Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
hoi Job,
Leuke wagen,
En als je haar technisch naar wens hebt ,kun je haar nog vertroetelen met een goede poetsbeurt 8)
Waar uit Zweden heb je deze auto?
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
ruuds70 schreef:Leuk verhaal, alleen die actie met die lekstop vind ik minder handig� >
Vertel je dat ook erbij als je deze Volvo ooit verkoopt?
http://volvolvo.nl/index.php/smf/index.p...ic=865.195
Hmmm, bedankt voor de tip Ruuds, zo had ik het nog niet bekeken... Ik heb zojuist de oude radiateur er uitgehaald en die was inderdaad zo lek als een mandje. Er kwam een behoorlijke plons water uit de radiateur en uit de motor.
Maar hoe weet ik nou of alles uit de motor is? Heeft er iemand tips hoe ik het systeem kan "doorspoelen"? Ik heb heb de 2 radiator slangen nu los en beide slangen met de tuinslang volgepompt, maar heeft dat wel zin als de thermostaat dicht is (koude motor)?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
De meeste fabrikanten die dat lekstop spul verkopen hebben vaak ook een middeltje te koop om die troep er weer uit te spoelen.
Zo verkoopt Bar Leak's zwarte busjes met lekstop en groene busjes om lekstop uit het koelsysteem op te lossen. :
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Is het ook een idee om de motor zonder radiateur warm te laten draaien? Ik zat te denken dat de thermostaat dan op een gegeven moment wel open moet gaan... Dan moet er toch nog een plons water uit komen, zou je denken?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Toch wel kraantje op het blok open , neem ik aan? :-X
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
job245 schreef:Is het ook een idee om de motor zonder radiateur warm te laten draaien?
Lijkt me een slecht plan.
Berichten: 185
Topics: 23
Lid sinds: Jul 2006
job245 schreef:Is het ook een idee om de motor zonder radiateur warm te laten draaien? Ik zat te denken dat de thermostaat dan op een gegeven moment wel open moet gaan... Dan moet er toch nog een plons water uit komen, zou je denken?
Geen goed idee.
Gebruik gewoon het daarvoor bedoelde aftapkraantje achter het uitlaatspruitstuk.
245DL 1980 USA
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Zonnehuis2 schreef:Geen goed idee.
Gebruik gewoon het daarvoor bedoelde aftapkraantje achter het uitlaatspruitstuk.
Ah, dat kraantje had ik dus nog niet ontdekt.... Het leek me al zo raar dat er niet een aftappunt zou zijn.
Inmiddels zit de nieuwe radiateur er al weer in en heb ik alles afgevuld met leidingwater, morgen zal ik em nog een keer warm laten draaien en daarna het aftap kraantje gebruiken. Bedankt voor de tip!
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Rob schreef:Toch wel kraantje op het blok open , neem ik aan? :-X
Ik was eerst, ik was eerst met de juiste tip!.
Kraan open, tuinslang in de radfiatorslang en spoelen tot er schoon water uitkomt.
(Kachel ook openzetten).
(Check ook even:
Topic: Kleine beurt , punt 12
Berichten: 294
Topics: 46
Lid sinds: May 2010
Mooie auto! Veel plezier er mee. ;D
Waarschijnlijk is dit al bekend maar toch maar even de link plaatsen voor wie
in Zweden een auto wil gaan kopen. Altijd leuk om even te kijken.
Heel nuttig als je b.v. op Blocket op zoek bent naar een auto.
Dit is de Zweedse tegenhanger van het RDW.
Je kunt meer gedetailleerde info ,bv. huidige eigenaar, naar een fax laten sturen echter
dit werkt alleen naar een Zweeds telefoonnummer.
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Groeten uit het ein-de-lijk zonovergoten Uppsala
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden