebt i.d.d. geen punten maar een electronische ontsteking. Maar met vacuumvervroeger. Deze kan lek zijn,ff testen.Ook ontstekingstijdstip checken met stroboscooplamp.

De compressie wijkt behoorlijk af, klepspeling meten.
Antwoord
Bedankt voor alle input!

Citaat:linker bougie ziet er niet mooi uit, beetje vet? lijkt wel of de elektrode ook nauwer staat, deze al opgemeten? (geen goede vonk, geen goede verbranding. Bougies al vervangen?
Nee, nog geen nieuwe gekocht. En wat betreft die afstand: die verandert niet zomaar van de een op de andere dag, toch?

Citaat:Op de foto van de verdeler zit een connector die onmiskenbaar van een TZ28 H ontsteking is
Wat zie je dat toch goed! Begrijp ik het zo goed:
[Afbeelding: IMG_4662b.JPG]

Citaat:Hoe is het olieverbruik en brandstofverbruik?
Olieverbruik: nauwelijks. Paar weken geleden voor laatste keer half litertje toegevoegd. Na die 3200km nog steeds op peil. Brandstofverbruik bij die heuvels begon toch wel richting 1 op 6 te gaan...

Citaat:Maar met vacuumvervroeger. Deze kan lek zijn,ff testen.Ook ontstekingstijdstip checken met stroboscooplamp.
Jeetje, dat klinkt wel weer ingewikkeld. Hoe kan ik testen of de vacuumvervroeger lek is?
Over die ontstekingstijdstippen wel eens iets gelezen ergens. Ga het opzoeken.

Mijn eerstvolgende controle zal idd de klepspeling zijn. Heb ik nog nooit gedaan, maar heb weleens meegekeken met iemand (bedankt nog daar voor), dus dat zal ws wel lukken.
Volvo V70 (2001) 
Antwoord
Wat je nu de connector noemt is dus de vacuümvervroeger. De connector zit aan de andere kant van je verdeler. "Wat is dit dan?" is je brandstofpomp. De pakking daaronder kan zweten of lekken, daar is de nattigheid waarschijnlijk van. Deel 3 is idd een brandstoffilter.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Bedankt Martin.
Vind het zo leuk dat hier mensen zijn die op basis van dat een fotootje zien dat 't een TZ28 H betreft!

[Afbeelding: IMG_4660b.JPG]

Nog over die ontstekingstijdstippen: die kunnen toch niet zomaar veranderen, lijkt mij?
Volvo V70 (2001) 
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  SaddieN's VloVlo SaddieN 8 4.402 24 February 2012, 15:48
Laatste bericht: SaddieN

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)