Berichten: 116
Topics: 28
Lid sinds: May 2009
Gisteren is dan toch echt de radiator kapot gegaan. Er zat al een jaartje ofzo een lekje in, maar daarvoor hoefde ik alleen maar zo nu en dan wat kvs bij te vullen. Gisteren had dat geen zin meer: alles liep er uit...
Tja, onze trouwe Volvo wordt nog steeds verwaaloosd, omdat de motor van de Porsche er nog steeds niet in zit...
De motor (
https://lh6.googleusercontent.com/-NcYg-...G_4141.JPG) is inmiddels wel bijna klaar om weer teruggeplaatst te worden. Meer interesse? Zie
http://community.924forum.nl/f22/volledi...dex24.html.
Maar goed, hier wat foto's van de radiatorbalk. Mooi moment om daar ook eens iets aan te gaan doen...
Alles lekt er gelijk weer uit:
https://lh5.googleusercontent.com/-CFLhJ...G_4161.JPG
De balk is aardig doorgeroest:
https://lh5.googleusercontent.com/-miyVu...G_4165.JPG
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja, het is geen pretje om een ijzeren balk onder een lekkende radiateur te zijn. Alhoewel dat er uit ziet of het al een hele poos aan de gang is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 116
Topics: 28
Lid sinds: May 2009
Yep, zoals ik al zei: ze wordt erg verwaarloosd...
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Berichten: 116
Topics: 28
Lid sinds: May 2009
En nog steeds is onze Volvo verwaarloosd. Maar de lente hangt een beetje in de lucht en ik voel zin om onze blauwe dame weer wat aandacht te geven.
Een probleempje van de laatste tijd is dat de Volvo niet zo lekker start. Dat heeft ie nog nooit gedaan: altijd de choke nodig. Maar nu is dat niet meer genoeg.
Ook het verbruik is verslechterd, vrees dat ik nu ongeveer 1 op 7 is...
Voordat ik alle symptomen ga beschrijven, zal ik eerst een paar foto's tonen van de rotor en de contactpunten... (en hoop dat ik niet gebanned wordt van dit forum vanwege de erbarmelijke staat van onze Volvo ;-) ).
Denk dat de contactpunten wel een beetje opgefrist kunnen worden:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/js...directlink
En roest zal niet zo goed zijn voor geleiding:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/KF...directlink
Binnen de behuizing een gelige, groenige, poederige aanslag (helaas niet zo goed te zien op de foto). Betekent dit iets?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Fh...directlink
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
alles bij elkaar betekent dat je last van vocht hebt gehad, als je de auto regelmatig gebruikt wordt ie warm en verdrijf je dit automatisch. Wat ik hier zie is het resultaat van condens geweest. Je kunt er aan gaan "rommelen", kapje is nog wel te doen, alleen met een stukje FIJN schuurpapier schoonmaken, niet meer dan dat. Rotortje zou ik meteen vervangen. De aanslag binnenin heeft dezelfde oorzaak. Je kunt voorzichtig wat opruimen met wat wc papier om bv een schroevendraaier.
Ik verwacht dat als de doppen van de bougiekabels niet goed aansluiten, het resultaat daar hetzelfde zal zijn..
Berichten: 116
Topics: 28
Lid sinds: May 2009
Wat voor soort verdeler/rotor zit er eigenlijk in onze Volvo?
Alle roto's op webshops zien er anders uit:
http://www.volvo-parts.nl/images/1389425-B.jpg
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
dat zijn maar plaatjes. je neemt je oude mee naar de automateriaalzaak, vertelt bouwjaar, type motor of kenteken en je krijgt als het goed is de juiste. Ter plekke ff vergelijken..
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
Berichten: 116
Topics: 28
Lid sinds: May 2009
Aha, dus het is een rotor met toerenbegrenzer! Bedankt, fijn om te weten idd, dat zoekt wel makkelijker.
Paar vraagjes voor de weet:
Hoe komt het dat dit ding niet in mijn werkplaatshandboek staat?
Kan er ook een standaard rotor in?
Wat zijn de voordelen van een rotor met toerenbegrenzer?
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)